x-rayted

Mazda2 1.3 High izlenim ve resimler

Bu konuda 28 ileti var

Mazda 2 yi alalı 2 hafta oldu . Hemen hemen 1000 km yaptım. Arabayı test ettiğimde bayılmıştım ve hemen almaya karar vermiştim. Hafiflik stratejisi sebebiyle performansı oldukça iyi kullanımı rahat ve fiyatı ucuzdu. Bazı eksikliklerini tabii ki görememişiz.  Şimdi ilk izlenimlerini söyleyeyim..

-önce ergonomi: Araba küçük olmasından mı benim normalden şişman (172 cm, 102 kg) olmamdan mıdır bilmem aşırı rahat değilim. Direksiyonda ve koltukta yükseklik ayarı olmasına rağmen biraz rahatsızlık var, rahatsızlık zaten yukarı aşağı değil sağ sol yönünde…Sanki direksiyonu 1-2 cm fazla solda yapmışlar da direksiyonun hafif sağında kalmışım gibi hissediyorum. Gaza basan sağ ayağım orta konsola yapışık duruyor. Sportif görünüm için arkaya doğru camlar yükseliyor ya işte o sebepten kapı cam pervazı 1-2 cm yukarıda kalıyor. Ben orayı sol dirseğim için kol dayama olarak kullanırım. Burada 1-2 cm aşağıda olsa iyi olur. Bu arada kapılar etli (tweeter koymak için herhalde) bu daha tok görünüyor ve kolunu koyabiliyorsun ama yandan azcık daraltmış işte..Baş ve diz mesafelerinde sorun yok koltuk en yukarıda bile bayağı mesafe kalıyor. Arka diz mesafesi de gayet iyi..Oturma pozisyonundaki rahatsızlık çok aşırı değil lanet olsun dedirtmiyor ama biraz sürüş pozisyonu kötü işte.

- Tasarım: İlk aldığımda çok beğenmiştim. Şimdi biraz kasvetli geliyor. Koltuk sırtlığını ayarlama kolu çok zor yerde. İngiltere almanyada opsiyonel olan spor vites topuzu bizde standart ancak hemen dönüyor çok can sıkıcı.Yolcu tarafında en ufak ışık olmaması kötü. Oraya bir neon düşünüyorum . Yan aynalar bu segment için büyük ve başarılı katlanma özelliği güzel..

-ekonomiden memnunum. Bildiğim kadarıyla depo 46 litre.İlk depoda 6.2 litre ortalama yaktım. Şimdiki depo biraz daha kasıyorum. YB 5.9 gösteriyordu sabah parkederken. Sabah akşam FSM köprülü tem ağırlıklı trafik ama 40 km yolu yaklaşık 65 dakikada alıyorum..

-ses sistemi: her ne kadar 6 hoparlör (kapılarda 2si tweeter ) asla müzik sistemi daha üst segment araçlarınki kadar (mesela cmax, mesela accord) gibi değil. Yine de segmenti için oldukça başarılı denebilir. Yerdeki aux in girişi ile mp3 çalardan müzik dinlemek CD veya radyoya göre daha iyi. Arabanın motor sesi hiç yok, mükemmel..Ancal lastikten mi bilmem özellikle pütürlü asfaltta korkunç lastik sesi var. Bu segment için normal diyelim

-Japon tipi kontrollere alışmak biraz zor oldu.  farlar ve sileceklerin dönerek kontrolünü karıştırıyorum hala..Otomatik klima gayet başarılı ancak onda da düğmenin değil etrafındaki bileziğin dönmesi bana ters geldi. Hep tersini yapıyorum. Arabada günlük km sayacından iki tane var. Biri mesela uzun yolda toplam ne kadar yaptığınızı , ikinciyi ise böyle uzun yolculuklar içinde daha kısa mesafeyi veya bir depo ile ne gittiğinizi görmek için falan kullanabilirsiniz diyor. Hararet göstergesi yok. Mavi termometre henüz soğuk olduğunu gösteriyor. Isınınca ışık sönüyor. Kırmızı termometre yanarsa araba hararet yapmış demektir. İlk kez sıcaklık göstergesi olmayan araba kullanıyorum. Anahtarı sustalı ve çok kaliteli. 4 cam otomatik ve sürücü camı tek dokunuşla açma kapama fonksiyonlu. Bu KGSden geçerken işe yarıyor (fiestada basılı tutmak zorunda kalırdık). YB gayet kapsamlı ben beğendim.ancak dış ortam sıcaklığını sürekli göstermemesi enteresan. Hava kaç derceymiş diye öğrenmek için 5-6 kez düğmeye basmak zorundasın...iki kadranın yanında asimetrik YB ekranı biraz güzelliği bozuyor. Işıklandırmalar kırmızı o hoş olmuş ama dediğim gibi eksik.Debriyaj çok yumuşak ve çok yukarıda kavrıyor. 1 kez stop ettirdim. .

