Guest architect

Mazda3 için LPG tavsiyesi

Bu konuda 26 ileti var

Arkadaşlar.Bir süredir kullandığım mazda 3 aracıma sağlıklı bir LPG kiti montajı yaptırmak istiyorum. Dönüşüm yaptırmış arkadaşların fikirlerine ve tavsiyelerine ihtiyacım var

1 Lpg dönüşümü tavsiye edermisiniz?

2 Ne kadar ekonomi sağlıyor

3 Dönüşüm yaptırmış arkadaşlar neler tavsiye ediyorlar

4 Tavsiye edilen markalar ve dönüşüm yerleri nereler?

teşekkürler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1.ben lpg yi tavsiye etmem çünkü arabanın performans düşürüyor ve rampalarda benzinliye oranla daha zor toparlanıyor

2.yakıt olarak gayet az yakıyor

marka olarakta kullanıp hiç bir sorun almadığımız lavato örenirim 200.bin km yol yaptık ve hiç bir sorun almadık ama araç mazda3 değil hyundai elantra :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1.ben lpg yi tavsiye etmem çünkü arabanın performans düşürüyor ve rampalarda benzinliye oranla daha zor toparlanıyor

2.yakıt olarak gayet az yakıyor

marka olarakta kullanıp hiç bir sorun almadığımız lavato örenirim 200.bin km yol yaptık ve hiç bir sorun almadık ama araç mazda3 değil hyundai elantra :)

o eskidendi Ali sıralı sistemlerde performans kaybı çok az

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dostum ne kadar az olsada yokuşta bu belli oluyor ve arabanı eskisine oranla biraz performans düşüklüğü oluyor kullandığımdan biliyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Motora zararı var mı yok mu falan bunları tartışın siz. Performans olarak artısı var sıralı sistemin eksisi yok. Eğer bir performans kaybı varsa doğru kalibrasyon yapılmamıştır veya enjektörlerde bir sorun vardır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu çoğu tüplü araç için geçerli ozaman ben arabamla düz yolda basınca pek bir kaybı olduğunu anlamıyorum ama yokuşta anlıyorum bu araç herzaman kontrole giden bir araç ve daima bilgisayara takılıyor bir sorun olsa bence direk çıkar ortaya

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yukarıdaki konularda enine boyuna tartışıldı zamanında  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu çoğu tüplü araç için geçerli ozaman ben arabamla düz yolda basınca pek bir kaybı olduğunu anlamıyorum ama yokuşta anlıyorum bu araç herzaman kontrole giden bir araç ve daima bilgisayara takılıyor bir sorun olsa bence direk çıkar ortaya

Benim de işim bu Ali. Burada kimseye marka tavsiyesi de yapmıyorum farkındaysan. Sistemin özelliklerinden bahsediyorum. Gaz enjektörleri için emiş manifolduna açılan delikler yanlış mesafeden yada yanlış açıyla delinmişse performans düşer, enjektör çalışma hızı düşükse performans düşer, aracı bilgisayara bağladığında konfigürasyon yapılan programda o kadar çok detay vardır ki bunların herbirini aceleye getirmeden farklı şekillerde ayarlamak gerekir. Yani bilgisayara arabayı bağlayıp 10 dk. uğraştıktan sonra oldu bu demekle olmuyor. Tekrar söylüyorum bu benim işim ve ben bir müşteri gibi sadece ustalarla veya müşteri kabul görevlileriyle muhatap olmuyorum...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dediğinizden olabilir fakat bizim ticari taksi olduğundan dolayı herşeyinin 4\4 lük olması lazım sonuçta can taşıyor ama şöle bir şey söyliyim düz yolda gayet güzel gidiyor ama yokuşta diyorum bunuda tüplü araç kullananlar kabul ediyor ve hepsinde değişik markada tüp var eğer birinde sorun olsa diğerinde olmaz  :hi:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

profesyonel işçilik kaliteli parçalar olduktan sonra markanın önemi biraz daha azalıyor  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bak Alicim, benim için kimin ne dediği önemli değil çünkü her markayı kendimiz test ediyoruz ve Ahmet-Mehmet'e göre değil, neyin nasıl olması gerektiğini teknik konular üzerinde değerlendirerek test ediyoruz. Ben sana sistemin özelliği gereği doğru montaj ve kalibrasyon yapıldığında benzine göre daha performanslı çalıştığını söylüyorum tekrar. Neden? Çünkü Lpg'nin yanma enerjisi benzine göre daha yüksek. Hem tavsiye ettiğin marka da kaliteli bir marka olsa da enjektör zamanlaması olarak benzine göre yavaş çalışan bir markadır. Aracın benzin enjektörü açma-kapama değeri 1,3-1,5 ms. arasındayken bahsettiğin markada 3,2 ms.dir. Lpg'li araç kullananların kaç tanesi bunu gözönünde bulundurarak doğru marka seçimini yapıyorlar veya doğru kalibrasyonun 30-45 dk.da zor yapıldığını biliyorlar. Bir ustanın bu tamamdır demesiyle olmuyor bu iş. Bir de özellikle taksilerde aracın sık sık gelmemesi için işin ekonomi yönüne önem verilip pek çok ayar performanstan ziyade ekonomi üzerine yapılır ki taksici az yakıyor desin diye. Binek araç müşterisi olarak gittiğin zaman gelen bir taksinin arkasından nasıl konuşulduğuna dikkat et anlarsın o zaman ne demek istediğimi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

düzeltme: lpg yandığı zaman ortaya çıkan ısı miktarı, benzine oranla daha yüksektir. ancak bu demek değildir ki benzinden daha şiddetli patlama oluşur. daha düşük şiddette patlar daha fazla ısı enerjisi açığa çıkartır. dolayısıyla da hem az miktarda da olsa araçta performans düşüklüğü oluşur hem de motorun ömrüne olumsuz etkisi olur. ha, bundan sonrası tamamen sistemin kendisini ve motor tamir masraflarını amorti etme meselesidir ki bunu kişi kendisine göre hesaplayıp kitaplayıp ona göre kararını verir. işin bir de kapalı otoparka, feribotlara alınmama gibi 2. sınıf araç muamelesi görme boyutu var ki yine bu da kişisel tercihler kısmına girer. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

gereken herşey profosyenelce söylenmiş.tebrik etmekten başka bir şey yapası gelmiyor insanın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

