Ali

Mazda2 Test

PAHALI OYUNCAK!

Küçük sınıf otomobilleri müşterilere beğendirmek çok zor. Hani boyu kısa gelen bir battaniyeyi üzerinize örttüğünüzde; başınıza çekseniz ayağınız, ayağınızı örtseniz başınız açıkta kalır ya küçük sınıf otomobiller tam da bunun gibi işte. Dışarıdan harika bir tasarımı vardır içerisi dar gelir, içerisi çok güzeldir bagajı küçük gelir, her şey tamamdır fiyatı pahalı gelir!.. İşin gerçeği ne satın aldığınızı bilip baştan kabullenmeniz en iyisi. İşte bu modellerden biri küçük Japon Mazda 2, kısa bir süre önce Türkiye’de de satışa sunuldu.

Dış tasarımı etkileyici

Japon otomobillerinin tasarım açısından zaman zaman Avrupalı rakiplerinden geri kaldığını biliyoruz ama söz konusu Mazda olunca biraz durup düşünmek gerekiyor. Japon üretici son dönemlerdeki tasarım dilini Mazda 2’ye de aynen taşımış. Ford Fiesta ile aynı platformda üretilen bu sevimli minik, Avrupalı yüzüyle hem yenilik arayan Japonlara hem de Avrupalı genç müşteri kitlesine cazip geliyor.

Önden bakıldığında sportif bir tasarıma sahip olduğunu görünen Mazda 2’nin ön ızgarası ve hava girişi bu sportifliğe gölge düşürüyor. Arkaya doğru yükselerek uzanan omuz çizgisi otomobilin dinamizmini bir miktar arttırıyor. Arka tasarım ise rakiplerinden farklı olarak eğimli tavan tasarımı ve omuz çizgisinin devamı olarak şekillendirilmiş geriye doğru uzanan bir tasarıma sahip. Genel olarak kaslı bir tasarım çizgisi taşıyan Mazda 2’nin dış tasarımındaki bütünsellik kendini her noktada hissettiriyor.

İç tasarımı hayal kırıklığı

Aracın kabin içine geçtiğimizde ise dış tasarımın heyecanı bir anda uçup gidiyor. Direksiyon simidi estetikten yoksun, gösterge tablosu da çok ‘yavan’ kalmış. En azından direksiyondan kumanda edilen müzik sitemi ile hayal kırklığımızı unutmaya çalışıyoruz. Esas sorun ise koltuğa oturduğumuzda başlıyor. Bu koltuklarda doğru sürüş pozisyonunu bulmanız için çok çalışmanız gerek, özellikle uzun boylular için söylüyoruz! Kumanda düğmelerini kullanmak çok zor değil ama tasarım için söylenecek kayda değer çok fazla bir şey yok. Açarken nerdeyse bir savaş verdiğimiz, kullanışsız torpido gözü de can sıkıcı öğelerden biri…

İç mekânda özellikle omuz mesafesi biraz dar gibi; önde oturanlar kendini kardeş gibi hissedebilirler. Göstergeler çok fazla heyecan uyandırmasa da işlevselliği yerinde. İç hacim çok geniş olmamasına rağmen tasarımından dolayı ferah görünen minik Japon’un 250 litrelik bagaj hacmi de koltuklar yatırıldığında 787 lt’ye çıkarılabiliyor.

Sürüş karakteri “Sıkı çocuk bu!” dedirtiyor

Hem duruşu hem de sert süspansiyonları ile sıkı bir görünüm sunan Mazda 2’nin şehir içindeki çukurlarda biraz sarsıntıya sebep olduğunu ama bunun konforu çok fazla bozmadığını söyleyebiliriz.

1.5 litre 103 HP’lik benzinli motorla donatılan Mazda 2’nin çalışma karakteri son derece başarılı, özellikle yüksek hızlarda aracın kalbinin daha da hızlı attığını hissedebiliyorsunuz. 0-100 km/s hızlanmasının 10.4 saniye’de alan Mazda 2’nin son sürati ise 188 km/s. 4000 d/d’den itibaren sunulan 137 Nm’lik tork da bu karakteri perçinliyor. Bu motorla iş birliği yapan 5 ileri manuel şanzımanın çalışma karakteri de yeterli görünüyor. Tabii tüm bu ilişkiler yumağının yakıt tüketimine yansıması kulağa pek hoş gelecek veriler sunmuyor bize! 100 km’de ortalama olarak 7.9 litre tüketen Mazda 2’nin bu konuda biraz daha çalışması gerekiyor.

Yönlendirmesi yeterli görünen direksiyon siteminin tepkileri de sürücüsünü çok fazla sıkıntıya sokmuyor. Yol tutuşu genel olarak başarılı görünen Mazda 2 zaman zaman istemsiz hareketler yapılabiliyor. Bu durum başta söz ettiğimiz sıkı karakterine biraz gölge düşürüyor. Aslında aynı şey aracın güvenlik mesafesinin hemen altında durmasını sağlayan fren sitemlerinde de karşımıza çıkıyor. Rakiplerinin bu konuda biraz daha iyi olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz.

Fiyatı kafa karıştırıyor

Ülkemizde 1.3 lt ve 1.5 benzinli olmak üzere iki motor seçeneğ ile satılan Mazda 2’nin şu an için dizel seçeneği ülkemize ithal edilmiyor. Türkiye’de 27.000 YTL civarından başlayan fiyatlarla satılan Mazda 2’nin 1.5 litrelik High donanımlı versiyonu ise 32.500 YTL’yi aşıyor. Ülkemiz gibi sedan cenneti olan bir ülkede hem de B sınıfı bir hatchabck araç da bu fiyat biraz kafa karıştırıyor. Evet fiyat elbette her şey değil ama değişen dünya koşullarında artık çok şey

Genel Değerlendirme

İşçilik  7  Çok büyük bir işçilik kusuru yok

Görüş  7  Görüş açıları yeterli

Performans  7  Beklentileri karşılıyor

Tüketim  6  Yüksek

Konfor  7  Yeterli

Frenler  6  Daha iyi olabilirdi

Yalıtım  7 Büyük bir yalıtım sorunu yok

Donanım  7 Yeterli

Fiyat  6  Yüksek

Skor  6.7 Etkileyici dış tasarı olumlu puanları toplerken yüksek fiyatı notunu düşürüyor.

Teknik veriler 

Motor: 1.498c, sıralı 4 silindirli

Maksimum güç: 103HP 6000 d/d

Maksimum tork: 137 Nm 4000 d/d

Yakıt tüketimi

Şehiriçi:   7,6 lt   

Şehirdışı:  4,9 lt   

Maksimum hız: 188 km/s 

Ortalama: 5,4 lt 

0-100 km/s hızlanma:  10,4 sn

     

Boyutlar (u/g/y): 38851695/1475 mm 

Ağırlık: 1035 kg 

Aktarma: Önden çekiş     

Şanzıman: 5 ileri manuel   

Lastikler: 195/45 ZR176   

Frenler (ön/arka): Hava kanallı disk/disk   

Depo hacmi/Yakıt  42.8litre/Kurşunsuz benzin   

Bagaj hacmi: 250/787 litre

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

onun ki de 5.4 falan yakmıyomuydu yanlışmı hatırlıyorum abi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

En son nedir durum bilemiyorum ama bir ara moralini bozacak kadar fazlaydı :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Valla dün bindim Özlem'in arabaya bence içi oldukça güzeldi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.