Guest Chopper

Su Eksiltme ve Hararet Problemi (85-89)

Selam arkadaslar. bende 1986 model 323 hb. var arabam devamlı su kaybediyor. hararet saati sonlara vuruyor  bir kac ustaya goturdum  conta dan dediler. arabada termostat varmıs kıslık yazın sokulmesi gerekiyormus daha önce buna benzer bir sorunla karsılasan oldumu ?? yardım edin birde fiyat ta cok oynama var bir usta 500 e deişirken bi usta 300 bi diger ustada 200 bunların hepsi de tanıdık acaba baska ustaya gitmelimiyim. bu kadar  oynama bana garip geldi.?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Termostatı çıkarıp takman bir anlam ifade etmez artık  :) contayı değişmekten başka çaresi kalmamıştır o derece ise,ustalar arasındaki fiat farkıda çok fazla acaba biri parçalarla diğeri parçasız fiatmı  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2side parcalı fiyatı  abi termostat ı napcam bide motor suyu geri basıyo yanı takviyeden dısarı atıyo arabanın devirdaim pompasında bi sorun olabilirmi.? termostat hala uzerinde onu cıkarsam kullanamam mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bide soyle bişe var motoruım yanma tehlikesi gecirirken lpg beyni buz tutuyo ve gaz gelmiyo bazen araba sekiyor yolda bu nasııl bi ariza ya kafayı yıycem allah kımsenın basına vermesin .. km de 1.00 ytl yakmaya basladı nerdeyse kontak acmaya korkar oldum .X5 le Yakıtta kapısıyorum resmen

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Su kaybından dolayı oluşan hararet ile termostatın nasıl bir ilgisi var? Hangi usta kurmuş bu alakayı? Contadan ise aracın yağına su karışır yağ çamur gibi olur.Eğer bu durum olmamış yağ normal ve temiz ise o zaman su tesisatında ne kadar boru varsa değiştirilir.Sorun devam ediyor ise radyatör kanalları kontrol edilir tıkalı ise değişir.Çok düşük bir ihtimal olarak motor su kanalları diycem ama eğer öyle olsa marşa bastıktan 3 dakika sonra hararet olur kilitliyecek kadar da hararet yapar.O tanıdık dediğiniz ustalar ile ilşkinizi kesin bence.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yaga su karısmıyor ama yag eksildi azcık arabaya sabah 2 lt su koyuyorum aksam da 2 lt su koyuyorum arabayı bu sekıl kullanıyorum biliyoırum daha buyuık sorunlar cıkaracak ama mecburum ulasım sorunum var arabayı yaptırcam allah nasıp ederse maasımı alınca parca bulmakta zorlanıyorum  conta sı da 1 sene once deişmiş ..suphelenıyorum .bu ustalar usta degillermi die.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracın masrafı iyice artmadan ne gerekiyorsa yaptır. Fiyat farkı bu kadar olmaz tabii ama 3-5 aramadan en iyi usta neresiyse orada yaptır derim. Lpg ile ilgili de arabanın devir daiminde bir sorun varsa yani regülatörün su giriş çıkışları normal şekilde olmuyorsa, gerekli regülatör ısısı sağlanamıyorsa sıvı halde gelen lpg'yi gaza dönüştüremediği için buz tutması normaldir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

su kanallarının dibinden conta yakan arabanın su hortumları balon gibi şişer. çünkü motor kompresyonunu bu kaçaktan dolayı su hattına verir ve yağa su karışmadığı gibi yedek depodan suyu dışarı basar.

radyatörü tıkalı olan araba suyu soğutamayacağı için, dolayısıyla motoru soğutamayacağı hararet yükselip contayı yakar. termostatlar kışlık ve yazlık diye ayrılsa bile neticede sağlıklı çalışan bir termostat belli dereceye geldiğinde (yazlık 82 derece, kışlık 86 veya 92 derece sanırım) suyu üzerinden geçirip devirdaimin olmasına olanak verir.

nihayetinde sana parçadan ziyade adam gibi bir usta lazım. yoksa işin zor :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

peki suyu damlatıyor mu yoksa su buharlaşıyomu ne oluyo onu anlayamadım.termostatın yazlık kışlığı mustafa abinin dediği gibi çok farketmez.neden?zaten hiçbir termostat motor hararet limitine çok yakın çalışmaz.ama arıza olupta motor suyu sıcaklığı arttığında açmazsa veya yarım açarsa korozyon veya kireçten sebep o zaman hararet yapar.

