semir

Mazda 323 Kalorifer Sorunu Hakkında

Bu konuda 92 ileti var

arkadaşlar bilgisi olanınız varmı acaba?  93 model 323 hb kalörifer peteği tıkalı. araç patıranıp duruyor ve gazdan ayağımı çekince stop ediyor.bende kalöriferi iptal ettim. kalörifer peteğinin cinsini buralarda bilen olmadı. bakırmı, alüminyom yada plastikmi kimse bilmiyor. bakır haricindekilerin şişlenmediğini söylüyor petekçi. peteğin cinsini öğrenmek için yani peteğe ulaşmak için ön göğüsün "torpidonun" komle sökülmesi gerekiyor. eğer şişlenerek açılan cinsindense söktürüp şişleteceğim. değilse peteği temin edip öyle söktürmek istiyorum.peteği bulmakta bayağı bir sorun galiba. yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim 94 model arabanınki bakırdı, seninkinin de plastik olacağını sanmıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

neden?

valla abı motora bu tur seylerı sokmayı tehlıkelı buluyrm bılmıyrm cok da anlamam aslında bu ısler den yanı bu tur bı sorun olursa servıse gotururum gercı sureklı gıdıp naptıklarını ızlıyrm ama yavas yavas ıste

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ozan, kalorifer peteğinin tıkalı kanallarının şişlenerek açılmasından söz ediyoruz. Motorla tek alakası sıcak suyun motordan gelmesi, onun dışında pek bi alakaları yok :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kaputu açın, aracın motorunun arka kısmında kalorifer giriş ve çıkış borularını göreceksiniz,bunları bir pens yardımıyla sökün..motor bloğundan biraz su akacak merak etmeyin.sonra çeşmeden hortum yardımıyla suyu giriş borusuna takın,bayağı bir pislik akacak çıkış borusundan.Sonrada çıkış borusuna takın hortumu,daha sonrada suyun tazyikini arttırın,bu şekilde petek iyice açılana kadar devam edin,benim petekten bir dünya pislik çıkmıştı..sonra boruları takıp aracın suyunu tamamlayıp,motorun havasını alın..hava alma işlemi çok önemlidir.gerçi bu motorlarda sistem kendi havasını kendi alır. neyse su eksik kalırsa petek gene randımansız olacaktır.suyu tam doldurduğunuzdan emin olun,şöyleki motoru termostat açana kadar çalıştırın,radyatörden bir miktar su taşacak sonra radyatörden aşırı su çekimi olunca suyu verin motora,inşallah sorunu olan arkadaşlara faydam olur,saygılarımla.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

teşekkür ederim bilgi için torpidoyu söktürmektense öyle yapacağım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlk başta daha basit bir yöntem denyebilirsiniz..Parçacılarda falan temizleyiciler var (Kireç sökücü gibi birşey) Suya ekleyip, kaloriferi açıp bir süre devirdaim yaptırıyoruz.. Bu şekilde küçük tıkanıklıklar açılabiliyor (Parçacılar garanti vermezler ama..) İşe yaramazsa arkadaşın tarif ettiği gibi boruları söküp basınçlı su ile temizlemeyi deneyebilirsiniz..

Kolay gelsin..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar merhabalar.93 model mazda 323 aracımın kaloriferinin tüm ayarlarını sıcağa getirmeme rağmen soğuk üflüyor.Hararet de  90 da olmasına rağmen.1-2 yere gösterdim baktılar vs. göğüs komple sökülecekmiş ve yenisi takılacakmış bunun için radyatör dahil 200 ytl gidiyor.orjinal radyatör plastikmiş ve yeni takılacak da bakır mış.Bu konuda daha pratik ve ucuz bir yöntemi olan biri var mı?Aracı birilerine elletmeden önce bu konuda tecrübeli mazdacı arkadaşlara sormayı düşündüm.daha sağlıklı ne yapılabilir?Şimdiden teşekkürler...rıdvan kaya

