Jump to content

Tombak Donduruyor. [Kalorifer Sorunu]


Gökhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar, malum havaların soğumasıyla birlikte, kalorifere ihtiyaç arttı. Ancak, 10 km gitmeden sıcak üflemiyor. Fakat 2 gündür buz gibi üflüyor. Peteklerde sorun yok. Konsoldaki sıcak-soğuk düğmesi de normal. Acaba, kaputun altında unuttuğum bi işlemmi var?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Termostat bozuk olabilir

Muhtemelen. Aracın sıcaklığı normal görünüyor mu ?

Fiesta da başıma gelmişti. Araba ısınıyordu ama sıcak suyu kalorifere basan musluk veya her ne ise o arızalanmıştı..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

peteklerin normal olduğunu nerden biliyorsun, belki tıkanmıştır.

termostat sürekli açıksa yine aynısı olur.

94 323 de aynısı başıma geldi, önce termostatı değiştik düzelmedi sonra peteği şişlettim düzeldi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim abilerim. Hararet hep ortaya gelip kalıyor orada. Termostatta sorun olsa İbre orada durmaz değil mi?

Peteklerin temiz olduğunu gördüm de biliyorum.

Yalnız, kaput altında musluk varmı ki bunlarda? Çünkü konsolda Sıcak soğuk kolu var. Ama ben yinede; Petek, musluk ve termostat kontrolünü yapayım. Belki atladığım bişey vardır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

termostat bozuk olsa da olmasada aracın motoru iyiyse saharet seviyesi ortada durur ama sağlan termostatta hızlı ısınma sağlar arızalı termostat ya devirdaimi açmayacağı için hararet tavan seviyeye çıkar yada hep açıksa motorun çok yavaş şekilde ısınır sorunun muhtemelen kalorifer radyatöründedir eğer tıkanıklık varsa su normal devirdaimden devrini tamamlıyor kalorifer radyatöründen geçemiyordur.

temizleme:

motor soğuk iken radyatörün alt tapasından 2lt. kadar su boşaltıyor ve yerine en ucuz üzüm sirkerinden tamamlıyoruz yaklaşık 3 ila 4 saat gezdikten sonra suyu tamamen boşalttığımızda tüm borular ve radyatör peteklerinin temizlendiğini göreceksiniz(kaloriferi çalıştırınki radyatörünü temizleyebilesiniz) sonra antifrizle 2lt antifriz koyup devamını kireç ve tortu yapmaması için akü için satılan saf su ile doldurun 2 radyatöründe ömrünü uzatmış ve koruuş olacaksınız (akü safsuyunda asit olduğunu zanneden arkadaşlar olabilir ama tamamen kireçten arındırılmış saf sudur içilebilir fakat ishal yapar tavsiye etmem)

bunun sonundada hala çalışmıyorsa kalorifer radyatörünü radyatörcüye götürüp şişletmek gerekebilir çünkü mazdada kalorifer vanası gibi birşeye rastlamadım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Teşekkür ederim abilerim. Hararet hep ortaya gelip kalıyor orada. Termostatta sorun olsa İbre orada durmaz değil mi?

Peteklerin temiz olduğunu gördüm de biliyorum.

Yalnız, kaput altında musluk varmı ki bunlarda? Çünkü konsolda Sıcak soğuk kolu var. Ama ben yinede; Petek, musluk ve termostat kontrolünü yapayım. Belki atladığım bişey vardır.

Kafayı yiyeceğim yahu.

Petekler kilit gibi doluymuş. Konsol sökülecekmiş. Kaçış yok. Akşama kadar alamazsın diyorlar. Birde plastik petek olma riski de varmış. Böyle bir durum olabilir mi? Benim bildiğim petekler bakır olmalı. Yoksa gene gitti 400 kağıt karda kışta. :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

bu arada...

peteklerin normal olduğunu nerden biliyorsun, belki tıkanmıştır.

termostat sürekli açıksa yine aynısı olur.

94 323 de aynısı başıma geldi, önce termostatı değiştik düzelmedi sonra peteği şişlettim düzeldi.

demişim zamanında :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynı sorun benim tombaktada vardı sorun kalorifer radyatöründe imiş benim elektirikçi bunun plastik radyatör olduğunu söyledi ve şişlenmez dedi ben hallederim dedi ne yaptı nasıl yaptı bilmiyorum şimdi fırın gibi ısıtıyor.Göğüs komple sökülüyor yalnız işi bilmeyene söktürme derim,150 ytl verdim ben bilgine.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende 93 Mazda 626 var, aynı sorun vardı hiç ısıtmıyordu. İşi iyi bilen bir elektrikciye göysü söktürdüm 100 tl tuttu.Bakır radyotörü şişlettim 30 tl de ona verdim.Şimdi çok iyi ısıtıyor.626 fs ler de bakır radyatör var dedi radyatörcü.Ayrıca aman dikkat edin elektrikcinin dediğine göre Volvolardan sonra en karışık ve zor olan 626 ların göğsü onou için iyi bir elektrikciye söktürün.( Ben 70 tl ye sökecek elektrikci de bulmama rağmen o riski göze alamadım).

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ayrıca daha önce sirke koymuştum radyatöre, bir gün sonra motor bloğunun üzerinde bulunan 4-5 papilden, hortum üzerinde ki kelepçenin altından,işemeye başladı, tertemiz oldu tesisat, ama, aman siz dikkat edin,mazallah su kalmaz falan Allah korusun..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

..........sen haline sukret iki sisletsen gecer, ben kendimide sisletsem faydasi yok cekecez sogugu :)

ben bu iş için gönüllüyüm, gel bir iki yerinden şişleyeyim seni :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...