berkobal

Amortisör Kule Gergileri

kulegergisi336x280qu4.th.jpgthpix.gif

Modifiyeli bir otomobilde sık yapılan bir diğer uygulama da amortisör kule gergisi montesidir. Kule gergileri, amortisör kulelerini karşılıklı olarak tek bir parça halinde birleştirmek için kullanılırlar.

Kule gergilerinin amacı, özellikle sert girilen virajlarda amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri minimize etmektir. Viraj alınırken amortisör kuleleri normalde esnerler, ve bu da bir miktar çekiş kaybına (ya da yol tutuşta bir miktar zaafiyete) yol açar. Kule gergileri amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri önlemek üzere dizayn edildiklerinden, viraj alımı sırasında enerjiyi gücün yüklendiği tek bir kuleden alıp diğer kuleye de iletmek suretiyle paylaştırırlar. Bu, jantları yere paralel tutmaya, o da lastiklerin yere daha iyi temas etmesine yardımcı olur. Sonuçta, viraj sırasındaki çekiş ve yol tutuş iyileşir.

Amortisör Kule Gergileri Ne Zaman Monte Edilmelidir ?

Montaj sonrasında elde edilecek performansın otomobiliniz üzerindeki kilometreyle ilgisi olmamakla birlikte, eğer spor bir otomobil sahibi iseniz otomobilinizi aldığınız ilk gün en azından ön amortisör kule gergilerini monte etmenizi öneririm. Ancak, biraz da isteğe bağlı olan bu durum haricinde amortisör kule gergilerinin muhakkak uygulanması gerekli durumlar da vardır.

Kule gergileri ön veya arka olsun farketmez, sonradan daha büyük jant/lastik kombinasyonlarına geçildiğinde muhakkak uygulanmalıdır. Daha sert ve kısa olan spor yaylar, daha sert ve kısa spor amortisörler veya büyük çaplı janta (dolayısıyla daha ince profilli lastiklere) geçilmesi gibi süspansiyon sistemini etkileyecek modifikasyonlar sonuçta amortisör kuleleri ve hatta tüm şasi üzerindeki yükü arttırırlar. Tüm bu uygulamaların sonunda şaside esneme eskiye oranla çok daha fazla olacaktır. İşte bu modifikasyonların ardından uygulanacak kule gergileri sadece şasiyi desteklemek ve esnemeyi azaltmakla kalmayacak, aynı zamanda direksiyonunuz daha hassas olacak ve verdiğiniz komutlara daha çabuk cevap verecektir.

Viraj Çubukları Ne İşe Yarar ?

Viraj sırasında fizik kuralları gereği otomobiler sadece tek bir tarafa (virajın dış tarafına doğru) yatarlar. Viraj çubukları virajın iç tarafında kalan (aynı aks üzerindeki karşı taraftaki) tekerleği de yere bastırmak sureti ile tüm otomobilin yol tutuşunu iyileştirmeye yardımcı olurlar. Böylelikle önden ve arkadan kaymalar daha az yaşanır.

Özellikle yüksek hızda girilen virajlarda amortisör kule gergileri ile tam uyum içerisinde çalışırlar. Ancak, arazi kullanımında tek bir lastiğin havada kalması şeklinde dezavantajları vardır.

Alıntıdır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kule gergisi tek taraftan alınan darbeyi diğer tarafa da iletmek gibi bir dezavantaja da sahip yanlış bilmiyorsam

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu kule gergileri yeni nesil araçlarda acaba dsc nin çalışmasında olumsuz sonuçlara sebep olabilir mi ??

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

konu çok eskimiş ama bugün ilk kez adını öğrendim kimi araçlarda gördüğüm o şeyin adının kule gergisi olduğunu. arabanın yol tutuşundan çok memnunum ama lastikler "laylon" olmuş ve tırt. çok dik yokuşlardan inince 10 km ile falan donersem eger hemen abs devreye giriyor frenleyince. bundan taksam bi faydası olur gibi geliyor. 

dezavantajları falan da var kaza anı yan darbede diger tarafa da zara verme gibi ama onlarla çok ilgilenmiyorum.

sorum şu ankara'da bunu yaptırabileceğim bir yer bilen var mı? 150 tl civarı bir maliyeti var galiba.

Revivo73 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
59 dakika önce, arabalar :

Ankara Şaşmaz 'da aşağıdaki linkte belirtilen satıcıdan alındığından bahsediliyordu bir forumda ama, baktığımda bitmiş olduğunu gördüm. İsterseniz iletişime geçip sorun.

