Guest helin

Benzin Sarfiyatı

Bu konuda 81 ileti var

Dün benim bi işimden dolayı izmitte bizim haldızın 2007 model mazda3 manuel arabasını aldım.. şehir içi tarfikte dolaştım, izmitten karamürsele geldim ve benzin sarfiyatında benim arabayla arasında dağlar kadar fark var.. nerdeyse benim arabanın harcadığının yarısını harcadı.. yeni modellerde böle bi iyileştirme mi yapıldı acaba ya da benim o ikinci egzoz çıkışından dolayı mı bu fark söz konusu olur sizce?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yazılım benim bildiğim değişmedi.En son gaiba 2006 da değişmişti.Belki senin araba olmadığı için daha usturuplu kullanmışsındır:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yarısı mı, çok büyük fark var gerçekten. senin arabaya bi baktır istersen, tabi yanılmış da olabilirsin. ama egsoz çıkışıyla ilgili en ufak bi alakası yok..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim araba 2005 model.. yazılımla alakalı olabilir belki.. arabayı da gayet aynı şekilde kullandım.. şehir içinde çok yakması gerekirdi.. bakiim artık soracam servise..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim araba 2005 model.. yazılımla alakalı olabilir belki.. arabayı da gayet aynı şekilde kullandım.. şehir içinde çok yakması gerekirdi.. bakiim artık soracam servise..

Bujileri faln bi baktır

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Seninki kaç, yaktığın kaç ona göre söylemek lazım, seninki 14 lt o da 7 lt yse gayet normal :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim makyajlı zuzuyla  şehir içinde 640 vs yapıyorum full depo ama eskiden daha çok yapıyordu  :kafa: sizdede bir depoda bukadar yapıyormu arkadaşlar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2007 at lerde şanzıman oranları daha iyileştirilmişti ama bu da yazılımla yapıldı şanzıman yazılımını güncelleten herkes aynı orana kavuşur lakin seninki manuel bi fark oldugunu sanmıyorum bence senin araban bakımsız ya da ayarsız yarı yarıya yakması makul gelmedi bana...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim makyajlı zuzuyla  şehir içinde 640 vs yapıyorum full depo ama eskiden daha çok yapıyordu  :kafa: sizdede bir depoda bukadar yapıyormu arkadaşlar

en güzelini ali söylemiş işte.. sizinki şehir içinde 640km yapıyor mu? benim araç şehir içinde 450km yapıyor..kesinlikle fark var arada.. hem de bariz fark.. makyajlılar eminim ki daha az yakıyor...

performansta hiç değişiklik yok.. bujilere baktırırım.. ama bence kesinlikle bir iyileştirme söz konusu.. benim arabada bi ayarsızlık olduğunu hiç sanmıyorum.. mesela okanın araba da benimki kadar yakıyordu..yani tek benim arabaya göre düşünmedim.. bakalım, bir de servise sorarım..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mazda3 lerin gazı çok hassas bence biraz daha devirli kullanın istediğiniz şekilde az yakar arabadan kaynaklandığını zanetmiyorum çünkü babam binince arabaya benden daha çok yaktırıyor  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ama iki farklı arabayı da kullanan benim :) eğer bende sorun olsaydı o diğer arabayı da daha çok yaktırırdım :) ayrıca devirli kullanmak benzin sarfiyatını artırır.. bunu bi kere daha söylmiştim.. en az benzin sarfiyatı 3000rpm'de oluyor..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

3000bin devirde birde deneyin ben onu yazmayı unuttum ama araba öyle kullanımda baya yoruyor insanı m/t de birde vitesi gerekli yerlerde değiştirmeniz gerekiyor 2.5bin devirin altına düşürmemeniz gerekiyor ozaman yine çok yakıyor araç  :) bu arada sizi boğaz köprüsünde bir kere sol şeriti kapatıp giderken gördüm sürekli eğer o şekilde gidiyosanız doğaldır çok yakması  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

en güzelini ali söylemiş işte.. sizinki şehir içinde 640km yapıyor mu? benim araç şehir içinde 450km yapıyor..kesinlikle fark var arada.. hem de bariz fark.. makyajlılar eminim ki daha az yakıyor...

performansta hiç değişiklik yok.. bujilere baktırırım.. ama bence kesinlikle bir iyileştirme söz konusu.. benim arabada bi ayarsızlık olduğunu hiç sanmıyorum.. mesela okanın araba da benimki kadar yakıyordu..yani tek benim arabaya göre düşünmedim.. bakalım, bir de servise sorarım..

sehiriçi hiç 640 görmedim çok abartılı bi rakam geldi bana heleki at için en fazla 550-600 arası yapıyor o da tosbaga  hızıyla gidince ve evet 450 km yapıyor  sıkıstırarak kullanınca seninde sakin kullanmadıgını cümle alem biliyor :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

640 km görebiliyoruz biz m/t abi abartığım vs de yok ama baya bir uğraşıyorsun yani  ama performanslı kullanırsan biraz fazla yakıyor ve 570 vs ye düşüyor  :hi:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

640 km görebiliyoruz biz m/t abi abartığım vs de yok ama baya bir uğraşıyorsun yani  ama performanslı kullanırsan biraz fazla yakıyor ve 570 vs ye düşüyor   :hi:

anladıgım kadarıyla senin performans anlayısınla bizimkiler farklı zira motor aynı motor :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

abi performanslı derken abi birazdaha üst devirleri kast ettim ama yanlış aktardıysam özür dilerim ama motor aynı olması önemli değil bence sürücünün arabasını nasıl kullandığı önemli bu bütün araçlar için geçerli.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sehiriçi hiç 640 görmedim çok abartılı bi rakam geldi bana heleki at için en fazla 550-600 arası yapıyor o da tosbaga  hızıyla gidince ve evet 450 km yapıyor  sıkıstırarak kullanınca seninde sakin kullanmadıgını cümle alem biliyor :D :D

bi dahaki buluşmada bi deneyelim seninkiyle.. valla kafama çok takıldı.. senin de makyajlı, anlarız o zaman :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bi dahaki buluşmada bi deneyelim seninkiyle.. valla kafama çok takıldı.. senin de makyajlı, anlarız o zaman :)

valla al istediğin gibi kullan makyajı bozulmasın yeter :D :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.