KnocKout

Mazda RX-8 Testi

Bu konuda 64 ileti var

Adrenalin makinası

- İlk kez '92 yılında Avrupa yollarına çıkan ve '95'ten sonra sadece Japonya'da üretimi süren RX-7'nin devamı niteliğindeki RX-8 2003 yılında tanıtıldı.

- Bugüne kadar RX-7'nin de satışa sunulmadığı Türkiye, RX-8 ile ilk kez bu yılın başlarında tanıştı.

- Mazda'nın sıradışı tasarımıyla dikkat çeken spor otomobili RX-8, düz ve otomatik şanzıman seçenekleri ve tek motor tipiyle ithal ediliyor.

- Mazda RX-8'de Renesis imzalı çift rotorlu Wankel motor teknolojisi kullanılıyor.

Konfor, işlevsellik ve donanım

" Dört koltuklu bir spor otomobil olan RX-8'in arka koltukları yeterli diz mesafesini sunuyor.

" Yere yakın olarak tasarlanan otomobilde geriye doğru açılan arka kapılar arka koltuklara iniş ve biniş için kolaylık sağlıyor.

" Deri döşeme spor koltuklar ergonomik tasarımı sayesinde sürücüyü yormazken, ergonomik açıdan bir sorun bulunmuyor.

" RX-8 bir performans otomobili olmasına rağmen sunduğu 290 litrelik bagaj hacmiyle sınıf standartlarını zorluyor.

" Otomobil ağırlığına göre yüksek beygir gücü nedeniyle ani kalkışlarda ve sert girilen virajlarda savrulma eğilimi gösteriyor.

Sürüş İzlenimi

Alçak şasisi nedeniyle uzun zaman Türkiye yollarına çıkamayan RX-8 uzun süren bekleyişin ardından Türk tüketicisiyle tanıştı. Sıradışı tasarımıyla dikkatleri üzerine çeken otomobil, dört koltuklu spor otomobil kavramına yeni bir soluk getirdi. Ufak boyutlarına rağmen önde ve arkada yeterli diz mesafesi sunan otomobil geriye doğru açılan arka kapılarıyla da önemli bir avantaj sağlıyor. Mazda mühendisleri otomobilin basık tavanı nedeniyle iniş ve binişlerde problem yaratmaması için arka bölüme de kapı koymuş. Geriye doğru açılan kapılar sorun yaşanmasını engelliyor.

Dış tasarımındaki gibi iç mekanda da sportif öğeler dikkat çekerken, çift renkli deri döşemeli spor koltuklar ve alüminyum pedallar performansı çağrıştırıyor. Ön konsoldan başlayarak koltukların ortasından geçen ve arkaya kadar uzanan konsol gerek güvenlik gerekse ergonomi bakımından iyi tasarlanmış.

Mazda RX-8'in kalbini Renesis tarafından geliştirilen çift rotorlu Wankel motor oluşturuyor. İki adet 650 cc'lik motor 8200 d/d'de 231 HP güç ve 5500 d/d aralığında 211 Nm tork sağlıyor. Alt devirlerden itibaren gücünü fazlasıyla hissettiren otomobilin 0-100 km/s hızlanması ise sadece 6.4 saniyede gerçekleşiyor. Eğer direksiyonu kırarak ani kalkış yapmak isterseniz, 231 HP güç 1345 kg ağırlığındaki otomobili kendi etrafında döndürebiliyor. Sert girilen virajlarda ve ani kalkışlarda savrulma eğilimi gösteren araç başarılı süspansiyon sistemi ve direksiyonun mükemmel tepkisi sayesinde rahatlıkla kontrol edilebiliyor.

Atmosferik bir motor olan Wankel motorun sesi oldukça etkileyici. Altı kademeli düz şanzıman sistemine sahip otomobil sakin kullanımda 100 km'de ortalama 10.8 litre yakıt tüketiyor ancak bu oran agresif kullanımda önemli ölçülerde artış gösterebiliyor. 61 litrelik deposuyla 564 km'lik menzil sunan otomobilin yol tutuşu ise sertliği iyi ayarlanan süspansiyon sistemi ve ön ve arkaya eşit tork dağılımı sayesinde başarılı.

100 km/s hızla giderken yapılan ani frende dört tekerde bulunan fren disklerinin de yardımıyla 36 metrede durmayı başaran araç güven veriyor.

Güvenlik

Kilitlenmeyi önleyici fren sistemi (ABS) ve elektronik fren dağılımı (EBD) güvenli fren yapmanızı sağlıyor. Aracın ön ve arkasında bulunan ve darbe enerjisini absorbe eden ezilebilir alan ve yolcu kabini çevresinde kapı direkleri ve yan darbelerde güvenliği sağlayan yan darbe sütünlarına sahip sağlam güvenlik kafesi yer alıyor. Ayrıca, SRS ön, yan, perde havayastıkları, ön gergili emniyet kemerleri ve yükleme sınırı yine güvenliği sağlamaya destek oluyor.

