Jump to content

Motorun Yağ Yakması? (89-94)


Mustafa06
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Geçen gün serviste benim aracın yağ yaktığını söyledi usta.

İnternette araştırdığıma göre krank keçesi denen parçadan yağ kaçırabilirmiş, ve üstten egzatirikli araçlarda yağ eksilmesi normal diyorlar.

Benim arabadada hafif bi sızıntı var. Araba 136.000 km de.

Motor neden yağ yakar, ve eksiltir ? Bide 92 model lpg li mazda 323 de hangi yağı kullanmalı ? bagajda an az 1 litre yağ bulundurmak lazım artık.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

1- aşağıdaki resimde pistonlar ve yanma odası görünüyor. zaman içerisindeki aşınmadan dolayı piston ve silindir çaplarında değişimler meydana gelerek segmanların kenarından içeri yağ sızıntısı gerçekleşir. silindir içerisindeki her patlamada benzin+hava+yağ birlikte yanarak egzosttan dışarıya mavi renkli duman atılır. aşınmanın boyutuna göre yanan yağ ve dışarı atılan mavi dumanın miktarı değişir.

resim0189ht9.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

2- silindir içine hava ve yakıt girişini, egzost gazının dışarı tahliyesini sağlayan sübapların (Kado'da eksik olan valfler var ya onlar işte :D) işlevlerini yerine getirebilmesi için aşağı yukarı yukarı hareket ederler. Bu hareket ettikleri güzergah (sübap guide) ile silindir içini birbirinden izole eden sübap lastikleri vardır. bunlar da zamanla aşınıp işlev göremez duruma gelebilir ve silindir için yağ sızdırabilir. bu durumda rektefiyeye falan gerek yoktur, sadece bu lastiklerin değişimi yeterlidir.

sübap lastiği:

resim0194bs3.jpg

yerine takılı "yırtılmış" sübap lastikleri:

[img width=800 height=640]http://img167.imageshack.us/img167/8837/resim0195gl8.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eline sağlık abi, böyle fotoğraflı, görsel bi şekilde anlatman çok iyi oldu valla  :)

Arabanın yağı yeni değişti, bakalım kaç km de ne kadar eksiltecek ?

mazda 323 lerde kabul edilebilir sınır nedir, yani 1000 km de 1 litre mi 0,5 litremi ?

bide eklenen yağ, motordakiyle aynı marka mı olmalı ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

aynı marka olmasına gerek yok ama olursa da iyi olur. önemli olan 10/40 sa eklenen de 10/40 olmak zorunda. 1000km. de 1 litre civarı yakmaya başladığında o motoru artık sökme zamanı gelmiş de geçiyor demektir :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

serviste 20W50 koymuşlardı, bakalım bayramda konya ya gidip gelicem, yaklaşık 1000 km felan yol yapacam, ölçüp göreceğiz artık  ???

Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim tekrar  :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mustafa_g abim gerekenleri söylemiş :) buna ek olarak benim aracın krank ön arka keçeleri egzantrik milinin ön keçesi ve karter contası külbüratör contası değişti şuan yağ sızdırmıyor hiç biyerden ama çok az bi yağ yakıyor buda lpg den oluyor birde yağı normal seviyesinden fazla koyunca hiç affetmiyor :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...
Guest yunus2121

arkadaşlar bende 92 model mazda 323 var biraz yag yakıyor ne yapmam lazım çok masraf gidermi cevaplar için şimdiden  teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

750 ila 1000 lira arası fiyat veriyorlar.

daha aşağı söyleyen ya bişileri eksik yapar.yada açtıktan sonra değişecek malzemeler artacağından fiyatı arttırır diyorlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 yıl sonra ...

Merhabalar...

Aracım yağ yakıyor diye Mobil 1 Extended Life 10W-60 yağ koymuştum bişey değişmedi 2 bin km'de 1 litre yağ yakıyor, benim tespitim değil ustanın tesbiti.

Bu değer benim aracım için (1991 mazda 626 1.6 238 bin km) üst değermidir yoksa normalmidir?

Eksik olan 1 litreyi usta 15w40 ile tamamladı.

Yukarıda yazıldığı üzere 20w50 koyarsak yağ yakma oranı biraz daha düşermi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhabalar...

Aracım yağ yakıyor diye Mobil 1 Extended Life 10W-60 yağ koymuştum bişey değişmedi 2 bin km'de 1 litre yağ yakıyor, benim tespitim değil ustanın tesbiti.

Bu değer benim aracım için (1991 mazda 626 1.6 238 bin km) üst değermidir yoksa normalmidir?

Eksik olan 1 litreyi usta 15w40 ile tamamladı.

Yukarıda yazıldığı üzere 20w50 koyarsak yağ yakma oranı biraz daha düşermi?

