Mustafa06

Mazda 323 Rölanti Ayarı

Bu konuda 80 ileti var

Havalar soğuduğundan vede gaz ayarını kurcalayıp arabayı gazda çalışamaz duruma getirdiğimden  :D Arabayı benzinde kullanıyorum  :fiuw:

Benzinde rölanti ilk çalıştırdığımda 2000 devirde duruyor, ısınmaya başladığında 1500 devire iniyor.

Mazda 323 sedanlarda (1992 model) benzinde ve gazda arabanın rölantisi kaçta olmalı ?  8:)

Ha bide hava filtresinden çıkıp sağa doğru uzanan ucu kapalı boru var. Bu ne işe yarar, ucu açık olsa hava alıyor diyecem ama  ???

233_14_12_08_10_05_06.jpg

(not: foto Akhan arkadaşın arabasına ait, umarım kızmaz kullandığım için  :krrsz:)

Forumda aradım ama bulamadım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

karbüratörlü 323 lerin motor soğukkenki rölantisi oldukça yüksektir. hava soğukluğu arttıkça 2500 devire kadar çıkar rölantide. ısınırken kademeli olarak düşer ve normal çalışma ısısındaki devri 900 devir civarına gelir.

sorduğun borunun görevi yanlış hatırlamıyorsam rezonans kabı olarak.

araban LPG li olduğu için ve benim bu zamana kadar gördüğüm tüm gazcıların yaptığı gibi seninkinde de fazla hava almaması için hava girişlerini bantla kapatmışlardır. bu yüzden de fazla yakar, az gidersin ve rölantin de bu sebepten yüksek kalıyordur :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hava filtresinde herhangi bi bantlama yok, gördüğüm kadarıyla. Benzinde 1-2 gündür kullanıyorum, çekiş çok iyi (yani gazla karşılaştırınca  :D ) Hatta ayağım lpg nin vasatlığına alıştığından arabayı tutamıyorum bazen, fırlayıveriyor. Arabanın Lpg de 2. vitesde bayıldığı rampalarda 3. vitesde çok rahat çıkıyorum.  :krrsz: Yakıt tüketimini bilmiyorum ama en kısa zamanda depoyu fulleyip ölçecem, lpg de şehir dışı yaklaşık 7,5 litre felandı, bakalım benzinde ne kadar . Eğer 8,5 lt felan çıkarsa hiç uğraşmayacam lpg ilen  :D

Teşekkürler abi cevapların için  :hi:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

verdiginiz link e acıp baktımda adam ilk montajda birsuru ince ayar anlatmıs da bunu hiç bi montajcının yaptıgını sanmıyorum bizim arabalarımızında garıp calısmaları az performans gostermelerı hep bu umursmazlıklar yuzunden oluyo adam gbı gaz ayarlıyan usta yok hep bant larlar arabanın sagını solunu ondan sonra cekmez araba rolantı tutmaz normaldır

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

verdiginiz link e acıp baktımda adam ilk montajda birsuru ince ayar anlatmıs da bunu hiç bi montajcının yaptıgını sanmıyorum bizim arabalarımızında garıp calısmaları az performans gostermelerı hep bu umursmazlıklar yuzunden oluyo adam gbı gaz ayarlıyan usta yok hep bant larlar arabanın sagını solunu ondan sonra cekmez araba rolantı tutmaz normaldır

Evet , aynen katılıyorum  :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hava filtresinde herhangi bi bantlama yok, gördüğüm kadarıyla. Benzinde 1-2 gündür kullanıyorum, çekiş çok iyi (yani gazla karşılaştırınca  :D ) Hatta ayağım lpg nin vasatlığına alıştığından arabayı tutamıyorum bazen, fırlayıveriyor. Arabanın Lpg de 2. vitesde bayıldığı rampalarda 3. vitesde çok rahat çıkıyorum.  :krrsz: Yakıt tüketimini bilmiyorum ama en kısa zamanda depoyu fulleyip ölçecem, lpg de şehir dışı yaklaşık 7,5 litre felandı, bakalım benzinde ne kadar . Eğer 8,5 lt felan çıkarsa hiç uğraşmayacam lpg ilen  :D

Teşekkürler abi cevapların için  :hi:

Yalnız karbüratörün ağzındaki tüpün mikseri sökülüp benzinde öyle kullanmak lazım yoksa hava az geleceği için araç benzinde zengin karışım yapacaktır dolayısıyla benzinde fazla yakar :)

not:Resimlerin bir faydası dokunduysa ne mutlu bana

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yalnız karbüratörün ağzındaki tüpün mikseri sökülüp benzinde öyle kullanmak lazım yoksa hava az geleceği için araç benzinde zengin karışım yapacaktır dolayısıyla benzinde fazla yakar :)

not:(Resimlerin bir faydası dokunduysa ne mutlu bana)

