Jump to content

Amortisör Hakkında (1999-2001)


Ozzy_Mazda
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhabalar bi kaç problemim var sizlerle paylaşmak istiyorum...

Yaklaşık 2 ay önce ön amortisörler patladı ve uzun aramalarımız sonucu yan sanayi 1 takım almak zorunda kaldım şimdi sorunum şu yeni taktırdığım amortisörler hiç denecek kadar az esniyo arkalarda ise hala orjinalleri var 2 kişi oturdumu ufak bi kasiste dahi sürtüyor yani arka tarafta aşırı esniyor şimdi  bu durumda yol tutuşunda yürüyeninde bana bi zararı olurmu...yani arkalarada mı yeni amortisör almalıyım ?

Bir de vites boşta iken (belki alakası olmayabilir ama sesi o zaman duyuyorum) dönerken yada düz yolda giderken vurk vurk vurk die ses geliyor virajlarda dahada belirgin oluyor.

yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 49
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • babatolia

    6

  • Ozzy_Mazda

    9

  • Lupara

    7

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

araçta orjinal jantlarmı takılı?? öyle olduğunu düşünürsek çok aşırı yüklü olmadığı sürece lastiklerin orjinal haliyle sürtmesi pek mümkün değil, arkalarda da bi patlak olması muhtemel. ya arka amortisörleri değiştireceksin yada amortisörcüde fazladan yağ basılacak esnemesi alınacak..

araçta daha önceden bi yay kesilmesi/değişmesi amortisörde bi oynama/değişme var ise yada araçta şaseyi etkileyecek bir kaza olduysa tamir edilmede çıkıntı/eğim yanlış yapılmış olabilir bu durum rot ayarında belli olur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

araçta orjinal jantlarmı takılı?? öyle olduğunu düşünürsek çok aşırı yüklü olmadığı sürece lastiklerin orjinal haliyle sürtmesi pek mümkün değil, arkalarda da bi patlak olması muhtemel. ya arka amortisörleri değiştireceksin yada amortisörcüde fazladan yağ basılacak esnemesi alınacak..

araçta daha önceden bi yay kesilmesi/değişmesi amortisörde bi oynama/değişme var ise yada araçta şaseyi etkileyecek bir kaza olduysa tamir edilmede çıkıntı/eğim yanlış yapılmış olabilir bu durum rot ayarında belli olur.

Araçta 195/45 16" jantlar var amortisörlerle ilgili herhangi bir değişiklik yapılmadı sürtme derken yere sürtüyor araba çamurluklara sürtmüyor zaten birde araba yüklü oldumu esnedimide arkalar bi yere kadar esniyor sonunda küt die vuruyor fazla esnemesindenmi kaynaklanıyor acaba 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

anladığım kadarıyla aracın orjinal ölçülerinde jant kullanmıyorsun birde jantlar ofsetliyse çamurluklara sürtebilir. ama sen yere sürtüyor demişsin bi araba nasıl yere sürter yaa, pek anlamadım. o küt diye vurma esnemenin son haddini gösteriyor amortisör dibe vuruyor yani biraz fazla yağ bastırarak giderebilirsin bu sorunu.

bu arada sen ne yüklüyorsunki abi arabaya böyle yere sürtüyor dibe vuruyor, mesela senin arabanın yükleme kapasitesi tahmini 600 kg falan yolcularla birlikte..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bişey yüklediğim yok ki arkaya 2-3 kişi otursun her kasisten çapraz geçmek zorunda kalıyorum  aracın orjinal jantlarıyla bu jantlar arasında yükseklik farkı yok denicek kadar az.. arka amortisör ün gereğinden fazla esnediği içinmi oluyor anlamadım.. aracın ilk sürten kısmı orta sustrucu,  yuvarlaktı yassı olanlarla değiştirdim geçen gün eskisi gibi değil ama yinede sürtüyor zaten o yuvarlak olan sustrucu tren yollarında takıllıodu resmen raylara arkadakileri inridiodum öle geçiodum :S

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aynı sorun bende de var zaten, bana söylenen önceki sahibinin yaylarla oynadığı o yüzden arabanın alçaldığıydı. ben neredeyse her kasiste arabanın altını sürtüyorum, aynı orta susturucu ve çift egsoz çatalı sürtüyor. ben arabanın yüksekliğiyle oyanamak istemiyorum alçak olması daha iyi bir görüntü sağlıyor o yüzden tek yapacağımız şey amortisörün yağ basıncını artırmak yada ayarlı koni gibi bir amortisör takmak..