-195 45 16 toyo proxes R31 diye lastik var. Düşük yanak sebebiyle yoldaki bozukluklar aynen içeride, süspansiyon tatlı sert. En büyük korkum olan çukura düşme daha ilk gün gerçekleşti. Ancak arabanın hafifliğinden mi nedir bişey olmadı. Yol tutuş mükemmel. Ben fordları iyi yol tutar sanırdım. Arabayı 2 cm alçaltırsam bundan iyi yol tutan araba olamaz iddia ediyorum.

-Performans yeterli ..Düşük devirde iyi hızlanıyor sanki dizel gibi. Çok yüksek hızlara hiç çıkmadım ama şehir içi için ideal diyebilirim. Yan rüzgarı almasından korkuyordum ama fiesta veya cmaxten daha kötü değil yani. Şimdilik 165i geçmedim. Oralara rahat çıkıyor araba.

- Farlar H4 ve değiştirmek için davlumbazı sökmek gerekiyor. servise gidiniz diyor...Nightbreaker falan yapma hevesim kursağımda kaldı..

Şu an için aldığım fiyat da göz önüne alınırsa oldukça memnunum..Ancak kararan dikiz aynası (her yer çakma xenonlu araba doldu)i, cruise contorl, VSA, far ve yağmur sensörü de olaydı mükemmele ulaşmış olurdum..

HPIM1741.jpg

HPIM1740.jpg

HPIM1738.jpg

HPIM1737.jpg

HPIM1734.jpg

16" alaşım jantlar ve 45 yanaklı 195 45 16 Toyo proxes R31 lastikler. Arka kampana fren çirkin.

HPIM1739.jpg

iç mekan sade , her ne kadar pek beğenen olmasa da ben beğendim. Şu orta malzeme siyah ve yumuşak plastik

HPIM1742.jpg

Vites topuzu, yan havalandırma ızgaraları (resimlerde iyi çıkmamış) ve Cd çalardaki gümüş dekorlar güzel.

HPIM1743.jpg

HPIM1744.jpg

Auxin ve handsfree çözümü. SONY ericsson walkman telefonun kulaklığı iki parçalı. Dışarıdan daha iyi kulaklık veya hoparlör bağla diye dişi stereo jakı var. Buraya iki ucu erkek stereo kablo (vatanbilgisayarda 3 YTL) tak. Cepteldeki kaliteli müzikleri arabnın sistemimde dinle..tlefon çaldığında sesi otomatik kesiyor ve telefondan çıkan parça üzerindeki mikrofon ile rahatça konuşabiliyorsunuz. Hiç bir şey yapmanıza gerek yok sadece cevapla tuşuna basmak yeterli 

HPIM1745.jpg

Sürücü koltuğunu kendime göre ayarlayınca arkada kalan diz mesafesi. İnanın 2001 toledoda daha dardı.

HPIM1746.jpg

Maalesef lens içermeyen H4 ampullü farlar..xenon değil ama bari lens olaydı

HPIM1747.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Konuyu özellikle bu bölüme taşıdım zira bu bölüm internete de açık..

Çok güzel ve detaylı yazmışsınız. Ellerinize sağlık :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

genel olarak guzel dıyebılırız ozellıkle bayanlar ıcın helekı bu fıyata

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Açıklamalarınız için teşekkür ederim.

Demekki 2 ler benim gibilere gelmezmiş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Açıklamalarınız için teşekkür ederim.

Demekki 2 ler benim gibilere gelmezmiş.

yanlış anlaşılmasın..Memnuniyetsizlik ya da pişmanlığım yok. Şu an için fiyatına göre en iyi otomobil..Kesinlikle öyle..

Ben morbid obez olduğum için sürüşü benim için biraz pozisyonu biraz rahatsız o kadar..

Başka bir başlığa yazdım. Mazda en azından 1.5u VSa standart getirmeliydi. Son yıllardaki inasanımızda xenon ve esp çılgınlığını firmalar nasıl göremiyor anlamıyorum..Çakma xenon da istemiyorum trafikte çoğununki ayarsız ve ben lanet okuyorum.

