berkobal

Drift Teknikleri

el freni ( e-brake drıft)

Bu en temel tekniktir.viraja giriş esnasında debriyaja basılır ,aracın hızı ayarlandıktan sonra el freni çekilir,arkadan kaymanın başlamasıyla birlikte gaz veriler ayak debriyajdan çekilir ve kaymakta olan arka kısım gaz ve kontra ile kontrol edilir.

Not: drift sırasında ideal viraj çizgisi kaçmış ise bu teknik ile yeniden kontrol sağlanabilir.

vites ile lastikleri kilitleme (shıft lock)

Viraja yaklaşırken vites heel and toe tekniği ile küçültülür.aracın burnu viraj içine doğru çevrilir.debriyaj hızlıca bırakılarak arka lastiklerin kilitlenmesi sağlanır,bu şekilde aracın kuyruğu kaymaya başlar.ardından gaz verilerek bu kayma hareketi devam ettirilir.bu teknik el freni çekmeye benzetilebilir.

Not:aracın güç aktarım organlarını en az yoran tekniktir.

driftvp9.th.jpgthpix.gif

Güç İle (Power Over)

Virajın merkezine (apex) yaklaşıldığında dip gaz vererek aracın arkasının kayması sağlanır.bundan sonra gaz ve direksiyon ile araç kontrol edilir.bu teknik için güçlü çekişe sahip otomobiller gerekmektedir.

Savurma (Feınt)

Araç viraja girmeye yakınken önce virajın aksi tarafına doğru yönlendirilir yani kontra verilir. Daha sonra oluşan sekme etkisi ( ağırlık transferi )ile birlikte araç viraj yönüne çevrilir.bu şekilde arkadan kaymaya başlayan araç gaz ve kontra ile kontrol edilir.

Debriyaj Tokatlamak (Clutch Kıck)

Aracın güçten düştüğü durumlarda gerekli gücü alabilmek için deviri yükseltip debriyajı bir anda bırakma suretiyle patinaj sağlamak için kullanılır.bir drift tekniğinde diğer tekniklere yardımcı olacak bir kullanıcı bilgisidir.

drift2ye0.th.jpgthpix.gif

Heel And Toe Tekniği :

Bu tekniğin amacı;

Vites küçültme esnasında ayak debriyajdan çekildiğinde meydana gelen motor freni etkisini ve ve bu motor freninin yarattığı denge bozukluğunu engellemek. Kavrama esnasında ortaya çıkacak darbenin debriyaj, vites kutusu ve akslar üzerinde tahribat yapmasını veya ömürlerini kısaltmasını önlemektir.başta oldukça zor gelen bu tekniği fazla sayıda pratik yaparak öğrendikten sonra gerek günlük hayatta , gerekse drift sürüşünde rahatlıkla kullanabilirsiniz.

1. Viraja yaklaşırken herzaman yaptığımız gibi debriyaja ve frene basıyoruz.

2. Viraj içine kadar hızımızı gereken miktarda azaltıyoruz.viraj merkezine gelince , sol ayağımız debriyajda basılıyken , sağ ayakla hem frene basıyoruz hemde sağ ayak topuğuyla , gaza basarak motor devrini yükseltiyoruz

3. Sol ayağımız hala debriyajdayken vitesi küçültüyoruz. Sağ ayağımızla gazada bastığımız için motor devri yüksekken vitesi geçirmiş oluyoruz.

4. Vitesi değiştirdikten sonra ayağımızı debriyajdan kaldırıyoruz. Sağ ayağımızı firenden çekip gaza basarak virajdan çıkıyoruz.

Bu tekniği kolaylıkla kullanabilmeniz için fren pedalı ile gaz pedalı seviyeleriniz birbirine yakın olmalıdır. En ideal durum kendinizi en rahat hissettiğiniz durumdur. Ayrıca pek çok sportif pedal kiti bu tekniği destekleyecek şekilde özel formlarda üretilmektedir. Ayrıca kullanılan ayakkabılar da çok büyük önem taşımaktadır. Tabanı çok dar ayakkabılar ile boşu boşuna vakit kaybetmeyin. Normal düz tabanlı bir yürüyüş ayakkabısı yeterli olacaktır.

drift3qs7.th.jpgthpix.gif

Limit Fren (Brakıng)

Bu teknikde viraja girmeden önce direksiyon viraj içine yönelmiş haldeyken frene basılır ve araç viraj içinde arkadan kayana kadar ayak frende kalır.kayma hareketi başladıktan sonra gaz ve direksiyon ile araç kontrol edilir.gereğinden fazla hızlı girilen virajlarda araç önden kayacaktır,bu yüzden viraja girerken hızı ayarlamak çok önemlidir.önden kayma durumunda pilot araca yön verme konrolünü kaybeder ve araç viraj dışına doğru kayar.

