babatolia

İşte sportif sedan bu ! Yeni Mazda 6

Bu konuda 34 ileti var

12 eylül 2008 www.arabam.com sitesinde yeni mazda 6"nın testi yapıldı.

haberin devamı: http://www.arabam.com/testDetay.aspx?id=533

tüm fotolar: http://www.arabam.com/testResim.aspx?id=533

İŞTE SPORTİF SEDAN BU!

Sportif sedan üretmek her markanın işi değil, bunu yapabilen marka sayısı bir elin parmaklarını geçmez. Ayrıca bu markaların bile çoğu biz sportif sedan tasarladık diye bağıra bağıra ortalıkta dolaşmaz. Ama bir süredir bunu yapan bir marka var. Kim mi? Tabii ki Japon üretici Mazda. Bir süre önce ülkemizde de satışa çıkarılan Mazda 6, sportif sedan kavramının içini fazlasıyla dolduruyor. Japon üreticinin kendisine bu kadar güvenmesinin sebebi de bu zaten.

Nefes kesen dış tasarım

Mazda 6’yı ilk gördüğünüz anda sportif sedan tanımlamasının ne kadar yerine oturduğunu anlıyorsunuz. Sportif çizgiler dinamizmi yansıtırken bu çizgilerin çok sert olmaması otomobilin aynı zamanda zarif görünmesini sağlıyor. Tavan ve tamponlardaki kıvrımlar ve arkadaki C sütunundaki yanlamasına “V” tasarımı aracın sportif görünmesini sağlayan en önemli tasarım öğeleri oluyor.

Mazda’nın beş noktalı ön ızgarası, tamponda büyük hava girişi ve yanlardaki küçük hava aralıkları, logonun sağında ve solundaki krom çıtalar Mazda 6’nın ne kadar sportif ve aynı zamanda zarif olduğunu gösteren ilk işaretler oluyor. Araç bu haliyle bir üst sınıftaki Premium araçlara bile gözdağı verecek kadar şık bir tasarıma sahip diyebiliriz. Farların tasarımı ve yüksek teknolojiyi çağrıştıran çizgisi de otomobilin sportif ve aynı zamanda günceli yakalamış bir model olduğunu gösteriyor.

Benzersiz iç tasarım         

Mazda 6’nın iç tasarımı son zamanlarda test ettiğimiz araçlar içerisinde belki de en şık olanıydı diyebiliriz. Premium markalar dışında göz ardı edilen iç tasarım Mazda 6’nın premium model olma yolunda önemli adımlar attığını gösteriyor.

Son derece estetik gösterge tablosu, sert ve metalik görünümlü kontrol paneli otomobilin içinin hem keskin hem de aynı zamanda zarif görünmesini sağlıyor. İçerideki aydınlatmalar ve gösterge panelindeki mavi aydınlatma aracın özellikle geceleri çok daha çarpıcı bir ruha bürünmesini sağlıyor. Kapı içlerindeki döşemeler aracın zarifliğini pekiştirirken kapı kollarının şık tasarımı da araçtaki kalite hissini arttırıyor. Birçok fonksiyonun direksiyon üzerinden kontrol edilebilmesi güzel ama 12 düğme biraz fazla olmuş gibi! Diğer taraftan bilgi ekranı da göstergelerin arasına sıkışıp kalmış ve okunması o kadar da kolay değil. ‘Eh bu kadar hata kadı kızında da olur’ diyerek aracın içerisinde yol almaya devam edelim biz…

Mazda 6’nın boyutları da bir önceki nesle göre biraz daha büyümüş. 90 mm uzunluğa sahip olan Mazda 6’nın boyutları bazı üst sınıf otomobilleri bile aşıyor. Tüm bunlara rağmen aracın ağırlığı önceki nesle göre 35 kg daha azalmış. Üstelik boyunun büyümesi bagaj hacmini de 519 litreye çıkarmış. Büyüyen boyutlar hem önde oturan sürücü ve yolcuların hem de arka koltuklarda seyahat eden yolcuların konforlu bir şekilde seyahat etmelerini sağlayacak kadar geniş bir otomobil ortaya çıkarmış.

