Jump to content

120 ile Giderken Motor Devri


aattaa
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

ben araçlarımızın motor devirlerini biraz yüksek olduğunu, bu yüzden de fazla yakıt tükettiğini düşünüyorum..

5. vites 120 ile giderken motor devrim 4000

aynı hız ve vitesi audi A4 ile deneme şansım oldu; motor devri 3500 idi...

sizlerde de bu durum böyle mi, göslemleriniz var mı merak ettim..

şehirlerarası yolculukda rahat ve ekonomik bir yolculuk için  bu devrin daha düşük olması gerekiyor bence...

bu konuda bilgi paylaşırsanız sevinirim...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 82
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    7

  • Superas

    11

  • redrock

    13

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Valla benim araç AT ama 4.vites 125 km ile giderken motor devri 3500 oluyor,sizin devir'de bi yanlışlık var herhalde.

bencede bir hata olabilir... benm araç 1.5 mazda 323 98 120 de 3500 devir gösteriyor....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

şanzıman oranlarıyla alakalı bir durum. yenilerini bilmiyorum fakat önceki kasa civiclerde 3000rpm=90 km, eski mazda 323 lerde 3000rpm=90km şeklinde bir değer gösterir. sarfiyat için en verimli devir aralığı ise 3000-3500 devir arasıdır. orta sınıf tüm markaları incelediğinizde en yüksek torklarını bu devirler arasında bir değerde verirler. bu arada 1997 1.8 familiamda 3000rpm= 105km. ye denk geliyor.

konuya geri dönecek olursak, audi'ler daha az mı yakıyor? bir yerde yanlışınız olmasın :)

120km hızla giden bir aracın kendisine hava boşluğu yaratmak için harcaması gereken enerji 90km. hızla gidenden çok daha fazladır. daha küçük son dişliyi çevirebilmek için ise biraz daha fazla güç=enerji=benzin gerekir. bunu şöyle örneklersek bisikleti bayır yukarı yüksek vitesle çıkarmak için ne kadar pedala basmanız gerektiği gibi birşey. son dişlinin oranıyla son hızda biraz avantaj sağlayabilir ama sarfiyat konusunda malesef durum aynı değil.

not: bu konuların uzmanı değilim yazdıklarım kural değil, işim elektronik ve bilgi işlem ama mevcut teknik bilgilerim, tecrübelerim ve mantığıma dayanarak yazdım bunları. işin uzmanı varsa ben de doğrusunu öğrenmek isterim :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şanzıman oranlarıyla alakalı bir durum. yenilerini bilmiyorum fakat önceki kasa civiclerde 3000rpm=90 km, eski mazda 323 lerde 3000rpm=90km şeklinde bir değer gösterir. sarfiyat için en verimli devir aralığı ise 3000-3500 devir arasıdır. orta sınıf tüm markaları incelediğinizde en yüksek torklarını bu devirler arasında bir değerde verirler. bu arada 1997 1.8 familiamda 3000rpm= 105km. ye denk geliyor.

konuya geri dönecek olursak, audi'ler daha az mı yakıyor? bir yerde yanlışınız olmasın :)

120km hızla giden bir aracın kendisine hava boşluğu yaratmak için harcaması gereken enerji 90km. hızla gidenden çok daha fazladır. daha küçük son dişliyi çevirebilmek için ise biraz daha fazla güç=enerji=benzin gerekir. bunu şöyle örneklersek bisikleti bayır yukarı yüksek vitesle çıkarmak için ne kadar pedala basmanız gerektiği gibi birşey. son dişlinin oranıyla son hızda biraz avantaj sağlayabilir ama sarfiyat konusunda malesef durum aynı değil.

not: bu konuların uzmanı değilim yazdıklarım kural değil, işim elektronik ve bilgi işlem ama mevcut teknik bilgilerim, tecrübelerim ve mantığıma dayanarak yazdım bunları. işin uzmanı varsa ben de doğrusunu öğrenmek isterim :)

  abi tecrübelerin ve mantığın doğru söylüyor dediklerin o şekilde işliyor :)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

o devir kısmı mustafa abinin de dediği gibi tamamiyle şanzıman oranıyla alakalı.örnek 1.6 honda civic ies 3000rpm de 120 km hızla gidiyor,1.4 versiyonu ise 105-110...

mustafa abinin familia biraz farklı o yüzden kapsam dışı olsun :) benim familiam da 3000 devirde 97km hız görüyorum.

bunun sebebini ilk aracı aldığımda çok araştırdım ve bu durumun yani kısa şanzıman oranının daha çok spor araçlarda,ivmelenmesi daha seri olsun diye kısa tutuyorlarmış.

yakıt mevzusuna da gelince;

bizim kuzular haricindeki araçlarda şehir içi yakıt tüketimi bize göre fazla,ama şehirdışı yakıt tüketimi biraz daha az olur.

ama 3000 ila 3500 arasında yakıt tüketiminde fark olmuyor.4000lerden sonra biraz fazla yakıyor. :)

alıntı değildir eksik veya yanlışım olabilir varsa affola,doğrusunuda eklerseniz sevinirim :)

MUHABBETLE...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yani arkadaşta problem yok, vites oranları ile alakalı.