Drift İçin Gerekli Ayarlar

Drift de kullanacağımız otomobilin, kilosuna göre yeterince güçlü ve arkadan itiş olduğunu varsaysak bile yinde bazı özel ayarlamalar yapmanız gerekecektir. Özellikle drift sırasında otomobilin yoldan çıkmasıyla yola tutunması arasında bir çizgiye sahip olmasının otomobilin gücünün yere belli bir düzen içinde aktarılmasını gerektirdiğini unutmayalım.

Bu bölümde drift için gerekli olan temel 3 unsur kamber açılarının ayarlanması , kilitli diferansiyel ve yay-lastik kombinasyonlarıdır.

Kilitli Diferansiyel

Kilitli diferansiyel (limited slip differantial)bir teker patinaja kaldığında gücü diğer tekere de veren mekanik yada elektronik bir sistemdir.amacı gücü lastiklere dağıtarak aracın yere tutunmasını sağlamaktır.kilitli diferansiyel drift de kontrolün ve sürekliliğin anahtarıdır.kilitli diferansiyel arka lastiklerin devamlı dönmesini ve aracın kıçının viraj dışına doğru atılmasını sağlar. Kilitsiz bir otomobilde lastiklerden biri patinaja kalacak diğeri ise güç alamadığı için itiş sağlayamayacaktır.bu yüzünde kaymayı uzun süre tutamayacaktır.

Amortisör Ve Yay

Spor amaçlı amortisörler ve yaylar burda işimizi görmektedir.bu amortisör ve yaylar otomobilin yana yatmasını azaltarak yük transferini en aza indirir.ayrıca otomobil alçalacağı için ağırlık merkezide yere yakınlaşır ve tutunma artar.bunlar otomobili kontrolde kolaylık sağlayacaktır.

driftkx6.gif

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

alışkanlık yaptı ama gerçekten her virajda el freni çeker oldum babam yanımda olduğunda elim gidiyo zor tutuyom kendimi :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Problem etme, bi gün dönemeyip bariyere filan girdiğinde kendiliğinden vazgeçersin bu huyundan. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kavacık'tan Anadolu Hisarı tarafına gitmeye çalışıyoruz. Yol, yanlış yere parketmiş "manyağın teki" yüzünden tıkanmış durumda. 3-4 araba arkamda önce bi motor peşinden lastik ve en son olarak da gümleme sesi geldi.

sırada beklemekten sıkılmış genç bir arkadaş el freniyle arabayı ters istikamete çevirip kuyruktan çıkma hesabı yapıyor. fakat el frenini indirmeyi unutup gaza yüklenmeye devam ettiği için daire çizip arkasındaki jeep'e yandan bodoslama dalıyor :D :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

paylaşım için sağol. drift için arkadan itiş  şart

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arka atması için arkadan itiş olması lazım çekiş değil :P:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

valla lastikler kötüyse başka bir kategori ekleyebiliriz :D

zira kaza yapmadan 1 hafta önce Ankarada 40-50 metre sağlı sollu drift yaptık :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

valla lastikler kötüyse başka bir kategori ekleyebiliriz :D

zira kaza yapmadan 1 hafta önce Ankarada 40-50 metre sağlı sollu drift yaptık :D

kötü lastik  ve el freni çok temiz oluyor ama balata bitiyor tavsiye etmem :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kötü lastik  ve el freni çok temiz oluyor ama balata bitiyor tavsiye etmem :D

ben şahidim 90000 km bişey olmayan balata son 10000kmde fena haıpalanınca hiç hoş olmadı :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tabiki drift atarken arabanıza acımayacaksınız balatalara,aktarım organlarına ve lastiklere zararı büyük

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

alacan bir taunus ver gazı gitsin :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Problem etme, bi gün dönemeyip bariyere filan girdiğinde kendiliğinden vazgeçersin bu huyundan. :)

çok uç noktalarda ve dar yerlerde yapmıyorum zaten riske girmiyorum :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

alacan bir taunus ver gazı gitsin :D

yada nissan 200sx :D verecen yanı verecen yanı :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.