Sportif sürüş keyfi

Mazda 6’nın direksiyonuna geçtiğimizde beklentimiz sportif bir sedan da ne olması gerekiyorsa oydu. Son derece sportif bir his veren kemikli vites yolları bu beklentilerin hemen canlanmasını sağlıyor. Yeni süspansiyon sistemi sayesinde yola çok iyi tutunan Mazda 6’nin limitleri zorlansa bile izinden çıkmaya pek niyeti yok.

6 ileri manuel şanzıman ile görev paylaşımı yapan 2.0 litrelik benzinli motor 6500 d/d’de ürettiği 147 HP güç ve 4000 d/d’de ürettiği 184 Nm tork ile performans beklentilerini fazlasıyla karşılıyor. 0-100 km/s hızlanmasını 9.9 saniyede olan Mazda 6’nın son sürati ise 214 km/s. Çevik ve atak bir sürüş karakterine sahip olan Mazda 6, tasarımıyla uyumlu bir sürüş vaad ediyor. Tabii her şey performans değil, bu işin bir de tüketim boyutu var. Daha çok şehir içinde kullandığımız Mazda 6, 9 litrelik yakıt tüketimiyle çok da parlak bir değere imza atmadı açıkçası!

         Önceki satırlarda da belirttiğimiz gibi Mazda 6 büyük bir otomobil ama bunu pek belli etmiyor. Çünkü çevik ve agresif bir sürüş tarzına sahip olan Mazda 6, üst üste girilen virajlarda bile limitleri fazla zorlanmadığında kompakt bir otomobil gibi dengeli bir sürüş karakteri sunuyor. Mazda 6’nın düşük hızlarda hafif olan direksiyon sistemi, özellikle yüksek hızlarda çok net ve keskin cevaplar veriyor. Diğer taraftan Mazda 6’nın övünülecek agresif sürüş karakteri konforu biraz gölgeliyor. Fakat bu durum sürücü ve yolcuları çok fazla rahatsız edecek boyutta değil. Mazda6 sınıfındaki diğer otomobillere göre biraz daha fazla gürültülü diyebiliriz. Aracın burnundan kapılara doğru rüzgârın baskısı ile oluşan ses ve yol gürültüsü bir miktar hissediliyor.

         Türkiye’de 59.900 YTL’den başlayan fiyatlarla satılan Mazda 6’nın otomatik vitesli ve en üst donanıma sahip versiyonu ise 73.600 YTL’den satılıyor. Fiyat olarak rakiplerine yakın olan Mazda 6’nın en büyük kozu sportif tasarımı olacak hiç şüphesiz… / Erkan YAVUZ

Genel Değerlendirme

İşçilik  8  Önemli bir işçilik kusuru bulunmuyor

Görüş  7  Otomobilin nerede bittiğini görmek zor

Performans  7  Beklentileri karşılıyor

Tüketim  6  Yüksek

Konfor  7  Yeterli

Frenler  7  Güvenlik mesafesinde durabiliyor

Yalıtım  6  Daha iyi olabilirdi

Donanım  8 Yüksek

Fiyat  7  Rakiplerine yakın (Baz Fiyat: 59.900)

Skor  7.1  Sportif tasarımı ve yüksek donanımyla sınıfı geçiyor

     

Teknik veriler 

Motor: 1999 cc, sıralı dört silindirli                 Yakıt tüketimi

Maksimum güç: 147 HP – 6500 d/d               Şehiriçi: 9.8/100km

Maksimum tork: 184 Nm – 4000 d/d              Şehirdışı: 5.4/100km

Maksimum hız: 214 km/s                               Ortalama: 7.0 lt/100 km

0-100 km/s hızlanma: 9.9sn   

Boyutlar (u/g/y): 4755/1795/1440 mm

Ağırlık: 1370 kg 

Aktarma: Önden çekişli   

Şanzıman: 6 ileri manuel

   