20-50 biraz daha kalın yağ olduğu için yağ yakma miktarı düşecektir illaki.

2 bin de 1 litre normal değil.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hocam sen yine de yağını bir dahaki sefer komple değiştirdiğinde haftada bir düz zeminde sabah aracına binmeden evvel MOTOR SOĞUKKEN kontrol et. hatta aynı işi şimdi de yapabilirsin en doğru teşhis öyle koyulur motorunuz olan F6 motorun 230binde sekman yemesi biraz zor bir durum geçmişte hararet gördüyse veya soğukken son gaz basıldıysa ve bunlar tekrarlandıysa olabilir benim aracın 352binde ne yağ yakma gömlek piston sesi vs hiçbirşey yok. benden önce de 10-40 yağ kullanmışlar ben de 10-40 yağ kullanıyorum. aracının sekman yeyip üflediğini şöyle anlayabilirsin MOTOR SICAKKEN üstkapaktan (yani subap kapağı) hava filtresinin tasına giden siyah bir boru var başparmağım kalınlığında falan onun motora gelen kısmından tam değilde çıkarır gibi yap arala yani oradan hafif de olsa dumanlı yağ üflüyorsa sekmanların gitmiş demektir eğer üflemiyorsa motoru 2000-3000 devire kadar hafif bağırt bi de o halde gözlemle bu iki durumda da oradan duman gelmiyorsa motorun gözle görülür derece yağ yakmıyor demektir. hafif üfleme varsa da bor power rektefe zamanını biraz uzatır. genelde insanlar sıcakken yağ çubuğunu çekip en alt seviyedeyse 1L yağ koyuyorlar ki aynı motora soğukken yağına bakın 1L yağı da yiyince üst seviyeyi fazla fazla geçiyor fazla yağ da keçelerden, üstkapaktan terlemeyle vs atılıyor. bizzat başıma geldi yağ eksik diye 1L yağ koyduk araç boğuk çalışmaya başladı ısrarlarımla geri fazlasını çekelim dedik tam 1L geri çektik ve soğukken baktığımda yağ olması gereken seviyedeydi. bir ihtimal de keçelerden ve karter contasından yağ kaçırması onu da şöyle anlayabilirsin oto yıkamacıya aracın altını yıkatırsın sonra bir müddet biner yağlı olan yerlere tekrar baktırırsın. 2000 de değil 10000 de 1L yağ yakması bile normal değildir fakat eski araçlarda illa üstkapaktan terler keçelerden contalardan bir miktar yağ kaçırır onun için gözardı edilebilir fakat 2000 de 1L anormal.

kolay gelsin

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Fatih kardeş, öncelikle bir düzeltme ile başlayım aracımın km'si 238 değil 218 binmiş yanlış yazmışım.Söylediğin üzere motor sıcakken hava filtrsi tasından motora gelen o siyah boruyu çıkardım yada çıkarır gibi yaptım her ikisinde de dumanlı bir yağ üflemesi yapmadı, gaza  basıp denedim 2000-3000 devirde yine aynı. Araç çalışırken motor kapağını açtım baya bir hava veriyor idi. Motor kapağı dahil heryerden sanki yağ sızdırıyor resimleri ekliyorum. Derken motor üst kapağının vidalarının gevşek olduğunu tespit ettim onları sıktım, daha sonra baktığımda sanırım silikon conta imiş aradan çıktığını gördüm.

Dün lastik tamircisi bir arkadaşla yan komşusundan kompresyon test cihazını istedik bujinin bir tanesi söktük test cihazını bağladık aracı çalıştırıp hafif gaz verdim ve hemen stop ettim 130 psi çıktı, hepsini teker teker ölçtük gaz vererek çalıştırmaz isem 120 psi hafif gaz verirsem 130 psi çıkıyor. Kompresyon test cihazını aldığımız usta bunlar normal değerler

motor iyi dedi. Eğer bunlar normal değerler ve motorum fena durumda değil ise aracım neden yağ eksiltiyor anlamıyorum?

Ekte motoruma ait fotoğrafları koyuyorum ve internetten kompresyon test cihazının resmini buldum oda değer olarak tam 130'da.

post-5245-141695284727_thumb.jpg

post-5245-141695284736_thumb.jpg

post-5245-14169528474_thumb.jpg

post-5245-141695284744_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Anladığım kadarıyla araban yağ yakmıyor, yağ eksiltiyor. Sebebi de motorun her tarafından yağ kaçırıyor gibi :)

Peki çözümü nedir sizce ? üst kapak ve alt kapak contalarının değişimi? ekstra bişeye gerek varmı? bir de eğer biliyorsanız 130 psi normal bir değermi?

teşekkürler...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...