Burak

LPG li araç neden kışın zor çalışır ?

Bu konuda 91 ileti var

Makina Mühendisleri Odası Kayseri Şube Başkanı Ali Alkan, kış mevsiminde karşılaşılabilecek risklere karşı araçların hazırlanması gerektiğine vurgu yapıyor.

Alkan'ın verdiği bilgilere göre şunlar yapılmalı;

*'Motorun sağlıklı çalışabilmesi için soğutma suyuna antifiriz konulmalı,

*Motorun ilk hareketi zorlaşacağından akü kontrol edilmeli,

*Su seviyesi düşükse tamamlanmalı.

* Ateşleme ve elektrik sistemindeki aksaklıklar soğuk hava koşullarında yakıt tüketimini yüzde 10 arttırır. Buji tırnaklarının ayarı ve temizliği yapılmalıdır. Aksi halde her 10 litrede 1 litre daha fazla yakıt tüketilir. *Soğutma sistemi ve termostat ayarı, soğuk hava koşullarına göre yeniden ayarlanmalıdır.

*Motor yağı eksilmişse eklenmelidir. Aksi halde sürtünme artarak motorun gücü düşer, parçalar daha çabuk aşınır.

*Hava filtresinin kirli olması, soğuk havada motora benzin yönünden zengin karışım gitmesini sağlayacak ve egzozdan çiğ gaz atılmasına yol açacaktır.

Alkan, araçların güvenli kullanılabilmesi için de fren ve debriyaj balatalarının kontrol edilmesi ve lastik havalarının iyi ayarlanması gerektiğini belirtti.

LPG'Lİ ARAÇ NİYE ZOR ÇALIŞIR?

Likit petrol gazlı (LPG) araçların kış aylarında zor çalışmasının nedeninin de ''LPG beyninin'' soğuk olmasından kaynaklandığını belirten Alkan, şöyle devam etti:

''LPG'li araçlarda don olaylarıyla karşılaşmamak için aracın motor kısmını güneye bakan yöne doğru park etmeliyiz. Böylece sabah güneşi ile ısınmasını sağlamış oluruz. En önemlisi ise aracı benzinde bırakıp, benzinde çalıştırmaktır. Çalıştıktan sonra aşırı gaz vermek motora zarar vereceğinden, yavaş yavaş gaz verilip araç stop ettirilmemelidir. Stop ettiği zaman LPG beyni karlama yapıp çalışmaya engel olur.''

Alkan, LPG tanklarının da gün sonunda dolu olarak bırakılmaması gerektiğini vurgulayarak, kullanılacak olan yakıtın günlük ihtiyaca göre satın alınmasını önerdi.

http://www.internethaber.com/news_detail.php?id=161980

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Burada bahsedilen kışın zor çalışması sıralı sistemler için de geçerli mi ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benzinliler bile daha zor çalışıyo kışın yaw, sıralıdada da aynıdır heralde :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracın başını kıbleye mi çevircez :D

ilk başta benzinle çalışıo 25 derece sıcaklığa gelince LPG ye geçio bi sakıncası yok bence.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

araç güneye doğru park edilecek, çalıştırmadan önce aracın çevresin 3 tur koşulacak, koşu bitiminde 3 şinav ve 5 mekik çekilecek, etrafa çaktırmadan arabanın egzostuna 1 parmak atılacak, aynalar 2 şer kez kapatılıp açılacak ve ondan sonra marşa basılacak. buna rağmen araba çalışmazsa kaputu açıp LPG kafasının üstüne işeyin olsun bitsin :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracın başını kıbleye mi çevircez :D

ilk başta benzinle çalışıo 25 derece sıcaklığa gelince LPG ye geçio bi sakıncası yok bence.

evet bu şekilde çalışıyor, bir sorun yaşamıyorum ben. -10 derecede dahi sorun yaşamadım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sıralı sistemlerde normal kullanımda araç benzin sisteminde çalışıp regülatör ısısı optimum değere ulaştığında gaza geçiş sağlanır. Yani sıralı sistemin olup olmaması ilk çalışmada fark yaratmıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

evet bu şekilde çalışıyor, bir sorun yaşamıyorum ben. -10 derecede dahi sorun yaşamadım.

