Ali

Rakipler artık dost oldu

Otomotiv sektöründe giderek artan maliyetler, tüketici talepleri ve ağır rekabet, bir dönem rakip olan pek çok üreticiyi işbirliğine itti. Artık sektörde “imece” usulü üretim ve geliştirme faaliyetleri başladı

Çok değil, bundan yaklaşık 15-20 yıl önce Avrupalı ve Amerikalı üreticiler arasında büyük rekabet yaşanırdı. Bu rekabetin daha şiddetlisi ise her iki kıtanın güçlü oyuncuları arasında sürmekteydi.

Belki bu rekabet yine belirli ölçülerde devam ediyor, ancak artık belirli konularda işbirliği de yapılarak. Küreselleşen otomotiv endüstrisinde “imece” döneminin başlama nedenleriyse gayet basit aslında.

Giderek artan maliyetler, rekabet nedeniyle kısalan geliştirme süreleri, tüketicilerin daha talepkar hale gelmesi ve çevre ile ilgili kaygıların ön plana çıkışı. Bu nedenle artık ortak ürün geliştiren firmalar, sektörün doğası haline geldi.

Peki, kimler kiminle işbirliği içinde. İşte son eklemelerle birlikte, işbirliğine gidenlerin listesi...

BMW : Fiat ile birlikte ortak platform ve motor geliştirmek için görüşmeleri sürdürüyor. Amerikan Chrysler, GM ve Daimler ile hibrid motorlar konusunda birlikte çalışıyor. PSA Peugeot Citroen’le de benzinli ve dizel motor işbirliği var.

Fiat : PSA Grubu ile büyük minivan, orta ve küçük sınıf ticari araç üretim ortaklığı var. PSA ve Tofaş ile ortak küçük ticari araç (Minicargo) üretiyor. GM Avrupa ile küçük sınıf otomobillerde ortak platform (Grande Punto) kullanıyor. Suzuki ile küçük 4x4 araç (Sedici-SX4) işbirliği var.

Ford : PSA Grubu’yla dizel motor üretim ve geliştirme işbirliği yapıyor. Fiat’la ortak aynı fabrikada küçük araç (yeni nesil KA ve Fiat 500) üretimi ve geliştirilmesi.

General Motors : Renault ve Nissan ile ortak ticari araç üretimi var. Suzuki ile Agila’da olduğu gibi ortak araç üretimi, Avtotor ile üretim tesisi işbirliği var.

PSA Peugeot Citroen : Ford ile dizel motor işbirliği yapıyor. Mitsubishi’ye kendi markaları için SUV ürettiriyor ve birlikte Rusya’da üretim tesisi kuracak. Toyota ile Çek Cumhuriyeti’nde ortak geliştirilen aracın yine ortak üretimini yapıyor. Renault ile benzinli motor ve şanzıman işbirliği yapıyor.

Renault-Nissan : Hint Bajaj ile ortak “çok ucuz araç” geliştirme projesi yürütüyor. GM ile Nissan İspanya’da ortak ticari araç üretimi yapıyor.

Volkswagen : Mitsubishi’ye dizel motorlar sağlıyor. Chrysler’a da dizel motor ve parça temininde bulunuyor. Porsche’ye yedek parça temin ediyor, motor veriyor ve ortak hibrid araç projesi yürütüyor. Daimler ile ortaklaşa ticari araç üretiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Spor müsabakası yapmıyor ki adamlar, ticari ilişki kurarak rekabetin boyutu değiştirilebilir. Bir rakiple birlikte olarak diğer rakiplere karşı güçlenmeyi seçmek çok mantıklı. Bir çok sektörde bu böyle. Bütün büyük ihahelerde görüyoruz, bir çok rakip firma konsorsiyum oluşturarak ihale alıp birlikte kazanıyorlar. Bu hem riski düşürüyor hem de işi kolaylaştırıyor. Bir otomobil firması da rakibiyle birlikte hareket ederek diğer rakipleriyle olan yarışına devam ediyorsa kendi içlerindeki rekabetin bittiği anlamına gelmez ki :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ki oluşan maliyetleri düşünürsek gayet normal bir durum....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.