 

http://www.ozenticaret.com.tr/asp/product/1465/Mazda-3-Kule-Gergisi

 

 

teşekkürler ben de internetten bakınca o siteye denk geldim. zaten mazda 3 icin o benimki 2. gerçi bulacağımdan değil, çünkü muhtemelen türkiye'de yoktur! mazda 2 için hiçbir şey yok. ama hani uydurabilecek birini bilen var mı diye şeyettim. teşekkürler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim araçta fabrikasyon var ve onunla ilgili birşey şaşırtıcı gelmiştir hep: Bazen motorun altındaki aksamları temizlemek amacıyla onu yerinden cıkarmam gerekiyor. Amortisör kulelerinin arasında kalıp zamanla sıkışmıştır yerinden zor cıkar diye tahmin ederim ancak kolaylıkla çıkar hep, yani kuleler onu hiç sıkıştırmamıştır, bu iyi birşey tabiki.

Yandan kaza durumunda diğer yana etki edeceğini de hiç düşünmemiştim. Ancak öyle birşey olacak diye gergisiz gezmek de olmaz herhalde .) Bu arada öyle birşeyin  orjinali 150TL'ye hallolması biraz zor gibi, kaportacıya yaptırsan ancak o zaman belki.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
10.05.2016 at 12:59, katil balina :

konu çok eskimiş ama bugün ilk kez adını öğrendim kimi araçlarda gördüğüm o şeyin adının kule gergisi olduğunu. arabanın yol tutuşundan çok memnunum ama lastikler "laylon" olmuş ve tırt. çok dik yokuşlardan inince 10 km ile falan donersem eger hemen abs devreye giriyor frenleyince. bundan taksam bi faydası olur gibi geliyor. 

dezavantajları falan da var kaza anı yan darbede diger tarafa da zara verme gibi ama onlarla çok ilgilenmiyorum.

sorum şu ankara'da bunu yaptırabileceğim bir yer bilen var mı? 150 tl civarı bir maliyeti var galiba.

Kule gergisinin fren performansına etkisi pek olmayacaktır, yanal kuvvetler için etkili, yani viraj. Sorunun sebebini belitmişsiniz, lastikler. Takın Conti Cpc5 leri geçin.

Revivo73 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
6 saat önce, mersinden_ersin :

Kule gergisinin fren performansına etkisi pek olmayacaktır, yanal kuvvetler için etkili, yani viraj. Sorunun sebebini belitmişsiniz, lastikler. Takın Conti Cpc5 leri geçin.

yıllarca conti kullandım ve çok memnun kaldım. bu lastikler arabayı aldığımda daha bir haftalıktı ve yepyeniydi. iki yıldır kullanıyorum bu yüzden ama berbatlar (bfgoodrich)

sorunun büyük oranda lastikle çözüleceğini de biliyorum. ama bahsini ettiğim şey dik yokuşlardan düşük hızlarda inerken belirttiğim problemin virajlarda ortaya çıkması. ankara'da dikmende oturuyorum. bilen bilir ne tür yokuşlardan bahsettiğimi ki muhtemelen biliyorsunuzdur.. normalde daha düz yerlerde çok problem olmuyor zaten ama misal ilker taraflarından panora'ya gitsem gelsem bazen kıl payı kurtarıyor. bu tür durumlarda şaseye dönüşte çok yük biniyor ve tekerin biri aniden kontrolden çıkıyor. belki buna faydası olur diye dediydim. 

teşekkürler..

mersinden_ersin bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet o durumlara teoride faydası olur, pratikte mühendisliğinin nasıl yapıldığına bağlı. Fiesta'yla platform kardeşliği vardı sanırım 2'lerin, belki o taraftaki ürünler işe yarayabilir. Platform kardeşliğinden devam edeyim yine. Ablamın Fiesta'dan deneyimimdir ki fiesta topluluğunda da çok lafı edilir, abs devreye erken giriyor. Ancak bu durum kötü lastikle rahatsız etmekte, orjinal Hankook'ları olsun, sonradan Cpc5'ler olsun beni 120 kmh civarı hızlarda gayet tatmin ediyor frenleri. Ancak bir iki kere 160 170 lerden kapattım freni, çok tatmin etmedi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ankara 'nın dik yokuşlarında viraj alırken yol tutuşu sağlamak zor olmalı. Ancak yetersiz lastik her yolda sorun yaşatır. Ben son 15 yılda kullandığım lastik markaları sırasıyla Michelin - Toyo - Goodyear - Goodyear yani Goodyear ı tek geçmeye başladım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.