OveRMinD

Akü Işığı ve Direksiyon Sertliği

Gerçi Mazda değil ama; dün abimin arabasıyla yağmur altında (2001 Seat Leon 1.6) eve dönerken eve bikaç kilometre kala sanki motor stop etmiş gibi akü ışığı yandı. Düzensiz bi şekilde 3-5 saniye yanıp sönüyodu. Motor, radyo, farlar, her şey normal çalışıyodu ama direksiyon hidroliği gidip geliyodu. Yani direksiyon bi yumuşayıp bi sertleşiyodu.

Bi süre sağdan sağdan gittikten sonra triger kayışının çıkarttığı sese benzer bi ses geldi ve akü ışığı söndü. Yaklaşık 1 kilometre gidip otoparka girdim, arabayı park ederken yine aynı şeyi yaptı. Neyse ki bi problem olmadan park ettim.

Bu sabah aynı arabayla işe geldim (~50 km) ve hiçbir problem yapmadı.

Ben herhalde distribütöre veya başka bi elektrik aksamına aşırı yağmurdan dolayı su geldi diye düşündüm bugün açık havada problem yapmayınca, siz ne dersiniz?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2006 seat ibiza

problem: yolda giderken durup dururken direksiyonun hidrolik özelliği gidip takoz gibi oluyor, çevrilmiyor. bu zamana kadar bir kazaya sebebiyet vermemiş olması büyük şans.

çözüm yolları: servis sorunu çözemiyor. araba gidip gelip duruyor ama sorun ara ara tekrarlıyor.

sonuç: vw (tospağa hariç), halkaların birliği-çapraz teker ve ispanyol çakma vw arabalarından uzak durun kardeşim. kaç kere daha söyleyeceğiz ki bunu :sopa:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yok yaw 6 senedir ilk defa böyle bi problem çıkardığını görüyorum, onun haricinde çok problemsiz bi araba abimin Leon.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yok yaw 6 senedir ilk defa böyle bi problem çıkardığını görüyorum, onun haricinde çok problemsiz bi araba abimin Leon.

Bu da sağlam bi problemmiş yanlız :D adamı ölüme götürür yaw... direksiyon sertleşmesi düşünsene yolda 200.le giderken :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu da sağlam bi problemmiş yanlız :D adamı ölüme götürür yaw... direksiyon sertleşmesi düşünsene yolda 200.le giderken :(

Muhtemelen 200 le giderken direksyon oldukça serttir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Valla o arabayla 200'e çıkamıyoruz zaten :)

Bi de ben 130 civarı bi hızla giderken motor yaktım, öyle aman aman bi tehlike olmuyo açıkçası. Araba hızlı giderken direksiyon zaten kaskatı, nerdeyse hiçbi fark olmuyo, ama dün arabayı hidrolik direksiyon olmadan park etmeye çalışırken ne çektiğimi bi Allah bi ben biliyorum :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Muhtemelen 200 le giderken direksyon oldukça serttir

Abi bu direksiyon hidroliği ile ilgili bi sıkıntı olduğu için muhtemelen normal sertleşmenin dışındak ilitlenme gibi bişey olacaktır...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Valla o arabayla 200'e çıkamıyoruz zaten :)

Bi de ben 130 civarı bi hızla giderken motor yaktım, öyle aman aman bi tehlike olmuyo açıkçası. Araba hızlı giderken direksiyon zaten kaskatı, nerdeyse hiçbi fark olmuyo, ama dün arabayı hidrolik direksiyon olmadan park etmeye çalışırken ne çektiğimi bi Allah bi ben biliyorum :)

sen bide lada kullan bakalım neler çektiğine o zaman karar veririz :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kullandım valla Lada, hem de heralde Türkiye'deki en döküntü Lada'lardan birini kullandım, şu eski kırmızı renkli (başka rengi yok galiba bugün kadar, hiç görmedim) station olan Ladalardan vardı iş için kullandığımız, o bile bu kadar sert değildi.

Heralde nasılsa hidrolik destek var diye hidroliksizini iyice sert yapıyolar :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sen bide lada kullan bakalım neler çektiğine o zaman karar veririz :D :D

Ben de babamın kartalı söyleyecektim :D Lada kartaldan iyidir heralde... :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Valla zannetmiyorum daha kötü olacağını, motor çalışmıyoken ve araba duruyoken bi çevirmeye çalışın direksiyonu, gerçi bizim Mazda daha yumuşak Seat'tan ama...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sen bide lada kullan bakalım neler çektiğine o zaman karar veririz :D :D

ya Anadola ne dersin abi :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

slm arkadaşlar  bence  akü şarz dinamusu arıza sinyali veriyor  zaten sinyalde  vermiş  bu arabada tahmin ediyorum elektirikli direksiyon var  oda sinyalı şarz dinamosundan  alır  bu sorunun aynısı benim başıma  geldi kendi arabam da 2004 opel astraydı direksiyon sertleşti falan ama farlarda falan sorun olmuyor  tabi  neyse dedim gibi  acil bir şekilde müdale edilmesi lazım  yoksa benim gibi fatih köprüsü tam gişe de sıra beklerken kalına bilir  allah etmeye  ona bi baktır abi ..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Okan abi akünün kutup başlarını bi kontrol et.Temazsızlık olursa yapıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Edeyim yarın, bugün hiç problem çıkartmayınca herhangi bi şey yapmadım ama yarın sabah bi bakarım, olmadı servise gidicez artık napalım...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kutup başı veya alternatörün kablolarında temazsızlık olursa yapıyor.Hatta içeride sarı direksiyon lambasıda yanıyor olabılır o sırada.Yinede bunlarda bi sıkıntı yoksa arıza tesbit cihazı ile gerekli voltajların sağlanıp sağnamadıgının kontrol edilmesi gerekiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.