sudef

Mazda 3 AT'ler 5 Vites mi?

Bu konuda 23 ileti var

Bu aralar birşey dikkatimi çekiyor,araç 4.vitesteyken hız 90 km/h'ye düştüğünde(rampada örneğin)  gaza dokunduğunuzda sanki bir vites küçülüyor gibi ama gösterge hala 4.Vitesi gösteriyor,bu olağan birşey mi acaba yoksa ben mi yeni farkettim. ???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Vites düşmeden atılma yapar mı benim fransız olduğum konu bu.İlk AT aracım o yüzden biraz yabancısıyım AT şanzumanın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mazda3 at lerin 4. vitesi 2 kademe binevi 5 vites gibi bişi yani. 5000 devir civarı fark var aralarında :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1. vites hariç hangi viteste olursanız olun, gaza normalden biraz fazla bastığınızda arabanın yarım vites düşürüp (tabi yok normalde yarım vites diye bişey) atak yapması normal. Vitesler büyüdükçe bu farkı daha iyi anlarsınız.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu zaten geleneksel 4 ileri AT şanzımanların çoğunda ara vites gibi şeyler var. Motorun şanzımana yaptığı kompresyona göre şanzıman farklı davranabiliyor dişli değişmediği halde. Buna neden olan şeyin bu tip şanzımanlarda yağlı türbinlerle çalıştığı için türbinin de farklı seviyelerinin olması olabilir. Bisikletlerde pedaldaki vites dişlileri gibi.. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

gaza bastıgınız zaman mesela devır arttırır ama aynı vıtestedır bıraz daha basarsanız 1 vıtes kuculur dıplersenız 1 vıtes daha kuculur

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu aralar birşey dikkatimi çekiyor,araç 4.vitesteyken hız 90 km/h'ye düştüğünde(rampada örneğin)  gaza dokunduğunuzda sanki bir vites küçülüyor gibi ama gösterge hala 4.Vitesi gösteriyor,bu olağan birşey mi acaba yoksa ben mi yeni farkettim. ???

normaldir bende de yapıyor bunu az daha devirlenip hala 4 te kalıyor sonra bi vites daha büyütmüş gibi şak devir düşüyor 4 te ve rahatlıyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Egzantrik açısı değişmez, metal mil sonuçta, ECU programı değişken oluyor. VTEC motorların sırrı bu . :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracımdan çok memnunum ama bu söylenti canımı sıktı.mazda -3 imprisiv full otm vitesli aracım  4 ileri diyen oldu.ve o yüzden çok yakıyormuş bu araç ,4 vites ise ben 4.vitestemi 140-150 ile gidiyorum çok saçma değilmi.bu araç 5 vites değilmi yani,eğer öylese çok üzülürüm.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda3 otomatik araçlar 4 ileri. Manuel mode da bunu görebilirsiniz .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

teşşekkürler cevabın için burak . manuel modda hiç kullanmadım, aama alırken bana söylemediler , insan bir söyler diye düşünüyom.bunun araç için dezavantajları vardır diye düşünüyorum.budurumda 5 .vitese atamıyor motor zorlanıyor falan filan  ondan çok yakıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Son viteste değil ama ara viteslerde yani sehir icinde daha fark eder

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Otomatik Mazda 3  ile 180 kapatın gidin rahatlıkla, aracın 5. vitese falan ihtiyacı  olmuyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

evet bende öyle düşünüyorum.. aracımla 140 yaptın ama ben bir rahatsızlık hissetmedim.2010 otomatik vites.bunu düşünüpde icra edmişlerdir diye düşünüyorum ,sonuçda maza bu.opel  markalı araçlarda da 4 ileri vitesmiş.sonuçda bilmedem konuşuyorlar , 6 ileri vites olsa ne olcak nerde kullancan.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Son viteste değil ama ara viteslerde yani sehir icinde daha fark eder

Aynen böyle ama yine de yakıt tüketiminde hissedilir bir fark yaratmaz, buna karşılık daha iyi hızlanır, gerektiğinde daha seri olur araba, siz keyfinize bakın...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bence son vites oranlarına baksanız daha iyi edersiniz. mesela 6 ileri otomatiklerin son dişli oranı ile 4 ileri otomatiğin son dişli oranı sanırım aynı. o yüzden ara viteslerde kaybınız var fakat son viteste ikiside aynı orana geliyor diye düşünüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eşimin aracı 4 ileri otomatik Terios. Benim aracım 5 ileri Mazda 3 manuel. Açıkcası şehir içinde 1 adet vitesin eksikliğini hissediyorum. 3. ve 4. vites aralıkları biraz artırılıp araya bir dişli daha girse iyi olurmuş. Yüksek hızlarda ise herhangi bir fark yok. Araç 5. vitesi istemiyor zaten vites aralıkları buna göre düzenlenmiş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu ara vites olayını bende yaşıyorum. 3. Vitesden 4 e attığında 3000 devirde 85-90 km hızla giderken araba birden sanki bir vites daha atıyormş gibi yapıyor devir bir anda düşüyor, sonra aynı 3000 devire geldiğimde sürat 110 oluyor. Ama dikkat ettim bu olay yokuş çıkarken olmuyor, düz yolda oluyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim arabam 50 de falan 4. vitese alıyor. Sonra 180 lere kadar 4. viteste gidiyorum. Zorlanmıyor ancak yakıt tüketimini arttırıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracınızda 4 ileri vites oranı var ama otomatik sanzimani düz sanziman ile birebir karşılaştırmak doğru değil. Sizin 4. Vites oranı düz sanzimandaki 5 veya 6. Vites oranına denk gelir. Bu yönüyle yüksek suratta zorlama, gitmeme veya çok tüketme olmaz. Senin de dediğin gibi, dezavantaj sehir ici hızlanma ve tuketimdedir. Çünkü vites oranlarının arası birbirinden daha açıktır. Yani eğer eksik bir vites varsa, bu 5. Değil, 2. Vites denilebilir.

Bir de söyle bakın, sanziman daha az vites değiştireceği için hem konfor hem de ömrü artabilir. Ayrıca ağırlığı ve imalat maliyeti de dusuktur. 105 bg motor için bence uygun bir secimdir.

Son viteste değil ama ara viteslerde yani sehir icinde daha fark eder

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.