ama sen istersen arabayı yükseltebilrsin biraz, takoz falan koyuyorlarya yükseltmek için onlardan koydurabilirsin

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yok abi bende aynı senin gibi düşünüyorum leylek gibi dursun istemiyorum...

arkadaşımda 106 GTI var neredeyse yere 5-6 cm benim geçtiğim kasislerde sürtmüyor :S ama onda koni amortisörler var çok sert esnemiyo desem yeri var...bizdeki sorun esneme sanırım... şu an yapacağım şey amortisörlerin yağ basıncına baktırmak o zaman  teşekkürler düşünceleriniz için... ama kafamı kurcalayan o vurk vurk sesi aracın hızına göre o seste hızlanıyor 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sen sadece amortisörlere baktırmakta kalma bence, lastiklerinde biryerlere sürtüyor demekki hız arttıkça artıyorsa.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

aracın orjinal lastik ebatları nedir?

benim familianın 185-65-14 yerine 195-50-15 taktım ve çamurluk ağızları sürtme yaptı. buna göre kıyaslarsın.

arkaların aşırı esnemesinin sebebi arka amortisörlerinin patlak olması olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

abi lastikler sürtse bi yerden yanak yapar bi şekilde anlaşılır... daha çok rotlarla ilgili gibi geliyo bana yada ne bileyim ön takımda bi sorun var sanki...

mustafa abi benim aracında orjinal lastik ebatları aynı seninki ile ama şöle bi durum var orjinal ile 195/45/ 16" leri yan yana koyuyorum yarım cm lik bi büyüklük var 16 da yani çapı aynı gibi geliyo bana...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

peki senin sorunun ne zaman başladı.. eminmisin yaylarda yada amortisörlerde arıza yada oynama olmadığına.. ölçü değerleri iyi bilmiyorum baştaki 195 taban genişliğini ortadki yanak sondaki de jant ebatını gösterdiğine göre burada senin sorununu 45*16" kısmı ilgilendiriyor 14" den 16" çıkarmışsın ama orjinalde 65 olan yanağıda 45 e düşürmüşsün yani toplamda aynı çapı yakalıyor gibi geliyor bana (işte tam burasından emin değilim toplama işi nasıl, çap ve yarı çap anlamını ne ifade ediyor jant hesaplamada) yani sadece taban genişlemiş oluyor sende. 185 den 195 e çıkmaylada araba sürtüyorsa bilemiyorum valla..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

walla lastiklerden kaynaklandığını sanmıyorum çünkü orjinal lastikleriylede yapıyordu o sesi geriye bitek lastikleri tutan yere basmasını sağlayan her neyse orda bi problem olduğunu düşünmeye başladım hele yawaş şekilde bi yere döndümmü ses farkedilir derecede artıyo tamirciylede teste çıktık yapmadı  :kafa:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

sürtmeyi yapan yer o 195 zaten hakan.

çamurluk ağızlarının içeri doğru olan kıvrımıyla lastiğin dış köşe veya yanağı belli belirsiz sürtme yapıyor. çünkü japon arabalarının pek çoğunun çamurluğu dümdüz iniyor aşağı. oysa alman arabalarına baktığında çamurlukları daha fazla dışa doğru bombe yapar.

lastik ebatları neredeyse aynı diyor kardeşimiz. fakat ölçüler sadece lastik ebatıyla bitmiyor. jantın ofseti kaç mesela? benim şuanki jantlarım 6,5" ofsetli. bundan önceki Darwin jantlar 7" ofsetliydi ve hiç kullanamadım desem yeridir. 3 gün sonra söktürmek zorunda kalmıştım. ofset ne kadar artarsa lastik o kadar dışa doğru çıkar. amortisörlerinde ve yaylarında yumuşama olan arabanın arka koltuğa 2 kişi bile otursa lastik çamurluk içine girmek istediğinde illaki sürtme meydana gelecektir.

tavsiyem arkaya 3 kişi bindirip bir güzel dolaş. mümkün olduğunca arabayı snetecek yollara gir. sonra arka lastiklerinin yanak kısmını iyice bir incele, sürtme izini görebilecek misin bakalım :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mustafa abi ben teknik açıdan aynıdır demek istemedim yani görünüş olarak dedim ayrıca kaç ofset olduğunu yada nerden öğreneciğimide bilmiorum (açıkçası ofset nedir onuda bilmiorum )o dediğini çok denedim toplamda 7 kişi bindik 4 ü 90kg + idi hiç bi sorun olmuyodu sadece arka amortisör vuryodu esnemeden dolayı ayrıca lastik sesi değil bu cıızt etmio vurk vork ediyo ve önden geliyo o ses çoğalacak lastikler çıkacakmış gibi ama bi ara alıcam bi usta dolaştırcam o sesi yapasıya kadar sinir bozucu olmaya başladı...