-189,9 derecede gaz donuyodu yanlış hatırlamıosam - 57 derecede de benzin olsa gerek aracın sıralı sistem lpglerde çalışmaması için benzinin donması gerek  :D Geçen sene -35 lerde LPG li aracın çalıştığını biliyorum. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

-189,9 derecede gaz donuyodu yanlış hatırlamıosam - 57 derecede de benzin olsa gerek aracın sıralı sistem lpglerde çalışmaması için benzinin donması gerek  :D

Doğrudur :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bir yerlerde yanlışınız var ama hadi sizin dediğiniz gibi olsun.

zaten eski çalıştığım fabrikada soğuktan donduğu için sıcak suyla açmaya çalıştığımız gaz LPG değil FOSuruk gazıymış. :D :D :D

yapmayın arkadaşlar, yapmayın kardeşler, yapmayın yahu. LPG kafası donar ve bu donma olayını çözmek için çaydanlıkla ılık su hazırlayıp kafaya dökersiniz. Sizin başınıza gelmemiş olabilir ama bende kartal varken birkaç kez bunu yapmak zorunda kalmıştım :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Doğru. Regülatör çok soğuk havalarda donar, gaz değil :) Zaten hava soğuk da olsa sıcak da olsa benzine alarak çalıştırmada fayda var

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Doğru. Regülatör çok soğuk havalarda donar, gaz değil :) Zaten hava soğuk da olsa sıcak da olsa benzine alarak çalıştırmada fayda var

karb.lü arabada kim uğraşacak stop ederken benzine al, bir süre öyle çalıştır sonra sabah marşa bas bir süre benzinde çalıştır ondan sonra gaza al v.s v.s. uzun iş. :D

direk gazda bırak gazda çalıştır. benzin deposu örümcek bağlamıştı kartalın :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benzin deposu iptali yapılmamış lpg'li araçların benzin hortumlarını da her sene yenilemekte fayda var :D :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bir yerlerde yanlışınız var ama hadi sizin dediğiniz gibi olsun.

zaten eski çalıştığım fabrikada soğuktan donduğu için sıcak suyla açmaya çalıştığımız gaz LPG değil FOSuruk gazıymış. :D :D :D

yapmayın arkadaşlar, yapmayın kardeşler, yapmayın yahu. LPG kafası donar ve bu donma olayını çözmek için çaydanlıkla ılık su hazırlayıp kafaya dökersiniz. Sizin başınıza gelmemiş olabilir ama bende kartal varken birkaç kez bunu yapmak zorunda kalmıştım :D

walla mustafa abi sölediklerin doru olabilir fakat 4-5 arkadaşımda sıralı sistem lpg var ( ki donma olayı çok fazla olsa erzurumda lpg taktıran olmazdı :D )  -48 derece olduğu günlerde bile çalışıodu araç :D Çalışması benzinle daha sonra tüpe geçişini diosan onda da sorun çıkmıodu :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sıralı sistemde normal çalıştırmada farketmez ama karbüratörlülerde doğrudan gazla çalıştırmak istediğinde pek mümkün olmayabiliyor :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sıralı sistemde normal çalıştırmada farketmez ama karbüratörlülerde doğrudan gazla çalıştırmak istediğinde pek mümkün olmayabiliyor :D

aynen böyle işte adaş.

akşamdan lpg de bırakılınca gece kafa donuyor ve sabah ılık su dökmeden ya da kaputun üstüne tüneyip kafaya işemedikten sonra çalışmıyor :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sıralı sistemleri de çok soğuk havalarda doğrudan gazla çalıştırmak zor oluyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aynen tek basışta çalışıyor he 3 saniye sürüyor kapması ama o kadar :) ancak geç ısınıyor yaklaşık 3 dk.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.