Sign in to follow this  
Followers 0
Burak

LPG li araç neden kışın zor çalışır ?

91 posts in this topic

Makina Mühendisleri Odası Kayseri Şube Başkanı Ali Alkan, kış mevsiminde karşılaşılabilecek risklere karşı araçların hazırlanması gerektiğine vurgu yapıyor.

Alkan'ın verdiği bilgilere göre şunlar yapılmalı;

*'Motorun sağlıklı çalışabilmesi için soğutma suyuna antifiriz konulmalı,

*Motorun ilk hareketi zorlaşacağından akü kontrol edilmeli,

*Su seviyesi düşükse tamamlanmalı.

* Ateşleme ve elektrik sistemindeki aksaklıklar soğuk hava koşullarında yakıt tüketimini yüzde 10 arttırır. Buji tırnaklarının ayarı ve temizliği yapılmalıdır. Aksi halde her 10 litrede 1 litre daha fazla yakıt tüketilir. *Soğutma sistemi ve termostat ayarı, soğuk hava koşullarına göre yeniden ayarlanmalıdır.

*Motor yağı eksilmişse eklenmelidir. Aksi halde sürtünme artarak motorun gücü düşer, parçalar daha çabuk aşınır.

*Hava filtresinin kirli olması, soğuk havada motora benzin yönünden zengin karışım gitmesini sağlayacak ve egzozdan çiğ gaz atılmasına yol açacaktır.

Alkan, araçların güvenli kullanılabilmesi için de fren ve debriyaj balatalarının kontrol edilmesi ve lastik havalarının iyi ayarlanması gerektiğini belirtti.

LPG'Lİ ARAÇ NİYE ZOR ÇALIŞIR?

Likit petrol gazlı (LPG) araçların kış aylarında zor çalışmasının nedeninin de ''LPG beyninin'' soğuk olmasından kaynaklandığını belirten Alkan, şöyle devam etti:

''LPG'li araçlarda don olaylarıyla karşılaşmamak için aracın motor kısmını güneye bakan yöne doğru park etmeliyiz. Böylece sabah güneşi ile ısınmasını sağlamış oluruz. En önemlisi ise aracı benzinde bırakıp, benzinde çalıştırmaktır. Çalıştıktan sonra aşırı gaz vermek motora zarar vereceğinden, yavaş yavaş gaz verilip araç stop ettirilmemelidir. Stop ettiği zaman LPG beyni karlama yapıp çalışmaya engel olur.''

Alkan, LPG tanklarının da gün sonunda dolu olarak bırakılmaması gerektiğini vurgulayarak, kullanılacak olan yakıtın günlük ihtiyaca göre satın alınmasını önerdi.

http://www.internethaber.com/news_detail.php?id=161980

Share this post


Link to post
Share on other sites

Burada bahsedilen kışın zor çalışması sıralı sistemler için de geçerli mi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzinliler bile daha zor çalışıyo kışın yaw, sıralıdada da aynıdır heralde :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aracın başını kıbleye mi çevircez :D

ilk başta benzinle çalışıo 25 derece sıcaklığa gelince LPG ye geçio bi sakıncası yok bence.

Share this post


Link to post
Share on other sites

araç güneye doğru park edilecek, çalıştırmadan önce aracın çevresin 3 tur koşulacak, koşu bitiminde 3 şinav ve 5 mekik çekilecek, etrafa çaktırmadan arabanın egzostuna 1 parmak atılacak, aynalar 2 şer kez kapatılıp açılacak ve ondan sonra marşa basılacak. buna rağmen araba çalışmazsa kaputu açıp LPG kafasının üstüne işeyin olsun bitsin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aracın başını kıbleye mi çevircez :D

ilk başta benzinle çalışıo 25 derece sıcaklığa gelince LPG ye geçio bi sakıncası yok bence.

evet bu şekilde çalışıyor, bir sorun yaşamıyorum ben. -10 derecede dahi sorun yaşamadım.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sıralı sistemlerde normal kullanımda araç benzin sisteminde çalışıp regülatör ısısı optimum değere ulaştığında gaza geçiş sağlanır. Yani sıralı sistemin olup olmaması ilk çalışmada fark yaratmıyor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

evet bu şekilde çalışıyor, bir sorun yaşamıyorum ben. -10 derecede dahi sorun yaşamadım.

