Guest kürşat

Lantis Conta Yanması ve Kapak Taşlama vs...

selamlar herkese. Bugün sevgili lantisimiz hararet yaptı. durup ne oluyor ediyor derken kendimizi tamircide bulduk. devir daim  parçası değişti su kaçırıyormuş ondan hararet yapmş. bu ne kadar süredir oluyordu bilmiyorum ama contayı yakmış. kapak taşlama yapılacak dedi usta. O  da açmadan söyledi açıp bakacaz belki siboplarda da problem vardır dedi. anlıyacağınız bir anda hayattan zevk alamaz oldum... sizce ne yapmalıyım ustanın dediklerini uygulamaktan başka çarem yokmu gerçekten?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

demokrasi de çareler tükenmez ama aksi ispatlanana kadar herkes doğru sölüyordur. imkanın varsa başka ustaya da göstermekte fayda var ufakta bi ihtimal olsa belki aksini ispatlar.  geçmiş olsun

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Conta yakması iyi tespit edilmesi gerekli bi olay yoksa boşuna kapağı söktürüp masrafa girmeyin  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Conta yakması iyi tespit edilmesi gerekli bi olay yoksa boşuna kapağı söktürüp masrafa girmeyin  :)

halibocum peki conta yanmasının belirtileri nelerdir? :)  yandığına nasıl kanaat getirilir?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar araba titreyerek çalışıyor hararet bi acayip oldu yani çok sğuttu beni ve sürekli kafamı kurcalıyor hiç eskisi gibi hissettirmedi yani büyük bi problem olduğunu düşünüyorum ve sürerken de hissettim. Ama problem conta yanmasımı bilemiyorum .

  Usta buna şöyle kanaat getirdi:

devir daim değiştikten sonra kontor yaparken gaz veriyodu flan.. Su deposuna baktı gaz verilirken banada gösterdi baloncuklar çıkıyordu bak dedi basıncı su deposuna veriyor daha yol yaparsan radyatörü flan patlatır gibi şeyler söyledi... Çok korkuyorum çünkü maddi olarak en sıkışık olduğum ve arabanın en çok lazım olduğu dönemde oluyor bu olay umarım halledilir ilginize teşekkürler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

halibocum peki conta yanmasının belirtileri nelerdir? :)  yandığına nasıl kanaat getirilir?

motorun harareti aniden  yükselir, radyatör yedek su deposundan basınçlı bir şekilde su gelir,motor çalışırken radyatör kapağı açıldığında dışarı fazla bir şekilde  su atması  (yanmamaya dikkat edilmeli ) ve en sonunda motorun tekleyerek çalışması ki tekleme olduktan sonra büyük ihtimalle silindir kapağı deforme olur veya çatlar  :hi:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar araba titreyerek çalışıyor hararet bi acayip oldu yani çok sğuttu beni ve sürekli kafamı kurcalıyor hiç eskisi gibi hissettirmedi yani büyük bi problem olduğunu düşünüyorum ve sürerken de hissettim. Ama problem conta yanmasımı bilemiyorum .

   Usta buna şöyle kanaat getirdi:

devir daim değiştikten sonra kontor yaparken gaz veriyodu flan.. Su deposuna baktı gaz verilirken banada gösterdi baloncuklar çıkıyordu bak dedi basıncı su deposuna veriyor daha yol yaparsan radyatörü flan patlatır gibi şeyler söyledi... Çok korkuyorum çünkü maddi olarak en sıkışık olduğum ve arabanın en çok lazım olduğu dönemde oluyor bu olay umarım halledilir ilginize teşekkürler

motorun harareti aniden  yükselir, radyatör yedek su deposundan basınçlı bir şekilde su gelir,motor çalışırken radyatör kapağı açıldığında dışarı fazla bir şekilde  su atması  (yanmamaya dikkat edilmeli ) ve en sonunda motorun tekleyerek çalışması ki tekleme olduktan sonra büyük ihtimalle silindir kapağı deforme olur veya çatlar  :hi:

bu durumda usta haklı görünüyor, allah vere de arkadasın kapakta ve siboplarda deformasyon oluşmasın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

geçmiş olsun hepimizin başına gelebilir. zaten türk milleti olarak bozulmadan baktırmayız bi şeye

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

merhaba arkadaşlar

benim bildiğim conta yakan arabada su ve yağ kaybı olur. conta yaktığı için de yağın rengi ve viskozitesi de değişir. conta yaktığını anlamanın en basit yolu arabanın radyatorunun ve yedek deposunun suyunu kontrol et araba su eksıltıyorsa bılkı araban conta yakmıs demektır. kabarcıkların gelmesı bence farklı bır seyden de olabılır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

motoru soğutmak için blok üzerinde su kanalları bulunuyor ya. eğer conta bu su kanallarının dibinden hafifçe yandıysa  o zaman suya yağ karışımı olmaz. silindir içindeki kompresyonu az da olsa su kanalına kaçırabilir. bu durumda radyatör hortumları şişme yapar ve hatta en zayıf olduğu yerden patlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar tekrar merhaba. aradan bir aya yakın bir süre geçti  ve araca kapak taşlama yapıldı.ancak bazı problemler başladı;

1_ Sıralı Lpg'li bir araç. sabahları lpgye geçmiyor, geçsede stop ediyor gaz yemiyor . Belli bir mesafe benzinde gittikten sonra lpgye geçiyorum ( tahminimce motor ısınınca ) o zaman hiç sorun kalmıyor gayet normal çalışıyor

2_ yine sabahları ilk çalştırdığımda benzindeyken egsozdan acayip duman çıkıyor. Bazıları yağ yakma diyor, bazıları içinde yağ kalmıştır onu atıyordur diyor. ama acayip çok duman atıyor sonra yine motor ısınınca onu da kesiyor.

ne benzinde ne lpgde motor ısındıktan sonra problem yok ama ilk çalştırdıımda ve sonraki 10-15 dk çok problemli oldu. ustalar pek üstlerine alınmıyorlar gibi.

ne yapmalıyım sizce ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşım nekadar tuttu mesela başımıza gelmiş olsa hazırlıklı olalım...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

olayın sonucu ne oldu. şu konuları bir sonlandırsak iyi olur. sorunu halledince forumu unutmayalım. Allah muhafaza bizim başımıza da gelebilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

olayın sonucu ne oldu. şu konuları bir sonlandırsak iyi olur. sorunu halledince forumu unutmayalım. Allah muhafaza bizim başımıza da gelebilir.

Maalesef ki; arkadaş forumda değil, istese de konusunu sonlandıramaz...

;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Maalesef ki; arkadaş forumda değil, istese de konusunu sonlandıramaz...

;)

üyeliğini mi bitirmiş. inşALLAh kaza maza geçirmemiştir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.