godless commie

MX-5 Far modifikasyonu (HID Conversion)

Bu konuda 59 ileti var

Halojen farlardan illallah demiştim..

Hatta, son kullandığım iki MX-5 hariç, tüm araçlarıma, gece görüşü, emniyet, vs.  adına piyasada bulduğum en güçlü sis ve yol farlarını ilave ederdim.

Bu güzelim velede sis farı takmaya kıyamadım. Bulduğum çözüm de, halojen farları HID (Xenon) sisteme dönüştürmek oldu.

Piyasada sadece ampul ve balast değiştirerek 150 - 200 YTL bir bütçe ile farlarını daha "parlak" yapanlar var elbette.. Ancak, bu dönüştürme işleminin sakıncaları var.

Işık dağılımı çok kontrolsüz oluyor, karşıdan gelenler rahatsız oluyor, Xenon ampullerin yaydığı ısı reflektörleri karartabiliyor, vs..

Uzun ve zahmetli çözüm ise, farları söküp, reflektörleri iptal ederek projektör montajı yapmak..

Ben far başına tek projektör kullanmak istediğim için, hem uzun hem de kısa yanabilen

Bi-Xenon projektörleri tercih ettim. (resimleri hem galeride hem de ilerideki mesajlarımda mevcut)

Elektrik bağlantısını 3 röle kullanarak yapacağım. Reflektörün içindeki park lambalarını da iptal ettim, farların hemen yanındaki sinyal lambaları ABD DOT standardtlarında olduğu gibi hem park hem de sinyal olacak. Bunun için gereken duyları da evde yaptım, gayet işlevsel oldular.

Şu anda elimde 6000K ampuller var. Sistem bir çalışsın, tüm ayarları yapayım, 4300K ampullere geçmeyi düşünüyorum.

Neyse, şimdilik bu kadar,

Görüşmek üzere

225_19_11_08_4_48_29_0.JPG

225_19_11_08_4_48_30_1.JPG

225_19_11_08_4_51_16_1.JPG

225_19_11_08_4_48_30_3.JPG

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mercekleri nerden ve kaça aldınız?

bazen ben de bi girişeyim diyorum sonra vazgeçiyorum da :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Xenonmercek.com, Ahmet Kasapoğlu ya da butcher.. (hepsi ayni kişi sonunda)

Gayet makul fiyatları, tanesi 45 - 50 YTL civarında.

Tavsiye ederim..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Xenonmercek.com, Ahmet Kasapoğlu ya da butcher.. (hepsi ayni kişi sonunda)

Gayet makul fiyatları, tanesi 45 - 50 YTL civarında.

Tavsiye ederim..

mercekleri aldık diyelim. kendi farının arkasını kim kesti?

ben kendim kesmeyi düşündüm ama eğer bi kaçırırsam bi daha geri dönüşü olmayacağı için sakat bir durum :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aslında far muhafazasından çok, reflektör kesiliyor.

Ben de çok korktum ilk başta, ama çok ölçtüm, azar azar keserek nihai şekle ulaştım.

"Measure twice, cut once" İki ölç bir biç demişler :)

Şaka bir yana, ilk önce reflektörün üzerinde, henüz hiç bir sökme ya da kesim yapmadan önce, mevcut ampulun duruşunu baz alarak "ileri bakış" ve paralellik" için iki referans çizgisi çizdim.

225_19_11_08_11_41_43.JPG

Bu iki çizgi, daha sonra projektörü yerine oturtmak konusunda, ilk ayarların yapılabilmesi açısından, çok faydalı oldu.

Reflektör, kasaya 3 noktadan tespit ediliyor:

1. Mihenk vazifesi gören oynar başlık,

2. Ayar motorunun civatası, ve

3. Manuel ayar civatası.

225_19_11_08_4_51_16_1.JPG

Bu tespit noktalarının işlevselliği bozulmadı. Bu sayede, referans çizgileri sayesinde ilk ayarını kabaca yaptığım farların tam ayarlarını da yapabileceğim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Son aşamalara geldim artık..

Boya işleri de bitti, son provalardayız.

Far camını geçici olarak taktım, henüz yapıştırmadım.

225_19_11_08_11_53_32_0.JPG

Bu da, camsız hali, içi daha net görünüyor.

225_19_11_08_11_53_32_1.JPG

Farın yanıyormuş gibi görünmesine aldanmayın, arka delikten içeri tek ledli bir el feneri soktum (o kadar zayıf bir ışık kaynağı ile dahi duvarda çok net ve keskin kesim çizgisi oluşturuyor).

Buraya kadar geldikten sonra aklıma çerçeve konusunda yeni bir fikir geldi..

Albaştan yapabilirim her an.

Malum bir kere yapacağım bu işi, farları kapattıktan sonra tekrar açmam.

O yüzden tam anlamı ile içime sinsin istiyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tebrikler güzel duruyor.Uğraşa değmiş.Bilgiler için sağol.  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yok abicim kendim hayatta yapamam, yapmaya kalkarsam da anasını keskerim farların :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Farları bitirmeden önce - tam anlamı ile içime sinsin diye - farklı tasarımlar da denemek istedim.

Şu ikisi arasında hangisini tercih ederdiniz?

Bir de, ön kısımdaki siyaha boyadığım çerçeveyi de tekrar krom yapmayı düşünüyorum.

Ne dersiniz?

post-225-141695273657_thumb.jpg

post-225-141695273662_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

114 kb büyüklüğündeki resimdekini tercih ederdim. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arabanın üstünde görmeden bişi söylemek çok zor valla, e o kadar fatoşla falan uğraşmak da zor gerçi..:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

O zaman arabanın üzerinde nasıl durduğunu da ekleyelim..

post-225-141695273666_thumb.jpg

post-225-141695273669_thumb.jpg

post-225-141695273673_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence gerçekten güzel olmuş. aydınlatmada eksen kayması falan yok ise başarılı bir çalışma olmuş.

Ne yetenekli arkadaşlarımız var :clap:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkürler..

Sonunda bitti!

En son aşamada, içime sinmediği için iç çerçeveleri tekrar krom boyadım.

Hafta sonuna doğru velet boyadan çıkacak, ben de farların elektrik devrelerini yapacağım. Bu gün röle, kablo, konnektör vs.leri toparladım, hazır.

Balast başına birer adet 70 Amperlik röle, bu bağlantılar için de 3mm kablo kullanacağım. Röleler ana far rölesinden tetiklenecek. H4 soketlerin uzun far "+" terminallerini de Bi-Xenon projektörlerin perde solenoidlerine bağlayacağım.

Sonra da ayar faslı var..... Ooooof of.

post-225-141695273795_thumb.jpg

post-225-141695273797_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.