Jump to content

Mazda 3 AT'ler 5 Vites mi?


sudef
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bu aralar birşey dikkatimi çekiyor,araç 4.vitesteyken hız 90 km/h'ye düştüğünde(rampada örneğin)  gaza dokunduğunuzda sanki bir vites küçülüyor gibi ama gösterge hala 4.Vitesi gösteriyor,bu olağan birşey mi acaba yoksa ben mi yeni farkettim. ???

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1. vites hariç hangi viteste olursanız olun, gaza normalden biraz fazla bastığınızda arabanın yarım vites düşürüp (tabi yok normalde yarım vites diye bişey) atak yapması normal. Vitesler büyüdükçe bu farkı daha iyi anlarsınız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu zaten geleneksel 4 ileri AT şanzımanların çoğunda ara vites gibi şeyler var. Motorun şanzımana yaptığı kompresyona göre şanzıman farklı davranabiliyor dişli değişmediği halde. Buna neden olan şeyin bu tip şanzımanlarda yağlı türbinlerle çalıştığı için türbinin de farklı seviyelerinin olması olabilir. Bisikletlerde pedaldaki vites dişlileri gibi.. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

Bu aralar birşey dikkatimi çekiyor,araç 4.vitesteyken hız 90 km/h'ye düştüğünde(rampada örneğin)  gaza dokunduğunuzda sanki bir vites küçülüyor gibi ama gösterge hala 4.Vitesi gösteriyor,bu olağan birşey mi acaba yoksa ben mi yeni farkettim. ???

normaldir bende de yapıyor bunu az daha devirlenip hala 4 te kalıyor sonra bi vites daha büyütmüş gibi şak devir düşüyor 4 te ve rahatlıyor
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 yıl sonra ...

aracımdan çok memnunum ama bu söylenti canımı sıktı.mazda -3 imprisiv full otm vitesli aracım  4 ileri diyen oldu.ve o yüzden çok yakıyormuş bu araç ,4 vites ise ben 4.vitestemi 140-150 ile gidiyorum çok saçma değilmi.bu araç 5 vites değilmi yani,eğer öylese çok üzülürüm.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

teşşekkürler cevabın için burak . manuel modda hiç kullanmadım, aama alırken bana söylemediler , insan bir söyler diye düşünüyom.bunun araç için dezavantajları vardır diye düşünüyorum.budurumda 5 .vitese atamıyor motor zorlanıyor falan filan  ondan çok yakıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

evet bende öyle düşünüyorum.. aracımla 140 yaptın ama ben bir rahatsızlık hissetmedim.2010 otomatik vites.bunu düşünüpde icra edmişlerdir diye düşünüyorum ,sonuçda maza bu.opel  markalı araçlarda da 4 ileri vitesmiş.sonuçda bilmedem konuşuyorlar , 6 ileri vites olsa ne olcak nerde kullancan.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Son viteste değil ama ara viteslerde yani sehir icinde daha fark eder

Aynen böyle ama yine de yakıt tüketiminde hissedilir bir fark yaratmaz, buna karşılık daha iyi hızlanır, gerektiğinde daha seri olur araba, siz keyfinize bakın...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bence son vites oranlarına baksanız daha iyi edersiniz. mesela 6 ileri otomatiklerin son dişli oranı ile 4 ileri otomatiğin son dişli oranı sanırım aynı. o yüzden ara viteslerde kaybınız var fakat son viteste ikiside aynı orana geliyor diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eşimin aracı 4 ileri otomatik Terios. Benim aracım 5 ileri Mazda 3 manuel. Açıkcası şehir içinde 1 adet vitesin eksikliğini hissediyorum. 3. ve 4. vites aralıkları biraz artırılıp araya bir dişli daha girse iyi olurmuş. Yüksek hızlarda ise herhangi bir fark yok. Araç 5. vitesi istemiyor zaten vites aralıkları buna göre düzenlenmiş.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Bu ara vites olayını bende yaşıyorum. 3. Vitesden 4 e attığında 3000 devirde 85-90 km hızla giderken araba birden sanki bir vites daha atıyormş gibi yapıyor devir bir anda düşüyor, sonra aynı 3000 devire geldiğimde sürat 110 oluyor. Ama dikkat ettim bu olay yokuş çıkarken olmuyor, düz yolda oluyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

Aracınızda 4 ileri vites oranı var ama otomatik sanzimani düz sanziman ile birebir karşılaştırmak doğru değil. Sizin 4. Vites oranı düz sanzimandaki 5 veya 6. Vites oranına denk gelir. Bu yönüyle yüksek suratta zorlama, gitmeme veya çok tüketme olmaz. Senin de dediğin gibi, dezavantaj sehir ici hızlanma ve tuketimdedir. Çünkü vites oranlarının arası birbirinden daha açıktır. Yani eğer eksik bir vites varsa, bu 5. Değil, 2. Vites denilebilir.

Bir de söyle bakın, sanziman daha az vites değiştireceği için hem konfor hem de ömrü artabilir. Ayrıca ağırlığı ve imalat maliyeti de dusuktur. 105 bg motor için bence uygun bir secimdir.

Son viteste değil ama ara viteslerde yani sehir icinde daha fark eder

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...