ayrıca ilginiz için teşekkür ederim :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aldıgın yan sanayı amortısor"un basınc kaldırma ve asfalt mesafesı orjınalı gıbı tutmayabılır eger orjınal bı amortısor bulup (cıkmada olur cakmada olur kullanılmısta olur) takıp bı 10 km yaptıktan snra ses gelmedııgnı anlıcaksın yan sanayı amortıosrlerden ben 2000 km kullandım aynısı bendede oldu..bence ya orjınalllerını tak yanı al yada konı gıbı markaların specıal amortısorlerını tak hem guvenlıgın artar hem surtme azalır...surtmenın sebebıde yıne bunla alakalıdır dıe dusunuorm aracına bı baktır eskı patlakları tak ve yuruyen aksamın yolla mesafesını olc deısmıs ıse yere yaklasmıs olabılır..yanı cıddı bı durum ılerde daha cıddı bı sorun cıkmaması ıcın acıl bı mazzda servısıne gıt derım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mustafa abi ben teknik açıdan aynıdır demek istemedim yani görünüş olarak dedim ayrıca kaç ofset olduğunu yada nerden öğreneciğimide bilmiorum (açıkçası ofset nedir onuda bilmiorum )o dediğini çok denedim toplamda 7 kişi bindik 4 ü 90kg + idi hiç bi sorun olmuyodu sadece arka amortisör vuryodu esnemeden dolayı ayrıca lastik sesi değil bu cıızt etmio vurk vork ediyo ve önden geliyo o ses çoğalacak lastikler çıkacakmış gibi ama bi ara alıcam bi usta dolaştırcam o sesi yapasıya kadar sinir bozucu olmaya başladı...

ayrıca ilginiz için teşekkür ederim :)

akis bilyasından gelior bence. çünkü aynı sorun bende de war. deiştirtmeye üşeniom :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aldıgın yan sanayı amortısor"un basınc kaldırma ve asfalt mesafesı orjınalı gıbı tutmayabılır eger orjınal bı amortısor bulup (cıkmada olur cakmada olur kullanılmısta olur) takıp bı 10 km yaptıktan snra ses gelmedııgnı anlıcaksın yan sanayı amortıosrlerden ben 2000 km kullandım aynısı bendede oldu..bence ya orjınalllerını tak yanı al yada konı gıbı markaların specıal amortısorlerını tak hem guvenlıgın artar hem surtme azalır...surtmenın sebebıde yıne bunla alakalıdır dıe dusunuorm aracına bı baktır eskı patlakları tak ve yuruyen aksamın yolla mesafesını olc deısmıs ıse yere yaklasmıs olabılır..yanı cıddı bı durum ılerde daha cıddı bı sorun cıkmaması ıcın acıl bı mazzda servısıne gıt derım

abi eski amortisörlerdede yapıodu o sesi.... life kaldırılıp bakılsa daha sağlıklı olucak sanırım o sesi duymanız lazım böle anlatmakla olmuyor :)

koni veya başka markalarda olabilir düşünüom fakat aracıma uygun olan varmıdır ? spor yay takarsam fazla esnemediği için yere daha az sürter die düşünüorum...

akis bilyasından gelior bence. çünkü aynı sorun bende de war. deiştirtmeye üşeniom :)

olabilir en yakın zamanda baktırıcam size yazarım tekrar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

herkese slmlar benim bi problemim var yardımcı olursanız sevinirim araba hareket halindeyken 2.viteste debraj ile kalkarken pedallara sanki biri çekiçle vuruyo bi lıkırtı oluyo  tamircime gittim motor kulağı kopmus dedi ama önmü arkamı teşhis koymadı önü değiştirdi arka kaldı öylece ama problem geçmedi bilen varsa yardımcı olsun lütfen.Allah razı olsun şimdiden.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motor kulağı ile motor takozu aynı şeyse benimkide kopuk  :tey: ama ben şöle bişi yaşıyorum mesela sert kalkışlarda ön tarafa kanguru gibi zıp zıp zıplıyo  :D  siz farkettinizmi sert kalkışlarda böle bişi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...