Guest maz14

Modifiye Nedir ?

Gücü arttırmak,yol tutuşu ve frenajı güçlendirmek , kabin ve karoserde degisiklik yapmak, bir baska deyisle otomobili ayricalikli kilmak..

Tuning yada diger adiyla Modifiye denince akla ilk gelen motorda güç artirimi oluyor. Neredeyse motorun üretimiyle birlikte gelismeye baslayan modifiye islemi, günümüzde bir sektör haline geldi. Tabii boyutlari da çok genisledi. Artik standardin disinda otomobilin gücünü, yol tutus özelliklerin! ve görünümünü degistirmek amaciyla yapylan islemler modifiye olarak adlandiriliyor.

Teknolojinin gelismesi, ürünlerin farkli zevklere göre tasarlanmasini sagladi. Bu degisimde motorsporlarinin da katkisi çok büyük. Öyle ki, kabin içindeki "süslemelerden" alüminyum görünümlü depo kapaklarina kadar tüm aksesuarlarin temelinde motorsporlari yatiyor. Dis görünümde jant-lastik, karoser kiti, farlar, far kaslari, son susturucular, aynalar ve hava kanallari otomobili farkli kilan ayrintilar. Bu aksesuarlardan bir bölümü, otomobilin sadece görünümüne degil, yol tutusuna da katki sagliyor. Kabindeyse direksiyon simidi, vites topuzu, konsol kaplamalari koltuklar ve renkli gösterge zeminleri yapilan degisiklikler arasinda yer aliyor.

Modifikasyonun temel amaci, gücü artirmak. Standarttan daha genis piston kullanmak ya da egzantrik milinin derecesini degistirmek, motora güç kazandirmanin en etkin yollari.

Bunlari destekleyen diger islemler, elektronik beyin programinin gelistirilmesi ve hava emmeyle egzoz sisteminin modifikasyonu. Turbo takviyeli motorlarda bu islemlere ek olarak turbo valfinin basinç limitini artirmak, intercooler'i büyütmek ve pop-off supapi monte ederek güç artirilabiliyor.

Otomobilde teknik olarak modifikasyon sadece gücü artirmayi degil, yol tutusu güçlendirmeyi ve frenaj kabiliyetini artirmayi da kapsiyor. Bu degisimler neredeyse bir zincir gibi birbirini takip ediyor, çünkü gücü artirilan otomobili yolda tutmak için birtakim teknik degisiklikler yapmak ve güvenli durabilmesini saglamak için fren sistemini güçlendirmek gerekiyor. Biri eksik oldugunda, kötü sonuçlanabilecek kazalarin yasanmasy her an mümkün. Bu nedenle modifiye islemini profesyonel kisilere birakmak en dogrusu. Dünyanyn en büyük modifiye firmalarinin Türkiye temsilcilikleri bu amaçla hizmet veriyor. Bu arada kullanilan parçalarin mutlaka belgeli ve trafikte kullanima uygun olduguna dikkat etmek gerekiyor.

Dikkate alinmasi gereken bir baska nokta da bu isin hobi olarak degerlendirilmesi. Son yillarda özellikle performans tutkunu gençler arasinda yaygynlasan modifiye, farkli amaçlarla yapildiginda, insanlarin hayatini tehlikeye atacak sonuçlar dogurabilir. Yarismak için caddelerin uygun olmadigini unutmamak gerek.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgiler için teşekkürler Volkan özellikle son cümleler çok önemli  :clap:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu açıklayıcı bilgiler için teşekkürler Volkan.Modifiye günümüzün en yaygın hastalıklarından biri haline geldi.Koskoca Sedat ve Selman abilerimizin bile arabalarını modifiye ettirmeleri hastalığın giderek yayıldığının  göstergesidir. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu açıklayıcı bilgiler için teşekkürler Volkan.Modifiye günümüzün en yaygın hastalıklarından biri haline geldi.Koskoca Sedat ve Selman abilerimizin bile arabalarını modifiye ettirmeleri hastalığın giderek yayıldığının  göstergesidir. :)

Süper bir tespit İzzet  :clap:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Paylaşım için teşekkürler :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu açıklayıcı bilgiler için teşekkürler Volkan.Modifiye günümüzün en yaygın hastalıklarından biri haline geldi.Koskoca Sedat ve Selman abilerimizin bile arabalarını modifiye ettirmeleri hastalığın giderek yayıldığının  göstergesidir. :)

Yorum = Kurunun yanında yaşta yanıyor" :tey::clap:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yorum = Kurunun yanında yaşta yanıyor" :tey::clap:

bi ben kaldım modifiyesiz :2funny:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Birde ben  :-[

benim arabada hiçbişey yok ama senindemi öyle abi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben de modifiyesiz kaldım :) Yapabilirmiyim şu sıralar o da meçhul

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim arabada hiçbişey yok ama senindemi öyle abi

bende zenon far,arka spoyler,görüntülü park sensörü,215 llastik,boya ve motor koruma,renkli cam,kuşaktatan aşagı şeffaf koruma,eksoz ucu var ama spor tampon,spor panjur ve jant olmayıca sade oluyor.hepsi boşa çıkıyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bende zenon far,arka spoyler,görüntülü park sensörü,215 llastik,boya ve motor koruma,renkli cam,kuşaktatan aşagı şeffaf koruma,eksoz ucu var ama spor tampon,spor panjur ve jant olmayıca sade oluyor.hepsi boşa çıkıyor

hangi kuşaktan aşagı koruma var tampon filmi gibi bişemi ????

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.