LPG oktan seviyesi benzine nazaran daha yüksektir (%10 daha fazladır). Yüksek oktan numarası motorun yüksek sıkıştırma oranları ile herhangi bir vuruntu olmadan çalışabilmesinde faydalıdır. Böylece bir motordan daha yüksek bir güç alınması sağlanır. Gaz yakıtların standart atmosfer şartları altında tutuşması için gerekli enerji de benzine nazaran daha az olmaktadır.Lpg'nin oktan sayısı benzinden yüksek olduğundan, motorlarda daha yüksek kompresyon oranı ile kullanılabilir. LPG'nin benzine oranla daha yüksek oktan sayısına sahip olması nedeni ile motorlarda sıkıştırma oranını artırarak motor gücünü ve verimini artırmaktadır. Kalorifik olarak benzine göre daha düşük olması aradaki oktan farkıyla dengelenir.

Ayrıca Mustafa abinin de değiği gibi benzine göre fazla ısı farkı olduğundan uzun vadede motora zararı vardır. Bu zarar 20-30 bin km.de kendini çok fazla göstermese de motorun ömrünü azalttığı kesindir bana göre.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

şuan hangi kaynak olduğunu hatırlamıyorum ama fırsatım olur da bulabilirsem aradaki farkları tarafsız olarak inceleyen bir makaleyi paylaşırım. muhtemelen bir üniversite araştırması sonucuydu, çünkü bu tarz konularda firmaların bilgileri yerine onların doğruluğuna daha çok inanırım. (buradan çıkan sonuç senin yanlış bilgi verdiğin şeklinde değildir. yanlış anlaşılmasın ;):))

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yok abi benim dediklerim de yanlış anlaşılmasın :) Bu yazdıklarımı çoğu yerde görebilirsiniz, Makine Mühendisleri Odası'nın bültenlerinden alıntı yaptım. Motor ömrü konusunda zararı olduğunu kimse inkar etmesin zaten. Performans içinse tecrübe etme ve dyno sokarak güç ölçme şansımız olduğu için, doğru kalibrasyonla artısı olduğu görüşümü belirttim ben de :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

emre aslında burası reklam yapma yeri olmadığı için senin marka tercihi olarak en iyi marka yada şu şu özellikleri böyle olduğu için iyi marka diyeceğin ürünler varsa bize yol gösterici olur. alacak arkadaşlar markaları ona göre seçer ve bir kere alınıp takılan bu üründe yanılmamış olurlar.

mesela aşağıda bahsettiğin tepki süresinden dolayı ben lavatoyu tercih etmem artık..

Bak Alicim, benim için kimin ne dediği önemli değil çünkü her markayı kendimiz test ediyoruz ve Ahmet-Mehmet'e göre değil, neyin nasıl olması gerektiğini teknik konular üzerinde değerlendirerek test ediyoruz. Ben sana sistemin özelliği gereği doğru montaj ve kalibrasyon yapıldığında benzine göre daha performanslı çalıştığını söylüyorum tekrar. Neden? Çünkü Lpg'nin yanma enerjisi benzine göre daha yüksek. Hem tavsiye ettiğin marka da kaliteli bir marka olsa da enjektör zamanlaması olarak benzine göre yavaş çalışan bir markadır. Aracın benzin enjektörü açma-kapama değeri 1,3-1,5 ms. arasındayken bahsettiğin markada 3,2 ms.dir. Lpg'li araç kullananların kaç tanesi bunu gözönünde bulundurarak doğru marka seçimini yapıyorlar veya doğru kalibrasyonun 30-45 dk.da zor yapıldığını biliyorlar. Bir ustanın bu tamamdır demesiyle olmuyor bu iş. Bir de özellikle taksilerde aracın sık sık gelmemesi için işin ekonomi yönüne önem verilip pek çok ayar performanstan ziyade ekonomi üzerine yapılır ki taksici az yakıyor desin diye. Binek araç müşterisi olarak gittiğin zaman gelen bir taksinin arkasından nasıl konuşulduğuna dikkat et anlarsın o zaman ne demek istediğimi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hakan abi kalite olarak Lovato da kalitelidir fakat çalışma hızı biraz düşüktür. Her markanın kötüsü denk gelebilir bu tamamen şanstır fakat markadan ziyade montaj çok daha önemlidir. Ben kendi servislerimizin bile hepsini önermiyorum çevreme. Tartarini, Prins, Romano, Landi Renzo gördüğüm kadarıyla sorunsuz ürünler. Brc yerli parça kullanmaya başladığından beri kaliteyi çok düşürdü. Atiker ve Milano'yu da tavsiye etmiyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bizim şirkette taksi olarak satılan tüm benzinli araçlara tartarini dönüşüm kiti takılıyor :) montaj hatası olmadığı ve ilk çalıştırmalarda ve ara sıra benzinde gidildiği sürece sorun olmuyor :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.