zenaslis

Rolanti Sorunu (1998)

Bu konuda 27 ileti var

Merhaba sayın mazdacılar

Ben arabamı yeni aldım 98 model 626 yaklaşık 1 ay oldu lpg taktırdım. Araç yolda giderken bazen gaz yemiyor ve stop edecek gibi oluyor bazende yeni çalıştırdığım zamanlarda stop ediyor. Birde rolanti sürekli dalgalanıyor hem benzin hem gazda bu problemleri yapıyor sebebi ne olabilir acaba? rolanti motorumu, gaz kelebeğimi yoksa pistonlarla ilgilimi ne dersiniz?

Birde Ankara'da sağlam ve uygun yapan bir usta arıyorum, servismi yoksa iyi bir ustamı?

Düşünce ve yorumlarınızı bekliyorum

Sağlıcakla kalın...........

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

su kanalından olabilir kafaya gelen su tazyikli gelmiyorsa kafadaki gaz donuyor ve böyle bir problem ortaya çıkıyor aynı probleni 106 da yaşamıştım

ve bence servis yerine kaliteli bir ustaya gitmelisin

bu arada konuyu tekrar okudum benzindede bu problemi yapıyormuş ozaman kesici valflerde sorun olabilir lpg kullanırken yakıta benzin karışırsa bu olay oluyor yada benzinde çalışırken yakıta lpg karışırsa çünkü 2 ayrı yakıt karıştığı zaman sanırım birbirlerinin yanma oranını düşürüyor tabi sen gene iyi bi ustaya gidip enjektörleride göster derim

saygılar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sıralı sistemse kesiciyle valfle falan ilgisi yoktur. Araç düzensiz çalışıyorsa muhtemelen ateşleme sisteminde bir sorun olabilir. Arıza tesbit cihazına bağlandığında yada ehli bir kişi incelediğinde size sorunu söyleyecektir. Bence lpg servisinize gösterin aracı. Çünkü ustaların çoğu kaputu kaldırıp lpg.yi görünce sorun lpg.dendir diyorlar. Benzinde de sorun varsa lpg ile ilgisi yoktur, arıza lpg.de benzindekine oranla daha çok belli eder kendini.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Problemi bulduk ve çözdük, problemin asıl kaynağı gaz kelebeği imiş unun temizlenip yeni bir ayar yapılması ile problem ortadan kalktı ...

teşekkürler.....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sıralı sistemse kesiciyle valfle falan ilgisi yoktur. Araç düzensiz çalışıyorsa muhtemelen ateşleme sisteminde bir sorun olabilir. Arıza tesbit cihazına bağlandığında yada ehli bir kişi incelediğinde size sorunu söyleyecektir. Bence lpg servisinize gösterin aracı. Çünkü ustaların çoğu kaputu kaldırıp lpg.yi görünce sorun lpg.dendir diyorlar. Benzinde de sorun varsa lpg ile ilgisi yoktur, arıza lpg.de benzindekine oranla daha çok belli eder kendini.

Aslında sorun çoğunlukla lpg takılmasından çıkıyor ondan lpgdendir deniyor;) 98 model Orjinal bir mazdada kolay kolay arıza çıkmaz.Çıkarsada böle ufak tefek bakımsızlıktan çıkabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

slm arkadaşlar bende 626 sedan 1600 cc var rampaları karşıdan gördümü başlıyor bayılmaya lpg ve benzindede aynı neden yapar neler yaptım yine aynı yine aynı baskı balata dediler deyişti sibop ayarı dediler yapıldı kayışların filtrelerin bujilerin hepsi deyişti yine olumlu bir sonuç yok aynı lütfen bilen varsa aydınlatsın..... haaa şunuda yazayım ondan olabilirmi ben 1,5 yıl önce susturucu deyiştirdim altı yere vuruyor diye dar ve uzun bmv susturucusu taktım ondan yapabilirmi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

