ahmetbakan

Subap Ayarı ve Gelen Şıkırtı Hakkında (90-94)

Bu konuda 66 ileti var

merhaba aranıza yeni katıldım.Bi sorunum var arbayı dün aldım ve sibablardan şıkırtı geliyo.yani dizel gibi çalışıyo tabi çekiş de yok iticilerden kaynaklanıyo dediler bunun kapağı yeni değişmiş ve otamatik itici takılmış acaba diyorum yağsızlıkta dolmuyo olabilirmi bi yardımcı olabilirmisiiz.teşekkür ederim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

slm normalde sizin arabalarda otomatik sübop ayarı yoktur  yani 323 yurt dışına giden  model lerinde otomatik sübop ayarı dedigimiz yag basıncıyla  kendini dolduran  sübop  iticileri vardır  zaten onlarda hem enjeksiyonlu olup 323  ef modelidir  sizde demişsiniz kapak degişti diye  aslında kendi sübop ördeklerini kullansalardı  daha salıklı olurdu

şimdi sizin bu sorunu çözmeniz için bence sadece sübop ördeklerini silindir  kapagını degil sübop kapagını sökerek eski ayarlı sisteme çevirirseniz  daha salıklı  olur ve bu ses den kurtulmuş olursunuz  diger türlü  otomatik iticili oldugu için  iticiler doldursun diye  10x40 motor yagı kullanmanız lazım tabi bunu yaparkende o  iticilerin sökülüp içideki yagı boşaltılması lazım ki zaten sıkıştıgı için ses yapıyor  açılsın ama bu iş sizin için daha maliyetli olur ve istediginiz sonucu yenisini takmadıkça alamassınız bu yüzden eski sisteme yani orjinal haline bence çevirin  hem daha uygun maddi açıdan hem garanti iş  10 bin km re bir sübop ayarı yaptırırsınız olur biter ...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

teşekkür ederim yardımcı olduğunuz için şu an eski sisteme döderdim gayet iyi bi sorun yok ......

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

slm sorunun hal olması sevindim keyifli kullanımlar....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar aracımından biraz subap sesleri geliyor ayar istiyor bana kalırsa ama mazdaların subap ayarı motor sıcakken yapılıyor diye birşey var doğrumudur acaba birde servise götrüsek araç lpg li olduğu için bakmıyorlarmış sanırım doğrumu

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bence yanlış bilgi sıcakken motora işlem yapamazlar. motorun soğuması lazım. üst kapak sökülecek iyi bir motor cu yapabilir. başka masraflarda çıkartabilir. sübap lastiklerinin değişmesi de gerekebilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yağ seviyesi ne durumda?

eksikse subaplar vurabilir?

tebrübeyle sabittir :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yağ seviyesi ne durumda?

eksikse subaplar vurabilir?

tebrübeyle sabittir :)

Yağı normal seviyede kontrol ediyrm sürekli orda sıkıntı yok

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu araçların fabrika çıkışı subap aralık değerlerini nerde bulabiliriz bildiğiniz bi site vs. varmı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Subap ayarı bunlara sıcakken yapılıyor galiba.Ve servislerde aralığı ölçmek için kullanılan küçük bir sac parça var onu kılavuz alarak sıkıyorlar.Japoncuların iyi olanlarında bulunur muhtemelen.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sıcak olması diye bir şart yok. serviste yetişen ustalar genelde bu şekilde alıştıkları için öyle yaparlar. Bosch firmasının çıkarttığı kalınca bir katalog var, orada tüm marka ve modellerin sıcak ve soğuk durumlarda verilecek boşluk değerleri yazılıdır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Subap ayarı bunlara sıcakken yapılıyor galiba.Ve servislerde aralığı ölçmek için kullanılan küçük bir sac parça var onu kılavuz alarak sıkıyorlar.Japoncuların iyi olanlarında bulunur muhtemelen.