Zaten kar kış başladığından haftada bir kullanabilirsem kullanıyorum arabayı, bahar geldiğinde tıpış tıpış dönerim ben lpg ye  :krrsz: o yüzden hiç mikseri falan kurcalamayayım  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar bi konuya açılık getirmek istiyorum bu hava girişlerini bantlama olayı karbüratörünüz biyerlerden hava kaçırıyorsa normaldir ve işe yarar çekişi düşürmez ayrıca yakıtı azaltır.Ama bunu sağda solda yaptırırsanız bi sonuç alamazsınız.İyi bir karbüratörcüde yaptrımanız gerekiyor,emisyonu bilgisayarıyla ölçebilen bi karbüratörcü olması lazım başıma geldiğinden biliyorum 240bin lira yakan aracım 160bin lira yakamaya başladı lpg de.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar benim 323hb nin rölanti kendi kendine düştü bu aralar araba tir tir titriyor bazen o kadar düşüyorki bu sıcakta bile stop ettiriyor ilk çalışmasında.valla mikser gibi ediyor içine bineni  ;D biraz yükselticem rölantiyi Bunun rölanti tornavidayla biryerinden çevirince yükseliyordu motorda tam neredeydi acaba kaputu açınca direksiyon tarafında bir yerdeydi ama tam hatırlayamadım sağolun şimdiden.

Arkadaşlar birde bunun far-sinyal kolunu çıkma tahmini kaça bulabilirim?

Ekonomiyi düzeltebilirsem bir kol lazım bana benimki kadran ışıklarını yakmıyor çevirince kol uçmuş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Karbüratörün sağında hafif arka tarafa doğru bir yerde bulabilirsin vidayı.

Kol içinse, çıkma fiyatı yaklaşık 150 lira.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hımmm. Teşekkür ederim Mustafa abi sağolasın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi şu resimdeki vida değilmi  ???

Bu arado orda sanırım otomatik jiklede olacaktıda benim arabadaki yok nerdeyse  :o

rol2.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet o vida. Ama Işık yanmaması her zaman koldan olmaz. Rölelere de baktırın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

merhaba arkadaşlar 4 ay önce 93 model 323 sedan aldım.araçta beni deli eden bazı problemler var yardımcı olursanız sevinirim.

   1.aracı ilk çalıştırırken 3.veya 4. marşta çalışıyor.gün içerisinde de 2. marştan önce çalıştıramadım uzun basarsam marşa o zaman İLK marşta çalışıyor.

  2.ilk çalıştırdığımda gaza basmazsam stop ediyor motor ısınana kadar gazdan ayağımı kaldıramıyorum ama motor ısınınca rolanti normale dönüyor.(motor soğukken rolanti ayarı yaptırdım ısınınca rolanti 2 binlere çıktı)

    3.daha bitmedi :) son olarak araç düşük yada yüksek rolanti farketmeksizin hafif sarsıntılı çalışıyor.

    araç lpgli bu arada

   bunlar için ustaya gittim sibop ayarı bile yaptı ama bunlar düzelmedi artık ustaya gitmiyorum.en can sıkıcısı şu rolantinin düşük olup stop etmesi yogun trafikte canım çıkıyor ayağımı gazdan çekmemek için el freni ile duruyorum sabahları.nette takip medebildiğim kadar gaz kelebeği bu rolanti sorununu çıkarırmış ne kadar doğru onuda bilmiyorum.

yardımlarınızı bekliyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu ilk çalışmadaki rölanti sorunu bendede var araba ısınana kadar tir tir titriyor ısındıktan sonra normalde ilk binerken can sıkıcı yabancı biri binince korkuyor arabadan :) Bende senin gibi motor soğukken ayar yaptırayım diyordum bu seferde ısınınca 2 bine çıkıyor diyorsun valla iyice aklım karıştı benimde. Benim araçta 323Hb Lpg

Acaba benzin rölantisinden etkileniyor olabilirmi? Ustalara sormak lazım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Rolanti için perşembe gidicem bakalım lpg istasyonuna düzelecekmi haber vereyim sana.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracın lpg ve gaz ayarları ayrıdır bunu her usta yapamaz sen aracını lpg den anlayan birine götür ona yaptır ayarını bu arada lpg filtresini değiştirtmeyide unutma 3 ayda bir kere değişmesi gereken bir parça !!!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

gaz boğaz kelebeği temizlenecek, hava akış metre temizlenecek filtre değişecek(hava) bor power konulacak, rolanti ve gaz ayarı yapılacak, yani arabaya iyice bakılacak, eski sahipleri mazdaya eşşek gibi binmese bu arabalar hiç sorun çıkarmıyor, ama malesef bakmaya bakmaya araba dağıtmaya başlıyor, oda alanın başını ağrıtıyor ama nekadar iyi bir araçki sorun bozulup yolda kalması değil, adeta yarış atı gibi çatlayıp ölene kadar km yapmaya devam ediyor, kolay gelsin o problemleri çözdüğünüzde 0 arabanız oldu demektir,,,

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

güzel olan sorunları mazdadan anlayan bir usta ile orjinal yada kaliteli parça kullanarak çözdünmü birdaha başın ağrımıyor, araba randuman verdimi artık kendin kaşınıp şuraya bi hoparlör taksam hava filtresimi yapsam araba çok iyi kaçıyor ben bu arabayı boyatiim sıfır olsun gibi oynamaya başlarsın , o keyifli günlere tez ulaşman dileklerimle, bende arabamı aldığımda şaşırmıştım yahu bu araba hiç arıza vermezmi diye, benden önceki süper bakmış bende süper bakıyorum günün birinde satarsam alan bana dua edecek, senden alanda sana dua eder kesin , ha sen satarkende göğsünü gere gere arabam taş gibi dersin bu arada:) hadi kolay gelsin..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.