canozcan

Rolanti Hakkında (Familia - Lantis 1.8)

Bu konuda 68 ileti var

merhaba

1998 lantis imi daha dün aldım. sorun aldıgımda da vardı. rolantide devir 1000in altındaki çizgide ve onun altında çizgilerde kaliyor. kalkış yaparken çok zorlaniyorum hoplatmadan kaldıramiyorum aracı yada yarim debriyajla ve hatta 2. vitese bile yarım debriyajla geçiyorum. kalkış yaptıktan sonra herhangi bir sorun yok. eskiden flash vardı ondada aynı sorun vardı rolantisini ayarladılar düzeldi. ancak lantisin gaz telinin ordaki vidayla ayar yaptilar rolantideyken 1000e geldi devir sabit kaliyor üstüne bile çıkıyor yine 1000e geliyor ama yine kalkış yaparken hoplatıyorum çünkü gaza dokununca yine düşüyor devir çok garip hiç keyif alamiyorum kalkiş yapana kadar tam bir işkence oldu yardımlarınızı bekliyorum saygılar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

buji kablosu fişek tip denilen bloğa giren tipte bizim buji kabloları.bunlar zamanla yalıtkanlık özelliğini kaybedip sadece ucundan spark yapması gerekirken bu bloğa giren kısmın her tarafından spark yaparsa bu rölanti devrinin gezinmesine ve hatta aracın stop etmesine sebep olur.

buji kablolarını sırasıyla tek tek sökerek nerden spark aldığını kontrol edin,eğer gövdesinden kaçak yapıyorsa bloğa giren kısmını komple elektrik bandıyla sarın ve tekrar kontrol edin.

kuvvetle muhtemel sorun gidecektir.eğerki burdan da değilse enjektörler pislenmiş olabilir...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben bunun rolantı ayarı yapılınca cozulecek tıpten bı sorun oldugunu pek sanmıyrm

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

boğaz kelebeğidir o temizletin bir şeyi kalmaz....

eski bedfordlar gibi çalışıyordur büyük olasılıkla hatta daha ileri seviyelerinde boşta bile stop etmeye başlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

boğaz kelebeğidir o temizletin bir şeyi kalmaz....

eski bedfordlar gibi çalışıyordur büyük olasılıkla hatta daha ileri seviyelerinde boşta bile stop etmeye başlar...

yok hayır motor sesinde herhangi bir problem yok gayet iyi yani ama sabah çalişirken ilk marşta çalişmiyor ikinci kez kontagi çevirdigimde çalişiyor birde bu sorun var :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tup vardı demı ondan da olabılır yanı benzınde de aynı seyı yapıyo olması kesınlıkle tuple alakasız oldugunu gostermez

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

nasıl cozuldugunu anlatırsanız baska arkadaslarda faydalanır. cok gorulen bır problem cunku

evet bende de aynı sorun var cevap yazarsanız sevinirim, kelebekten demişlerdi temizlenmesi gerektiğini söylediler. yakıt kokusunun da bundan kaynaklandığını söylemişlerdi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracı kalkışta titretmeden kaldıramamın sebebi motor takozunun deforme olmasındanmış. çünkü bir gün sert bir pati çekerken takozu kopardım ve motor şasiye oturdu ve herhalikarda titremeye başladı bu sefer.takozu degiştirttim ve kalkiştaki titreme sıfıra indi arkadaşlar..

rolantiyi ise bir tartarinin (lpg servisi) bir servisine gittim ayarlattim. aynı şekilde benzin için vidanin ordaki ayar yerinden ayarlattım vede rölentidedki gezinme sorunuda ortadan kalktı.

inşallah aynı sorunu yaşayan arkadaslara yardımcı olacak açıklamayı yapabilmişimdir. saygılar..

Zulal yaman bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

geçmiş olsun.takoz patladığında zaten gres oluyor çevresi aslında patladığında anlayabilrdiniz ama.

neyse sorunsuz binersiniz inşallah artık...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yanlış anlaşildi sanırım. gresin oldugu kısım degil sadece plastik gibi olan yeri yırtılmıştı başta şasiye hafif temas ediyordu sonradan tamamen oturdu yırtılınca tabi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bende de aynı sorun war ama bi usta bana motor bir yerden şase alıyor dedi bende pek üzerine gitmedim. takozlara bi bakayım. bende uyus oluorum bi düşüor bi çıkıor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yok hayır motor sesinde herhangi bir problem yok gayet iyi yani ama sabah çalişirken ilk marşta çalişmiyor ikinci kez kontagi çevirdigimde çalişiyor birde bu sorun var :(

İkinci seferde çalışma meselesini nasıl hallettin? Aynı sorun bende de var da...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İkinci seferde çalışma meselesini nasıl hallettin? Aynı sorun bende de var da...

kitapçığında okudum 10sn gaza basmadan marşa basmak normalmiş.çalışmazsa ancak 2. 10sn yeyi dene diyor;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kitapçığında okudum 10sn gaza basmadan marşa basmak normalmiş.çalışmazsa ancak 2. 10sn yeyi dene diyor;)

her araba ıcın oledır maksımum 10-15 sanıye marsa basılır ehlıyet kursunda bıle ogretıyolar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

her araba ıcın oledır maksımum 10-15 sanıye marsa basılır ehlıyet kursunda bıle ogretıyolar

10 sn üzeri marşa basmayin yaziyor. senin ehliyet kursu yanlış ögretmiş

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.