Jump to content

Kil + Cila


Guest uyumsuzelement
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Guest uyumsuzelement

Arkadaşlar guzuyu tekrar boya bakımına aldım geçen gün :D Bu sefer tıfılcanlarda yanımdaydı seyirci olarak...

Öncelikle elinizin tersiyle aracın kaput ve tavanında bi gezinin, elinize zımpara tarzı bir his geliyorsa ya da sanki boyaya kum yapışmış gibi his veriyorsa aracınızın boyasının killenme zamanı gelmiş demektir, bir çok servis ,boya ustası vs direk cila ile alırız o hissi ya da pasta çekeriz sonra cilalarız der ama ne boyayı inceltmeye ne de o kadar emekten sonra aynı zımpara kağıdı gibi hissi tekrar yaşamaya gerek yok, kullanacağınız malzemeler de çok pahalı materyaller değil ve en azından Kili 2-3 kez cilayıda bir o kadar kullanabiliyorsunuz marka bağımlılığım yoktur ama bu sefer kullandığım cila(meguiars 2.0 tec wax) cidden istediğim sonucu verdi hem tam parlaklık sağladı hemde3-4  gün olmasına ragmen zerre toz birikmedi araçta galvano gibi bi yerde olmasına rağmen :D

Dışarıda tekrarına 300 TL gibi bi fiyat istenen uygulamayı 100TL ye yaklaşık 3 defa uygulayabilirsiniz, niyetlenen arkadaşlar için resimli olarak açıklayacağım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 67
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • OveRMinD

    4

  • emredeler

    4

  • FAMILIA

    5

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

Guest uyumsuzelement

İlk olarak aracın yıkanması ve boya koruma işlemlerinin sorunsuzca yapılabilmesi için gölge  bir yer bulmalısınız ben komşu dükkan o gün çalışmadığı için orayı kullandım, malzemelere gelince aracı yıkamak için iyi bir oto şampuanı ( tuz ihtiva etmeyen cinsten),gerekli yıkama ekipmanları (kesinlikle fırçaya karşıyım, 1 adet sünger ve sık değiştirilen 1 kova su yeterli ben sıkıntılı bir adam oldugum için ayrıca basınçlı yıkama makinası aldım ama bu işlem için gerekli değil), istediğiniz marka cila, eğer cila içinden uygulama bezi çıkmıyorsa pamuklu yumuşak bir bez ,cila sonrası silip parlatmak için 3-4 adet yumuşak bez ben marketten aldığım mikrofiber bezlerden kullandım, bir adette maskeleme bandı ve spreyli şişe gerekli ayrıca en önemlisi olan boyayı yabancı maddelerden arındıracak olan kil...

Başlangıç olarak aracı iyice toz toprak çamur ve her türlü pislikten arındırmak amacıyla önce sadece su daha sonra da şampuan ile yıkadık,ardından aracı kurulamadan içeri alarak işleme başladık.

Spreyli ya da fısfıslı şişe olarak tabir edilen şişeye bozuk para büyüklüğünde oto şampuanı koyup üstünü temiz suyla doldurduk, bu bize kili uygularken kaygan bir yüzey sağlayacak.

post-0-141695276845_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

2

Kili avuç içimizde tutarak aracın özellikle ön ,arka kaputu ve tavanında (en çok oraya birikiyor) çok bastırmadan hafif hafif sürüyoruz bu arada süreceğimiz yüzeyi de sürekli şampuanlı su püskürterek kayganlaştırıyoruz, boya üzerindeki tüm pislikler sanki mıknatısa çekilen metal tozları gibi direk kile geçiyor kilin kullandıgınız yüzeyi siyah ya da kahverengi pasımsı bir renk alıyor bu durumda hemen kilimizi 2 ye 4 e vs katlayarak yoğurmaya başlıyoruz daha sonra temiz kil yüzeyiyle tüm arabaya aynı işlemi uyguluyoruz unutmayın mutlaka sık sık yüzeyi kaygan hale getirin  ve yere düşen kili asla alıp tekrar kullanmayın bunun için ben önlem olarak kili 3 e bölerek çalıştım

post-0-141695276851_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

3

Killeme işlemi bitince aracın üzerindeki şampuanlı suyu ve kalan pislikleri atmak için tekrardan yıkıyoruz bu sefer sampuan uygulamaya gerek yok zaten yüzeyi kaydırıcı hale getirmek için şampuanlı su kullanmıştık, iyice yıkadıktan sonra aracı tamamen kuruladıgınızdan emin olun zira cila yapılan yerin kuru olmasında fayda var, araç kurulandıktan sonra plastik aksamı ve lastik kısımları maskeleme bandı ile kapatınki cilalama işi bittiğinde diğer aksamlarda beyaz renkte cila sırıtmasın zira kuruyunca silip  çıkarmak çok zahmetli bir iş.

post-0-141695276855_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

maskelenmiş hali

kapı kenarları, tavan üzerindeki plastik aksam, panjur, sunroof ben birde ön kaputtaki koruyucu bandın kenarında birikmesin diye orayıda kapattım

post-0-141695276861_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

4

Araç kuruyup maskelendikten sonra cilalamaya hazır halde, kullanacağınız cilanın üzerinde nasıl uygulayacağınız yazar zaten ama ben kol gücüyle makina kullanmadan yaptım zaten yağ gibi birşey çok bastırmanız ovmanız falan gerekmiyor sadece narin dokunuşlarla ve daireler şeklinde araca iyice yedirin ve bir süre kurumasını bekleyin

post-0-141695276866_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

5

Cila kuruduktan sonra mikrofiber bezle ya da çizmeyecek bir bezle cilayı dairesel şekilde silerek alın fazlalıkları bu işlemi 2 defa  farklı bezlerle uygularsanız ilki kuruyan cilayı alıyor ikincisi tam temizliği sağlayıp parlaklığı getiriyor, bu işlem bitince aracın bantlarını söküp silinecek yer varmı diye gözle kontrol edin sonrada aracınıza güle güle binin  ben cilayı uyguladıktan 3-4 gün sonra yıkattım aracı aralarda kalan cila kalıntısı vs için aracın tüm birleşme çizgileri üzerinden makinayla su tutarak geçtik zaten dikkat etmiştik ama kaçanlarda kurtulamadı böylece, iş bittikten sonra Kadir bey kardeşim bir kaç foto daha çekti ama resmin boyutlarıyla oynarken netliğini kaybetti epey, bugun İlhan abi gelip onayı verecek :D :D

anlattıklarım zor gibi görünebilir ama inanın en fazla tek başınıza 2-3 saatte halledersiniz birde iş bitiminde boyadaki kadifemsi his tüm yorgunluğu unutturuyor valla :D

post-0-141695276875_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...