-189,9 derecede gaz donuyodu yanlış hatırlamıosam - 57 derecede de benzin olsa gerek aracın sıralı sistem lpglerde çalışmaması için benzinin donması gerek  :D Geçen sene -35 lerde LPG li aracın çalıştığını biliyorum. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

-189,9 derecede gaz donuyodu yanlış hatırlamıosam - 57 derecede de benzin olsa gerek aracın sıralı sistem lpglerde çalışmaması için benzinin donması gerek  :D

Doğrudur :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

bir yerlerde yanlışınız var ama hadi sizin dediğiniz gibi olsun.

zaten eski çalıştığım fabrikada soğuktan donduğu için sıcak suyla açmaya çalıştığımız gaz LPG değil FOSuruk gazıymış. :D :D :D

yapmayın arkadaşlar, yapmayın kardeşler, yapmayın yahu. LPG kafası donar ve bu donma olayını çözmek için çaydanlıkla ılık su hazırlayıp kafaya dökersiniz. Sizin başınıza gelmemiş olabilir ama bende kartal varken birkaç kez bunu yapmak zorunda kalmıştım :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doğru. Regülatör çok soğuk havalarda donar, gaz değil :) Zaten hava soğuk da olsa sıcak da olsa benzine alarak çalıştırmada fayda var

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doğru. Regülatör çok soğuk havalarda donar, gaz değil :) Zaten hava soğuk da olsa sıcak da olsa benzine alarak çalıştırmada fayda var

karb.lü arabada kim uğraşacak stop ederken benzine al, bir süre öyle çalıştır sonra sabah marşa bas bir süre benzinde çalıştır ondan sonra gaza al v.s v.s. uzun iş. :D

direk gazda bırak gazda çalıştır. benzin deposu örümcek bağlamıştı kartalın :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzin deposu iptali yapılmamış lpg'li araçların benzin hortumlarını da her sene yenilemekte fayda var :D :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

bir yerlerde yanlışınız var ama hadi sizin dediğiniz gibi olsun.

zaten eski çalıştığım fabrikada soğuktan donduğu için sıcak suyla açmaya çalıştığımız gaz LPG değil FOSuruk gazıymış. :D :D :D

yapmayın arkadaşlar, yapmayın kardeşler, yapmayın yahu. LPG kafası donar ve bu donma olayını çözmek için çaydanlıkla ılık su hazırlayıp kafaya dökersiniz. Sizin başınıza gelmemiş olabilir ama bende kartal varken birkaç kez bunu yapmak zorunda kalmıştım :D

walla mustafa abi sölediklerin doru olabilir fakat 4-5 arkadaşımda sıralı sistem lpg var ( ki donma olayı çok fazla olsa erzurumda lpg taktıran olmazdı :D )  -48 derece olduğu günlerde bile çalışıodu araç :D Çalışması benzinle daha sonra tüpe geçişini diosan onda da sorun çıkmıodu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niye ? Örümcek mi bağlıyor ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sıralı sistemde normal çalıştırmada farketmez ama karbüratörlülerde doğrudan gazla çalıştırmak istediğinde pek mümkün olmayabiliyor :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sıralı sistemde normal çalıştırmada farketmez ama karbüratörlülerde doğrudan gazla çalıştırmak istediğinde pek mümkün olmayabiliyor :D

aynen böyle işte adaş.

akşamdan lpg de bırakılınca gece kafa donuyor ve sabah ılık su dökmeden ya da kaputun üstüne tüneyip kafaya işemedikten sonra çalışmıyor :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sıralı sistemleri de çok soğuk havalarda doğrudan gazla çalıştırmak zor oluyor

Share this post


Link to post
Share on other sites
:egy: tek basışta çalışıyor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

aynen tek basışta çalışıyor he 3 saniye sürüyor kapması ama o kadar :) ancak geç ısınıyor yaklaşık 3 dk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  
Followers 0



Bilgi Bankası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.