Guest helin

80.000'de Kayış Sorunsalı

Bu konuda 33 ileti var

Arkadaşlar, mazda 3'lerde 70.000km-80.000km arası motorda bulunan bir kayışı (adını sormayın, kayış diye geçiyor) değiştiren var mı aramızda? Hemen triger kayışı yok bizim arabalarda demeyin,  çünkü triger kayışından bahsetmiyorum, zira bizim arabalarda triger kayışı yok, zinciri var.. o da 250.000de değişiyor.

Bu benim bahsettiğim kayış da 800 ytl civarında birşeymiş.. bunu değiştiren ya da değiştirdiğini duyduğunuz kimseler var mı acaba?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim klima motoru yanınca yalpa yapan kayış olmasın o? Araba 125.000'de sağlam hala...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

800 YTL mi  :eek:

akşam akşam yüreğime incek, daha yeni verdim 850 kağıt  :'(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bahsettiğiniz kayışın görevi ile ilgili resimi ekliyorum.Bu kayış tek başına 800 TL değil tabii :) beraberinde biri sabit biri hareketli olmak üzere iki tane de bilya değişiyor.Mazda 3'ün en ağır bakımlarından biridir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sağolasın Tolga. Aynı tür bir kayış Mazda6 da da var mı ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bahsettiğiniz kayışın görevi ile ilgili resimi ekliyorum.Bu kayış tek başına 800 TL değil tabii :) beraberinde biri sabit biri hareketli olmak üzere iki tane de bilya değişiyor.Mazda 3'ün en ağır bakımlarından biridir.

tolga değiştirmek için bi zamanı var mı ? yoksam arıza olunca mı ?

umarım ikinci şıktır  :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tolga, bu bakım Helin in de sorduğu gibi 80.000 de mi yapılır?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Rica ederim.Benzer bir kayış ve bilyalar var tabii,hatta fiyatı daha ucuz diye hatırlıyorum ama emin değilim :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bugüne kadar servise gelen araçlardan incelediğimiz ,kayışın genelde 100.000 km civarında yıpranmaya başlaması.Özellikle kayışla beraber gergi işlemini yapan bilyanın da kontrolü çok önemli.Kayış olması gerekenden daha gevşek kalırsa ciddi arızalara yol açabilir.Resimlerde dikkat ederseniz bir çok sistemi bu kayış çalıştırıyor.

Servise gittiğinizde gözle kontrol ederler ama net görme şansımız ya da ömür belirleme şansımız maalesef yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

siz genelde kaç bin km de değiştiriyorsunuz? gözle aşınmayı belirleme şansınız yoksa bu ağır bakımı kaç km de yapıyorsunuz peki..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim klima motoru yanınca yalpa yapan kayış olmasın o? Araba 125.000'de sağlam hala...

vallahi de o kayış :) demekki seninkinin ömrü bitmişti o zamanlarda, o yüzden yollarda kalmıştık :D kaç km^deydi aenin araba o kayış attığı zaman? hatırlıyo musun? bu kadar çok kasnağı çalıştırıyordu, şimdi hatırladım.. fiyatı da o civarlardaydı hatta..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben onun adını v-kayışı die duymuştum ama daha spesifik bi adı vardır heralde. lakin kesiti V şeklinde olan her kayışa V-kayış denir mühendislik literatüründe :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

eee, triger zincir die de o kadar hava attık millete... noolcak şimdi?? :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dünyanın en büyük triger kayışı üreticisi olan Continental, motor ömrü boyunca dayanabilecek yeni bir triger kayışı nesli üreteceğini açıkladı. Bugüne kadar böylesi dayanıklılığı sadece zincirli veya çarklı sistemler sunabiliyordu. Bu uzun ömür, iyileştirilen tırnak yapısı ve yüksek dayanımlı cam elyafı katkılı gergi kirişleri sayesinde mümkün olmuş. Bunun dışında krank miline entegre edilmiş oval bir çark da kayışa etki eden kuvvetleri azaltıyor. Ne yazık ki bu yeni kayış sistemi, eski motorlarda kullanılamayacak....

(kaynak modifiyem.com)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim araba 49.000e geldi biraz daha az kullanmaya başlayayım en iyisi :D , ne o öle 800liralar falan :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

siz genelde kaç bin km de değiştiriyorsunuz? gözle aşınmayı belirleme şansınız yoksa bu ağır bakımı kaç km de yapıyorsunuz peki..

Kayışı söktükten sonra zor da olsa kılcal çatlaklıkları görmek mümkün.Biz de genelde 90,000 veya 100,000 de değiştirilmesini öneriyoruz.

Aslında faturanın asıl mimarı da kayış değil tansiyoner bilyadır.Yanlış hatırlamıyorsam KDV dahil 325 TL civarındaydı.Kayışın sıcaklık derecelerine göre esnemelerini ayarlayan bilya.

Ulvi bir görevi var yani :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu ne arkadaş yaw millete bizimki zincirli diye hava atıoz kayışın aslı bizdeymiş ben oynamıyorum :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu ne arkadaş yaw millete bizimki zincirli diye hava atıoz kayışın aslı bizdeymiş ben oynamıyorum :D :D

o kayış olmazsa aracında hiç bir şey çalışmaz motordan başka  :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

o kayış olmazsa aracında hiç bir şey çalışmaz motordan başka  :D

onuda zincirli yapsalarmış o zaman biraz komplex yapı ama yapılabilir yani :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

o kayış olmazsa aracında hiç bir şey çalışmaz motordan başka  :D

bi süre sonra motorda çalışmazki :D :D mağlum aküler şarj olmaz soğutma sistemi çalışmaz vs vs :D :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.