motor kasayı taşımakta zorlandığından olabilir mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bizim 91 626sedan da 1.6 idi..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar, bugün mazdamı aldım.1998 626 GLX düz vites,arabam çok çok iyi ,tek sorunum var.Aracın ilk sahibi aracı çok nadir kullanmış orjinal 74000 de.Sabah aldığımızda depo çeyrekteydi, bende gidip fulledim.Sabah ilk çalıştırmada devir 1600 civarına gelip yaklaşık 15 sn içerisinde 700 lere düşüyordu.fullendikten sonra rölantide 400-500 lere düşüp yükselme yaptı sürekli,sanki stop edecekmiş gibi, bu arada arabada lpg yok düz vites , benzinli..sizce sorunun kaynağı nedir öğrenebilirmiyim..teşekkürler..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

çok anlamam ama ben buna benzer bi sorun yaşamıştım:gaz kelebeğini temizlet,buji -buji kablolarına baktır,distrübütör kapağı kontrolü yaptır. ama muhtemel sebep buji kablolarıdır,paran yetiyosa orjinal aldır çünkü yan sanayi malları 1 yıl dahi dayanmıyor.selamlar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Boğaz kelebeği gibi duruyor :)

temizlendikten sonra ayarının iyi yapılması gerekir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araba nadir kullanılmış demişsiniz. Benzin deposu eğer uzun süre fullenmemişse, deponun benzin değmeyen kısımlarında pislik, pas vs. olmuş olabilir. Oda depoyu fullediğinizde yakıta karışmış olabilir. Bi ihtimal  ???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bujı kablolarına bı baktırın ama kesın olmadan degıstırmeyın cunku uzerındekı orjınalıdır eger saglamsa bosuna degıstırmeyın derım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence hiç bir şey yapmadan önce deponun birkaç kez dolup boşalması gerek. Normal bir şekilde kullanın yani.

Daha sonra, arkadaşların da dediği gibi

* boğaz kelebeğinin ve civarının temizliği yapılmalı.

* hava filtresi, pcv, bujiler, yakıt filtresi bir elden geçsin bence.

* kuruyup çatlamış vakum hortumları da olabilir.

* az daha unutuyordum, radyatör seviyesine bakmak şart.

(seviye çok düşerse, gerekli müşür, sıvının dışında, ıslanmadan kuru kalacağı için doğru değer bildiremez) Valla!

Kesin bir şey söylemek için kesin veriler lazım doğal olarak..

Görüşmek üzere

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ekleme:

Ben burada ateşleme sisteminde bir sorun/kabahat olduğunu göremedim.

Bir daha ekleme:

İlk birkaç seferliğine 97 oktan kullanın. Daha fazla deterjan vs var 97 oktanda, temizlik için iyi gelir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.Bugün aracımı servise götürdüm,ve tahmin edildiği giib boğaz kelebeği kurum bağlamış,usta sağolsun  tertemiz yaptı.Buji kabloları iyi göründüğü için elletmedim.Şu an saat gibi çalışıyor.cevaplarınız için tekrar teşekkürler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dogrudur 91 lerde 1.6 motor war benım arkadasta 2,0 ı war aynı kasanın hıc bayıldıgını gormedım hatta kalkıste benımkını zorluyo bıle ama arkadasların dedıgı gıbı kasa agır gelıyo olabılır

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bayılmanın sebebi LPG gaz ayarından kaynaklanıyor. Bujilerin temiz, kabloların sağlam, distiribütör kapağı sorunsuz ise gaz ayarını bir miktar açmanda fayda var. 1600 motor mazda aracım var ben de gaz ayarını kısık kullanıyorum motor az yakıt yaksın diye. maalesef şehir dışına çıktığım zaman rampalarda performans düşüyor.

Kısacası performans istiyorsan gazı açacaksın, ekonomi istiyorsan gazı kısacaksın

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.