Guest maz14

El Freni İle Viraj Dönmek

Bu konuda 33 ileti var

90 derece ve üzerindeki sert ve uzun virajların dönülmesinde veya aracın gidiş yönünün ani olarak değiştirilmesi gereken durumlarda (el freninin arka tekerlekleri tuttuğu araçlarda) el freni kolu çekilerek arka tekerleklerin kilitlenmesi sonucunda aracın arkasının kayması sonucu dönüş yarı çapını küçültmek mümkündür.

Yarış arabalarında özellikle lastiklerin yeri çok sağlam tuttuğu asfalt zeminde dahi sürücünün arka tekerlekleri kolayca kilitleyebilmesi için hidrolik el freni pompaları kullanılmaktadır. Standart arabaların çoğunda bulunan mekanik (telli) el freni donanımları ise toprak ve mıcır zeminde yeterli işlev görmesine rağmen asfalt zeminde ciddi kuvvetlere gereksinim duymaktadır.

Araç viraj girişine gelindiğinde frenaj tamamlanmış olmalı ve araç istenilen hızda ve viteste bulunmalıdır. (Büyük çoğunlukla bir veya iki vites küçültülmelidir.) Daha sonra sert bir direksiyon hareketiyle aracın burnu viraja sokulmalı ve hemen el freni kuvvetle çekilerek meydana gelen merkezkaç kuvvetinin aracın arka kısmını savurması sağlanmalıdır. Bu işin en kolay kısmını teşkil etmektedir. Eğer zemin toprak, çamur veya mıcır ise düşük hızlarda bile aracınız hızla virajın içine doğru yönelecektir (oversteering) bundan sonra el freni bırakılıp direksiyon ve gaz pedalının aynı anda kullanılmasıyla aracın burnunu virajın gidiş istikametinde tutmak gerekmektedir. Bunun için çoğu zaman direksiyonu toplamak ve hatta dönüşün sonuna doğru virajın aksi istikametine doğru çevirmek gerekebilir. Bu işlemler son derece kararlı ve şaşmaz bir biçimde gerçekleştirilmelidir. Aksi halde atılan bir spin çok daha ciddi zaman kayıplarına neden olacaktır. Bu nedenle denemelere de çok düşük hızlarla başlanmasında sayısız yarar vardır.

El freni çekildiği esnada kolu tepesinde bulunan ve el freninin boşaltılmasını sağlayan düğme sürekli olarak basılı tutularak el freninin kilitlenmesinin önüne geçilmelidir. Yarış arabalarında çoğunlukla bu düğme sökülmüştür.

DİKKAT!

Bu yöntem bilerek aracın dengesini bozmak ve arka kısmını savurmak esasına dayanır. Yeterli ustalığa ulaşılmadan yapılacak böyle bir hareket, etraftaki çarpılabilecek her şeye çarpma riski taşımaktadır. Bazı insanların arabalarını ailelerinin bir ferdi olarak gördüklerini ve haklı olarak “pardon!” cevabını yeterli bulmayacaklarını unutmayın. Bu tür denemeler için trafiğe kapalı ve ağaçsız!! boş alanlar seçilmesi sonradan pişman olmanın önüne geçebilir. Ancak takla ve yangın gibi tehlikeler daima vardır. Bu nedenle tek başınıza ıssız bir yerde bu tür denemeler yapmak da riskli bir davranıştır.

PRATİK ÇALIŞMA

İlk denemeler için toprak alan üzerine koyacağınız bir plastik kukuleta veya bidonun etrafından U dönüşü yapmak önerilebilir. Burada el freninin çekili tutulduğu süre ve direksiyon/gaz kombinasyonu çalışılmalıdır. Başlangıç için 30-40 km/h lik bir sürat fazlasıyla yeterli olacaktır. Yukarıda söylenenler önden çekişli bir araç için geçerlidir. Ancak arkadan iter araçlarda da büyük benzerlik vardır.

Not: Bu bilgiler sizi daha kanlı bir trafik canavarı haline getirmek amacıyla verilmemiştir. Yeteneklerinizi gösterebileceğiniz yerlerin yarış pistleri olduğunu unutmayınız

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Paylaşım için sağol bilmek lazım ama uygulamamak gerek normal kullanımlarda

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sondaki sosyal mesajlara hastayım, önce öğret sonra yapma de. :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Demir Bükey olması için "Önemli Hatırlatılması" gerekirdi... :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sakat iş bu.Arabaya yazık benim en son yapacağım işlerden biridir.Yinede bilgi olarak kalsın aklımızda :DPaylaşım için teşekkürler Volkan  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İzzet abi çok zevkli bişey ama  ;D ben Renault ile yapıyorum yol boş olduğunda  :tey:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben normalde arabayı çok sert kullanırım ama asla bu tür hareketleri yapmam.Kıyamam arabama  :P Sadece bir defa geçen bahsi geçmişti sol ayağımla frene bastım artistlik hareket olarak onuda elime yüzüme bulaştırdım :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Sadece bir defa geçen bahsi geçmişti sol ayağımla frene bastım artistlik hareket olarak onuda elime yüzüme bulaştırdım :D

abi asıl sakat olan iş bu sol ayak freni işte,ayağının ölçüsünü ayarlayamazsan(ki çoğu zaman ayarlayamıyosun)kesin kaza yapar adam  :-\ bu işi mutlaka trafiğe kapalı alanda denemek lazım  ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlara yapılabilecek en kötü eşek şakasını açıklıyorum:

Arabada 3 kişiyken arkaya oturan kişi ön yolcu koltuğunun arkasına gelen yere yani sağ arka köşeye otursun. Siz de 20'ye filan çıkın. Bu arada arkada oturan kişi ön yolcuya "koltuğunu biraz öne çek" desin. Ön yolcu manivelayı kaldırdığında frene abanın. (Tabi önce arkanızı kontrol edin veya daha iyisi otopark, vs. gibi trafik olmayan yerlerde yapın bunu)

Arkadaşınızla aranız biraz bozulabilir ama kesinlikle çok komik oluyo... :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Deneyelim bakalım dayak yersem gelirim yanına ama  :D ben yaparım ben biraz gevezeyimdir bendende beklerler zaten  :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Zamanlama için dikkat et Mücahit Abi, eğer dizleri torpido gözü hizasındaysa torpidoya çarpıp duruyo, bacakları ileri uzatmış durumda olursa daha etkili. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eheh güzel oluyo, ama emniyet kemeri takılı olsa bile kafayı sağa sola vurma şansı var, o yüzden yalnızca çok yakın arkadaşlara yapmakta fayda var... Emniyet kemeri takılı değilken yapılmasını da hiç tavsiye etmiyorum... :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eşek şakasına karşıyım, bana yapanı da................................................. :jedi:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eheh not edelim bunu bi kenara :D

Siz bana eşek şakası yapmazsınız zaten. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.