CaRaBeeN

Lastikler Soğukken Araba Tutunamıyor mu? ve Bir Kayma Anektodu

Dün balans için (volkan geçen hafta gittiğimiz yer) tekrar uğradım ve ordaki görevliler teste çıktıklarında arabanın çok fazla kaydığını ve bunuda lastiklere bağladılar..

araç 21bin km de..ve bende bu kayma olayını spor olsun diye hep yapardım..yani bi viraja girerken kasten viraj içine doğru daha sert direksiyonu çevirir ve arabanın arkasını attırır sonra tcs devreye girer tekrar toparlatırdım..

ancak bugün sağa doğru olan bir viraja ( 70 derece vardır viraj- zeminde kaymak asfalt değil ama sabahın ilk saatleri hem yer soğuk hem lastikler soğuk ) frensiz ve gaz vermeden doğal hızıyla - ki biraz fazla o hız için- girdim..direksiyonu sağa doğru sert kırmamıştım bu kez tam viraj ekseninde tutmaya çalıştım..ancak araba bu kez önden kaymaya başladı..baktım karşı yönden gelen elemana girecem bu kez viraj içine doğru iyice kırdım - yine gaz fren yok- bu sefer ön tarafı kontrol ettim tabi ama bu kez de sağ içe doğru vermiş oldum aracın burnunu...sonra tekrar dışa doğru direksiyonu toplayınca durumu toplarlamış olduk..

ancak adrenalin o noktada biraz arttı tabi..

şimdi eşim bak işte kaydırdın falan diyor..bense karar veremedim toplamış mı olduk şimdi durumu yoksa araba işi eline yüzüne mi bulaştırdı..ben psikolojik olarak topladık başka bir arabayla (tcs yada esp olmayan) zor toplardık diye düşünüyorum ama bi yandanda araba kaydı işte diyorum içimden..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Normalde arabanın burnu atmaya başladığı zaman kurtarmak zor oluyo, bu açıdan kurtardın diyebiliriz. Ama orjinal lastikler gerçekten kötü. Ben sportmax'ları ilk aldığımda daha önce buz pateni yaptığımı anlamıştım...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

buda benim dsc konusuna yazdığım mesajla alakalı olduğunu düşünüyorum sistem ilk günkü performansını bir süre sonra kaybediyo bence

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ucuz atlatmışsın Murat,bu arada neden bidaha gittin balas ayarına ki  8:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yer nemli, kaymaliksa bizim lastikler kayiyo, dsc istedigi kadar babacan olsun genede lastik yeri tutamadigi zaman dsc birsey yapamaz..

tamamen lastikle alakali bir durum bu..

bu durumlarda kaymanin ters yonune dogru direksiyonu kirip hafif gaz vererek toparlamasini saglayabilirsin.

onden ceker arabalarda gaza basarak hizaya girebiliyoruz.. arka iterlerde durum farkli tabi..

ve ani manevralardan kacmak gerekiyor tabiyki..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

makyajlı mazda3 lerde de aynı lastikmi kullanılıyo bilgisi olan varmı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

makyajlı mazda3 lerde de aynı lastikmi kullanılıyo bilgisi olan varmı?

evet aynı lastik Ahmet  ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

evet aynı lastik Ahmet  ;)

ozaman yapıcak bişey yok lastikler kelekleşinceye kadar devam sonra bukadar sert olmayan bi lastikle değiştiririz...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

lastik alirken hangi ulkede yapildigina bakin, ben michelin primacy aldim, ispanyada yapilmis, yagmurda iyi ama asfaltta cok kayiyor.. ayni murat kardesimizin yasadigi gibi ama her an yasanio.. oncin dikkat ederek alin derim..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kış lastiğim şu anda Nokian.. Finlandiya malı ve daha bir problemini görmedim.

4000 km yaptım hem uzun yol, hem düşük sıcaklık ( -12C de ) hem de yüksek süratte hiç problemim olmadı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.