Genel Değerlendirme

İşçilik 8 Başarılı

Görüş 8 Sorunsuz

Performans 9 Sınıfını zorluyor

Tüketim 6 Yüksek

Konfor 7 Tatminkar

Frenler 7 Başarılı

Yalıtım 8 Sınıf standartlarında

Donanım 8 Eksiği yok

Fiyat 7 Makul

83.800 YTL

Sonuç Mazda'nın dört koltuklu spor otomobili RX-8 çift rotorlu Wankel motoru sayesinde rakiplerine meydan okuyor. Donanımı ve performansıyla öne çıkan RX-8 fiyatı dikkate alındığında sınıfının önemli alternatiflerinden biri olarak dikkat çekiyor.

Buda testin yapıdgı aracın resimleri

w1_mazda_rx8.jpg

w2_mazda_rx8.jpg

w3_mazda_rx8.jpg

onkonsol.jpg

sagkapi.jpg

detay.jpg

onkapi.jpg

arkakapi.jpg

bagaj.jpg

motor.jpg

w5_mazda_rx8.jpg

w4_mazda_rx8.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben Rx-8'e bu jantları pek yakıştıramıyorum ya...

EDIT: Onun haricinde kusursuz tabi... :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben Rx-8'e bu jantları pek yakıştıramıyorum ya...

ohanza  :eek:  :ohmy:  :o  ;D  :jedi:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ohanza  :eek:  :ohmy:  :o  ;D  :jedi:

E öyle, bence ince kollu bişey daha çok yakışır, mesela benim ilk başta düşünüp de sonra vaz geçtiğim Advan'lar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracın ön dizaynı muhteşem .. Benim en çok hoşuma giden kısmı o.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracın ön dizaynı muhteşem .. Benim en çok hoşuma giden kısmı o.

Ön plakayı zorunlu kılan kanunu kınıyorum, Mazda3'ün de, Rx-8'in de havası bu kadar bozulabilir yani... :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ön plakayı zorunlu kılan kanunu kınıyorum, Mazda3'ün de, Rx-8'in de havası bu kadar bozulabilir yani... :D

Aynen. Bir çuval inciri berbat ediyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

genel olarak çok güzel araba benimde kapılar hoşuma gidiyor sıradışı birşey

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

olum millet ölüyo bu jantlara yaa  :tey:

Nesine ölüyolar abi, aynısının 17" değil 16" olanını geçtiğimiz hafta değiştirdik işte beraber... :D

Aynı jantın takılı olduğu araba değişik sadece, biz ilk önce janttan kurtulmaya çalışıyoruz, millet Rx-8 jantına hasta. Bence diğer jantlarla hiç görmediklerinden... :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben Rx-8'e bu jantları pek yakıştıramıyorum ya...

EDIT: Onun haricinde kusursuz tabi... :)

hocam sen o jantlara yakından görmemişin heralde:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hocam sen o jantlara yakından görmemişin heralde:)

Nesi var ki, bizimkilerin yandan yemişi, sadece biraz eğik duruyo kollar, onun haricinde aynı...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir de şimdi dikkat ettim, bende simetri ve düzen hastalığı vardır biraz, janta dikkat ederseniz araba ileri giderken jantlar ters dönüyor. Nasıl anlatacağımı bilemedim şimdi, umarım anlamışsınızdır...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Nesine ölüyolar abi, aynısının 17" değil 16" olanını geçtiğimiz hafta değiştirdik işte beraber... :D

Okan rx-8 in jantları 18''  :eek:  ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İyi tamam 18" olsun, noolcak, yine de bizimkilerin nerdeyse aynısı...

Üstelik ters... :D :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir de şimdi dikkat ettim, bende simetri ve düzen hastalığı vardır biraz, janta dikkat ederseniz araba ileri giderken jantlar ters dönüyor. Nasıl anlatacağımı bilemedim şimdi, umarım anlamışsınızdır...

Belli bir hızda giderken öyle görünür tamam ama sen duran resimde nasıl böyle birşey gördün anlamadım :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Belli bir hızda giderken öyle görünür tamam ama sen duran resimde nasıl böyle birşey gördün anlamadım :D

;D:2funny: algılaması hat safhada demekki

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İyi tamam 18" olsun, noolcak, yine de bizimkilerin nerdeyse aynısı...

Üstelik ters... :D :D :D

Bide 5000 ytl.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bide 5000 ytl.

dagına göre kar misali araba 80bin küsür ytl olunca jantta ona göre kazık oluo tabi :tey:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.