Ben babamın 97 model Polosunda 5. viteste 3000 de 120 yaptığını hatırlıyorum.. Bu şekilde çok ekonomik seyahat ederdik o araba ile.. 52 Lt ile 954 km gittiğimize gözümle şahit oldum..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  ben tam olarak hatırlamıyorum ama sanıırm bugun 100 u 3000dd yı gecmemek ıcın gecemıyodum.hatırladıgım su tam dıkkat etmedıgım ıcın soyluyorum .100 le gıdıyodum bıraz kaptıırnca ya 3000 i gectı bu dıyıp tekrar 3000 i yakalamak ıcın 100e dusuyodum

superpractıca :) muayenem bugun bıttı aracın muayenesı aslında cuma gunu bıttı ama trafık musavırı  baskasını aracına yatırmıs bana baskasının makbuzunu vermıs.bugun sadece harc yatırıdm  ıkı ımza tamam.2 gun sonrada ruhsat gelıyo:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yarın bakar sölerim ama sanırım haklısınız.. ben de bi ara düşünmüştüm bu yüksek devir olayını.. demek ki dediğiniz gibi 5. viteste 120 iler giderken 4000 devri buluyor..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

1.5 kangoo 4000 devirde 140 yapıyo :D

zaten dizel için son limit gibi bişey 4000- 4500 devirden sonra güç kaybı başlar devir yükselse bile :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şanzıman oranlarıyla alakalı bir durum. yenilerini bilmiyorum fakat önceki kasa civiclerde 3000rpm=90 km, eski mazda 323 lerde 3000rpm=90km şeklinde bir değer gösterir. sarfiyat için en verimli devir aralığı ise 3000-3500 devir arasıdır. orta sınıf tüm markaları incelediğinizde en yüksek torklarını bu devirler arasında bir değerde verirler. bu arada 1997 1.8 familiamda 3000rpm= 105km. ye denk geliyor.

konuya geri dönecek olursak, audi'ler daha az mı yakıyor? bir yerde yanlışınız olmasın :)

120km hızla giden bir aracın kendisine hava boşluğu yaratmak için harcaması gereken enerji 90km. hızla gidenden çok daha fazladır. daha küçük son dişliyi çevirebilmek için ise biraz daha fazla güç=enerji=benzin gerekir. bunu şöyle örneklersek bisikleti bayır yukarı yüksek vitesle çıkarmak için ne kadar pedala basmanız gerektiği gibi birşey. son dişlinin oranıyla son hızda biraz avantaj sağlayabilir ama sarfiyat konusunda malesef durum aynı değil.

not: bu konuların uzmanı değilim yazdıklarım kural değil, işim elektronik ve bilgi işlem ama mevcut teknik bilgilerim, tecrübelerim ve mantığıma dayanarak yazdım bunları. işin uzmanı varsa ben de doğrusunu öğrenmek isterim :)

Benim Lantis de oralarda...5.viteste araba hiç zorlanmadan hız sınırlamasının üzerine çıkıyor,dizginlemekte zorlanıyorum :) ,bu arada hafta sonu Bursa-Bozüyük arasında toplam 250 km gidiş-geliş mesafede 4 adet radar mevcuttu...Kontrolleri sıklaştırdılar
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

konuyu ciddiye alıp cevap veren arkadaşlara teşekkürler...burada gerçekten bir konu hakkında teknik bilgi sahibi olmaya çalışıyorum...Audi A4'ün bizden daha az yakıt tükettiğini de zaten başka kıyaslamalarla anladım...bahsettiğim her iki araç da aynı motor ve beygire sahip çünkü..belki vites oranları vs. faktörler etkendir....mazda 3 ün sportif ruhuna denk düşmesi için böyle bir motor devri ayarlanmış olabilir..ben eğer bu böyleyse bilmek istedim; ama değilse bir sorun var mı üzerinde düşünmek gerekir...diğer "mazda 3" kullanıcıları gözlemlerini paylaşırsa sevinirim....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazda3 210 da redline a çok yaklaşıyo o da tartışılabilir sen 220 kadran koy oraya gelince araba redline girsin olmaz böyle şey :)

vw lerin %90ında 260 kadran var :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...