Lastikler: 205/55 R16   

Frenler (ön/arka): Hava kanallı disk/disk     

Depo hacmi: 64lt/Kurşunsuz benzin   

Bagaj hacmi: 519 lt

Mazda6-27.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dahaa baska ne denılebılırkı :Dbu arada yıne vatanda mazda 2 reklamı cıkmıs haftada bı verıcekelr sanırm

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yay mı war bu alette :) feena duruyo :P

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

güzel araba inş. çok satar  :)

zannetmıyrm sonucta buyuk sınıf araba zaten kendı sınıfındakı arabalar pek satılmıyo hele kı mazda olunca ııce satılmaz kesın bızım burdakı mazda 5 gun onceye kadar 1 tane satabılmıstı sımdı satmısmıdır 5 gun ıcınde bılmıyrm tabı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Accord, Passat, A4, C Serisi, 3 serisi çok satılmıyo mu?

orta ve alt sınıflara gore daha az bıde mazda 6 mesela 3 serısıyle aynı segmentte olmasına ragmen onunla aynı sekılde anılmıyo adı daha buyuk bı arac gıbı dusunuluyo

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

BMW 3 - Mazda6 farkındandır :)

aksıne ben aynı sınıfta olmalarını pek mantıklıı bulmuyrm bence mazda 6 daha gelısmııs bı arac 3 kasalara gore bence

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Doğrudur ama bi sonraki 3'e bakmak lazım, sonuçta Mazda6 çok yeni bi araç.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Doğrudur ama bi sonraki 3'e bakmak lazım, sonuçta Mazda6 çok yeni bi araç.

1-2 yıllık bı fark var araada o kadar da olsun yıllardır mazda 3 u yepyenı kasası cıkmıs arabalarla denk tutup kapıstırmıyomuyuz ztn bıraz da bmw kapıssın eskı kasalı halıyle yenı kasalarla :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ama şöyle bi fark var mazda3 karşılaştırmalarında, Mazda3 galip geliyor mütemadiyen :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yay mı war bu alette :) feena duruyo :P

Bana yay var gibi geliyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ama şöyle bi fark var mazda3 karşılaştırmalarında, Mazda3 galip geliyor mütemadiyen :D :D

evet ınsallah mazda 6 da galıp gelır ılerleyen yıllarda yenı kasalara karsı :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Valla bence öyle olur. Sonuçta kompakt sınıftaki rekabet daha fazla ve Mazda bence şu anda kısıtlı aksesuar, vs. gibi nedenlerle Türkiye'de olamasa bile dünyada fazlasıyla rekabetçi. Aynı şeyi Mazda6'da da uygulamışlardır. Ben Mazda6'nın tipini yukarıda belirttiğim tüm rakiplerinden çok daha güzel buluyorum. İçi de oldukça rahat ve kullanışlıydı. Ha performans, vs. konularına bişey diyemiyorum tabi...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Valla bence öyle olur. Sonuçta kompakt sınıftaki rekabet daha fazla ve Mazda bence şu anda kısıtlı aksesuar, vs. gibi nedenlerle Türkiye'de olamasa bile dünyada fazlasıyla rekabetçi. Aynı şeyi Mazda6'da da uygulamışlardır. Ben Mazda6'nın tipini yukarıda belirttiğim tüm rakiplerinden çok daha güzel buluyorum. İçi de oldukça rahat ve kullanışlıydı. Ha performans, vs. konularına bişey diyemiyorum tabi...

mazda performans konusunda hep gerı kalıyo ztn su 2.2 turbo dızellerı gelcekmıs  mazda 6 nın o zaman costurur valla

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mazda performans konusunda hep gerı kalıyo ztn su 2.2 turbo dızellerı gelcekmıs  mazda 6 nın o zaman costurur valla

O motor Türkiye ye gelmiyormuş Ozan ama 2.0 Dizel bile yeterli olur bence..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.