küçük sac parça? benim bildiğim sentil ile yapılır bu  işlem

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

feeler gage yani sentil o saç parça evet.eski motorlarda subap ayarı yapıyoduk ama yeni modellerde nasıl olduğu hakkında en ufak bi bilgim bile yok :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

slm akhan bey sübop ayarıyla ilgili size bilgiler vereyim

sizin aracınız  1600cc 16valf 87 hp ve tek eksentirigi olan bir araç olup sübop ayarı yapılırken  sübop ayar civataları ve sobun arasına giren filer yada sentil dedimiz alet le kalınlık  ayarı 30 filer girecek şekilde yapılmalıdır

aracı krank kasnagından ilk tur sentesini alıp önce  8 sübopumuzu ayarlayarak 4 emme 4 egsoz ve sonra takrar bir tur kırank kasnagı  çevirip ikinci tur sentemizi alarak  yine kalan 8 sübopumuzu  ve 4 emme 4 egsoz  olarak 30 filer girecek şekilde  motor çalışırken arcımızın fanı tam açtıgı anda stop edip sıcak bi şekilde sübop ayarlarını  yaptırırsanız  bu sıkıntıyı çözebilirsiniz ..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

slm akhan bey sübop ayarıyla ilgili size bilgiler vereyim

sizin aracınız   1600cc 16valf 87 hp ve tek eksentirigi olan bir araç olup sübop ayarı yapılırken  sübop ayar civataları ve sobun arasına giren filer yada sentil dedimiz alet le kalınlık  ayarı 30 filer girecek şekilde yapılmalıdır

aracı krank kasnagından ilk tur sentesini alıp önce  8 sübopumuzu ayarlayarak 4 emme 4 egzost ve sonra takrar bir tur kırank kasnagı  çevirip ikinci tur sentemizi alarak  yine kalan 8 sübopumuzu  ve 4 emme 4 egzost  olarak 30 filer girecek şekilde  motor çalışırken arcımızın fanı tam açtıgı anda stop edip sıcak bi şekilde sübop ayarlarını  yaptırırsanız  bu sıkıntıyı çözebilirsiniz ..

sağolun bilgiler için İstanbulda olsam yanınıza gelirdim ama Aydın da bunları yapacak usta bulmam gerekecek

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kusura bakma yeri değil belki ama. dostum benim aracı biliyosun 93 mazda 323 sedan şasi numarasının yazılı olduğu yeri buldum, doğru. ama motor numarasının yazılı yeri hala bulamadım bitane motor bloğunun üzerinde rakam gördüm bir harf 2 de rakam var onlar tutuyo ama tamamı değil. biliyosun benim motor no ve şasi no yazan plaka düştü şasi noyu tamam aracın göğsünde senin dediğin yerde buldum ama motor noyu bulamıyorum çıkdırıcam alt kısımlarına bakamıyorum gerçi ama. dostum lütfen bana motor numarasının tam olarak yazılan yerini tarif edermisin. yapabilirsen fotoğraf üzerinde gösterebilirsen sevinirim. ok işaretiyle falan tam oralara bakarım bende.. cevabın için şimdiden teşekkür ederim. yardımcı ol bana...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben de rölantiyi düşürdüm (800-900 arası) ve şakırtı gelmeye başladı normal mi yoksa sorun mu var benim de mi servise mi gitmem lazım ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

slm. sevgili mazdacılar 94 323 hb otomobilim var ve çokmemnunum allah a şükür. bugüne kadar kullandığım 4 .mazdam . yalnız şöyle bir sorunumvar yardımcı olursanız sevinirim. aracım rölantide çalışırken subab lar ses yapıyor. bende yıllardır tüğm araclarımın bakımını yapan ve akrabamız olan bir yakınıma göürdüm. subab ayarından dilmiş. subab kapagını söküp subab ördeklerini kontrol ettik. sbirçoğunun subablara vuran uç kısımlar aşındıgından ses yapıyormuş ve ördeklerin bir çogu deişmesi gerekiyormu. izmir de yaşıyorum. nereden temin edebilirim. ve bana kaçamal olur yani mesela tekördek fiyatı nedir???iyi bayramlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.