motor soğutma sisteminde çok fazla bi parça yok netice itibariyle,ya termostatın sıkışık açmıyo,yada suyun termostattan sonraki durağı olan radyatör tıkalı veya delik.

usta konusundaki yorumumda şudur.15 gün önce sırf burdaki dingil ustalardan sebep baskı balatamı değiştiriyordum 300 liraya falan.adem usta sağolsun yardımcı oldu,halil ibrahim üstadta bi ayar çekti makinanın debriyajı aşağı indi ve 4 kişiyle dün kartepeye pikniğe çıktık ne bir sıyırma ne bir koku geldi.boşuna masraf yapacaktık.ondan her ustaya güvenme inanma çok araştır derim.

inşallah en yakın zamanda kurtulursun bu arızadan...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tıpa tıp aynı şey 8-10 yıl önce toyotada gelmişti başıma,üst kapak contasını değiştirdim,ve üst kapağı çarklattırmıştım,aynı zamanda radyatörde değişti sorun ortadan kalktı..15 gün sonra ailemle yolda kaldım aynı sorundan servis yapmıştı tekrar servise çaktim tekrar bidaha değişti conta ellerinize sağlık dedim çıktım ordan  :) tekrar ücret almak için direnselerde dişlerimi görünce vazgeçtiler  :) servisten çıktım ilk gördüğüm galericiye girdim verdiği parayı aldım çıktım ordan  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

slm arkadaşlar bu bizim piyasada bilende konuşuyor bilmeyende  yani bence her kez anladıgı işe yorum yapsa insanlar birbirlerine  yanıltmadan daha net yardımcı olurlar

bu arkadaşımızın arabası hararet yapmış  ve contayı yakmış ustaya gitmiş usta kendisine  biri 200 demiş  digeri 300 bi başkası 500  yani bu nasıl bi fiyat verme şekli anlamadım  bencede siz kendinize orda iyi bir usta bulun  yani bu verilmiş olan fiyatın içinde bana en mantıklı gelen 500 ytl fiyat veren usta neden diye sorarsanız  aşada bazı bilgiler vericem heyer o arabaya sorunsuz binmek  istiyorsanız bu işlerin yapılması şart masraftan kaçıldıgı  takdirde  yapılan işçilik  iyi sonuç vermez ve arıza daha da büyür can sıkıcı bir hal alır..

şimdi sizn aracın silindir kapagının sökülüp rektefiyeciye gitmesi şart

motor hararetten conta yakmış kapak teste gidecek  çatlak varmı yokmu hararetten dolayı bir yere zarar vermişmi ona bakılacak  ve sübop lar kontrol edilecek sübop gayıtları kontrol edilecek sübop lastikleri degişecek

ve rektefiyecinin gelip piston ların çalıştıgı gömlek lerin ölçülerine kesin bakacak bakmadıgı taktirde diyorsunuz hararet dibe vurdu  muhtemelen hararetten piston lar yummuş olabilir  gerekirse bir takım piston koyularak gömlek içlerine  honlama makinasıyla honlama yapıp  ve silindir kapak  contasınıda degişerek bu işten en salıklı bi şekilde kurtulabilirsiniz  bu kadar işte  sizde tahmin edebilirsiniz 200 yada 300 ytl ye çıkmaz ama gelişi güzel usta saçma sapan çalışma yapıp toplarsa 300 ytl ye bitebilir

yani bir arabada termostat yazın çıkarılır yok öyle iş termostatı fabrika boşuna koymuş ozaman  siz termostadınızı taktırın ve su devirdayımını kontrol ettirin bu  işlerin yapılması sonucunda  3 antifiriz ilave ederek  güzel bir işçilik yaptırmış olursunuz  yazdıklarımı not alın ve arabanızı  söken ustaya bu işlerin yapılıp yapılmıcagı hakkında görüşlerini alın ve ona göre gelecek fiyatı deger lendirerek    bu sıkıntıyı çözmüş oluruz ....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben en iyisi arabayı hurdaya veriyim ne dersiniz.. :) conta siparişi verdim üskapak ve orta conta 40 ytl ye iyimi .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.