Guest maz14

Hava Filtresi

Bu konuda 68 ileti var

Bir motorun verimli calisabilmesi icin gerekli olan parcalardan biri hava flitresidir. Motorun hava emis yolundaki tek engel olan hava flitresi, disaridan emilen havanin temizlenerek motorun yanma odasina iletilmesini saglar.

Hava filtresinin verimli çalisabilmesi için zararli maddeleri yüksek oranda süzmesi gerekir. Spor hava filtreleri de bu fikir baz alinarak gelistirilmistir.

Otomobillerdeki orjinal kagit filtrelerin aksine, bu filtreler iki farkli maddeden uretiliyor: Sunger ve yagli pamuk-tel karisimi(koton). Sungel filtrelerin gecirgenligi daha fazla oldugu icin daha cok performans elde ediliyor. Ancak bu filtrelerde toz gecirme riski daha yuksek. Yagli pamuk-tel karisimi filtrelerse, yag ihtiva ettikleri icin tozu daha iyi tutabiliyorlar. Tabii gecirgenlikleri sunger kadar yuksek olamiyor. Filtreler otomobile iki sekilde uygulanabiliyor; Acik ve Kutu ici. Kutu ici filtreler, otomobilin orjinal filtre yuvasina takilarak daha fazla gecirgenlik saglaniyor. Acik filtlerse emme manifolduna bir aparat yardimiyla baglaniyor. Hem kutu ici hem acik yagli filtrelerin tumu, periyoduk araliklarla temizlenip yeniden kullanilabiliyor.

Ozellikle acik tip filtrelerde, otomobilin motor hacmi ve orjinal hava filtresinin yapisma gore belli bir guc artisi saglanabiliyor. Otomobilin orjinal filtre sisteminde, kaybolan hava akisi hizi ve yogunlugu, acik tip filtreler sayesinde daha efektif hale geliyor ve yanma odasina giren hava miktari daha fazla oldugu icin yanma da daha siddetli oluyor ve boylece belli bir guc artişı elde ediliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bak bu konuda çok önemli çok basitmiş gibi dursada hava filtresi arabanın cigeridir rahat nefes aldırır.

paylaşım için teşekkürler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Paylaşım için teşekkür. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evt ! çok faydalı bi paylasım teşekkurler hocam !

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Paylaşımı yapan Volkan ın cevap verebileceğini sanmıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok teşekkürler arkadaşım.

Edit : Büyük harfler düzeltildi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Paylaşımı yapan Volkan ın cevap verebileceğini sanmıyorum.

çokoprens almayamı gitti :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ozaman benim practicaya hangisi uygundur..kutu ıcımı alsak yoksa acıkmı?ses bayagıetkiliyıcı olacak dıye dusunuyorum..barız bellı olacaktır degılmı..yakıt nasıl olacak??

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

driver yakıtın devirli kullanıyosan sabit kalır,ama devirli kullanmıyosan açık hava filtresi taktığında sesi almak için 3000lerden yukarılara tırmandırman gerekicek bu da otomatik olarak yakıtı arttıracak...

açık hava filtresi kısmında tüm açıklığıyla bu tip filtrelerden bahsedilmiş bilgi...

MUHABBETLE...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

EGER SORUN fılıtre takmadanda varsa ben razı olacam cogu zaman 4000 dd ve uzerı olabılıyo.yanı yuksek devır yuzunden yakıt sıkıntım zaten var:)  bu bana uyacak..

pekı nekadar fıyatlar  kapalı acık.?? hangısı ısımıze gelır bızım superpractica da ve fıyat cok cok ucmadan ne olur..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

21 liraya geçen haftalarda normal filtresini taktırdım.açıklar 10-20liradan başlar 100 liraya kadar çıkar hatta daha fazla.kutu içiyse 60lardan başlıyo diye biliyorum.

açık hava filtresinin avantaj ve dezavantajlarını bi oku forumda belki karararın değişebilir,özellikle tozu normal filtrelere nispeten %300lere varan bi oranla motora aldığını falan duyunca belki vazgeçebilirsin ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ama benim gırdıgım ortamlarda kompresor cok var.hava sıkıp temızlerım..lakın motorun ıcıne pislıgın gıtmesi kotu.

  pekı kapalı filitrede  ses olarak nasıl? tatmın edermı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tozlu yollarda falan gitmiyosan fazla o konuyu bilemem,bir de konumu çok önemli soğuk değilde sıcak hava alırsa motora ses alırsın fakat güçte hissedilir kayıplara uğrayabilirsin.

kutu içi filtreden bahsediyosan hiç kullanmadım ama açık hava filtesini 16.ies honda da kullandım 75 lira falandı harikaydı sesi!ama familiada kullandığım filtreden istediğim gücü ve sesi alamadığım için şuan normal filtresi takılı...

katalitik iptali yaptırmak zorunda kaldığımdan ekzost sesi zaten tatmin eder düzeyde şuan...

MUHABBETLE

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

alt sınyalden mı versek acaba ??okadar uzamasıda hos degıl sanırım ??okadar delıkte yetecekmıkı ona bide o var hadı hortumu kaplasak alemınyum folyo belkı o kısmını asarız?kaputu acmak lazım ,tam orada okadar bı boslugumuzda varmı.yarın bi bakayım ben.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benimkinde kutunun üstüne sığdı orda kullandım.en başarılı uygulama kaputu keserek filtrenin girişini oraya vermek ama o da geri dönülmez bir yol,veya geri dönüşü pahalıya mal olacak bir uygulama.ama performans açısından en iyi uygulama bu :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

practicada hemen hemen böyle olacak spor hava filtresi  :)

351_24_01_08_9_15_18_1.JPG

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  sanıırm filitre oyle duracak.ama ben kaputu kesmeyecegım..baskada secenek yok gıbı :( yoksa yazık olacak kaputa

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

zaten uzun yol falan yapıyosan,çıkartır koyarsın bi kenara kalır.uzun yolda çekilmez oluyolar...:)

az önce bi yerde okudum ve gerçekten doğru bi söz;

yaptığın modifiyeden sıkılıpta çıkardığın zaman aracın eski haline dönmesi gerek yazmışlar.gerçekten öyle,vazgeçtiğinde ekstra paralar ödeme.

gerenk yok ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.