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sökmeden bakır ya da plastik olduğunu nereden biliyorlarmış?

benim '94 model 323 aracımdaki bakır radyatördü ve tıkandığında söktürüp şişletmiştim. komple torpido sökülüp o şekilde çıkartılıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

nasıl hallettiğinizi yazarsanız ilerde bu problemle karşılaşanlar için çözüm yolu olabilir :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

(kaputu açın, aracın motorunun arka kısmında kalorifer giriş ve çıkış borularını göreceksiniz,bunları bir pens yardımıyla sökün..motor bloğundan biraz su akacak merak etmeyin.sonra çeşmeden hortum yardımıyla suyu giriş borusuna takın,bayağı bir pislik akacak çıkış borusundan.Sonrada çıkış borusuna takın hortumu,daha sonrada suyun tazyikini arttırın,bu şekilde petek iyice açılana kadar devam edin,benim petekten bir dünya pislik çıkmıştı..sonra boruları takıp aracın suyunu tamamlayıp,motorun havasını alın..hava alma işlemi çok önemlidir.gerçi bu motorlarda sistem kendi havasını kendi alır. neyse su eksik kalırsa petek gene randımansız olacaktır.suyu tam doldurduğunuzdan emin olun,şöyleki motoru termostat açana kadar çalıştırın,radyatörden bir miktar su taşacak sonra radyatörden aşırı su çekimi olunca suyu verin motora,inşallah sorunu olan arkadaşlara faydam olur,saygılarımla.) Altay biraderin fikrini uyguladım. yukardada anlattığı gibi biraz pislik aktı. petek giriş çıkışlarından birkaçkez tanzikli su verdim düzeldi. herkese fikirlerinden dolayı teşekkür ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sevgili mazdacı arkadaşlar herkese iyi akşamlar diliyorum

93 model mazda 323 aracımın kaloriferi hararet 90 da olmasına rağmen soğuk üflüyor.

forumda kalorifer radyatörü ile ilgili bir konuyu inceledim.arkadaşlardan birinin de kalorifer sorunu varmış ve şişleterek bu sorunu hallatmiş,fakat bana söylenene göre aracın üzerindeki orjinal radyatör plastikmiş.plastik radyatör şişlenebilir mi?ustalar şişlenemeyeceğini bakırıyla değiştirileceğini söylediler.bir başka arkadaş ta kalorifer sorununu halletmek için aynen şöyle yazmış:bildiğimiz ucuz üzüm sirkesini tıpayı açıp 2 lt su boşalttıktan sonra radyatöre ekliyoruz ve 3-4 saat gezdikten sonra bütün kireçler temizleniyor.şaka mı ciddi mi anlayamadım.bu kalorifer problemini halletmeme yardımcı olacak sağlıklı bir fikri olan var mı?herkese sevgilerimi yolluyorum.rıdvan kaya.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

abi özel mesajını cevapladm burdanda cvaplayan arkadaşlar olacaktır

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

slm.plastik radyatörlerde delikler var, yerinden sökülüp bu delikler tıkanmışsa şişleme diye tabir edilen usulle temizleme yapılıyor.Üzüm sirkesi yada buna benzer asitli sıvılarla da temizleme yapılıyo ancak bunlar zararlı oluyor zaman zaman.En güzeli antifiriz kullanmak gerekli temizliği de yapacaktır.Senin aracındaki termostat 90 derecenin üstünde açıyor olabilir, yada yollarda tıkanma söz konusudur bence bir ustaya göstermende fayda var diye düşünüyorum.sağlıcakla..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sevgili mustafa birkaç yere gösterdim göğüs komple sökülecek yenisi takılacak diyor ve bu da 200 papele maoluyor.23 ocak yani 15 tatilden önce bu sorunu çözmem lazım lakin bursa taraflarında kıçımız donmasın:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.