Eksiklik olarak yazdığım şeyler bu segmentte zaten pek yok..

Ben aslında mazdayı eşime almıştım ama vermeye niyetim yok :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Broşürlerde gördüğümüz kadarı ile Mazda2 de DSC Avrupada opsiyonel olarak sunuluyor aslında ama Türkiye de bunu sunarlar mı bilemiyorum. Eğer sunarlarsa zaten sınıfında tek olur.

Otomatik ve dizeli geldiği anda segmentte ciddi bir yer tutacağını düşünüyorum ama sanırım kriz sebebi ile bunların geliş süresi biraz ertelendi..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yok yok, sizde beni yanlış anladınız.

1.84 boy

120 kiloluk olan ben ve benim gibiler için demek istedim. :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Broşürlerde gördüğümüz kadarı ile Mazda2 de DSC Avrupada opsiyonel olarak sunuluyor aslında ama Türkiye de bunu sunarlar mı bilemiyorum. Eğer sunarlarsa zaten sınıfında tek olur.

Otomatik ve dizeli geldiği anda segmentte ciddi bir yer tutacağını düşünüyorum ama sanırım kriz sebebi ile bunların geliş süresi biraz ertelendi..

Sanıyorum almanyada en azından 86bgde veya üst donanımda ESP standart . Keşke bizde de öyle olsa :(

Yok yok, sizde beni yanlış anladınız.

1.84 boy

120 kiloluk olan ben ve benim gibiler için demek istedim. :D

anladım...Ben valla diyete başladım :) Hedefim 15 kg vermek . Eminim ekonomi ve performans bile artacaktır :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Valla tebrikler autoshow incelemesi gibi olmuş. :)

mod arkadaşlardan rica etsekte sabitleseler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok güzel anlatmışsınız izlenimlerinizi, teşekkürler...:)

Debriyajın yukarıda kavraması ve yol hesap makinesi/derece/saat dönüşümleri gerçekten anlamsız ve kronik, 3 lerde de var...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Artısı ve eksisiyle çok güzel açıklamalar elinize sağlık :) Bi tek fren performansı hakkında düşüncelerinizi yazmamışsınız onuda yazarsanız süper olacak :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir noktayı ekleyeyim. Bazıları bu van tipi vites kolunu beğenmiyor olabilir ancak ben Cmaxten alışkın olduğum için bana çok rahat ve normal gibi geldi. gayet ergonomik yerde vites. Ancak vites ile orta konsol arası boşluk arabayı biraz ucuz hissettiriyor.

Bu arada bazı modlar düşünüyorum , daha doğrusu düşünüyordum. Çünkü resmi mazda fiyatları çok çok çok çok pahalı :(

Tavan spoyleri……… 287 + 80 tl boya+KDV 

Basamak plakaları.……218 tl+KDV

Pedal seti………..........220tl+KDV

Ayak dayama…………138 tl+KDV

kol dayama……………303 tl+KDV

Özellikle orta kolçak ve spoyler elzem ancak fiyatları 800 YTL tutuyor ki yuh yani...Hele ki 20-30 YTLye kolçaklar satılıyorken buna 350 vermek koyar adama deyip vazgeçtim..Onlara da kampanya bekliyorum :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Cenk abi senin ilacın e-bay bu aksesuarlar konusunda :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok güzel anlatmışsınız izlenimlerinizi, teşekkürler...:)

Debriyajın yukarıda kavraması ve yol hesap makinesi/derece/saat dönüşümleri gerçekten anlamsız ve kronik, 3 lerde de var...

Klasik bir ford hastalığı da var. Sol silecek sağ sileceğin getirdiği suyu tam silmiyor ve orta da dikme şeklinde su kalıyor. 3-5 saniye sonra da oradan camın orta altına akıyor. Sinir bozucu bir görünü kalıyor. Tüm fordlarda böyleydi bunda da böyle..Belki de sileceği ford tasarlamıştır :D

Artısı ve eksisiyle çok güzel açıklamalar elinize sağlık :) Bi tek fren performansı hakkında düşüncelerinizi yazmamışsınız onuda yazarsanız süper olacak :D

Hah ben de neyi unuttum diyorum. Freni bir kez test etme şansım oldu.Açıkçası ilk frende çok iyi dozlandı ve istediğim gibi yavaşladı, memnundum ancak biraz oynayıp sık frenli sık gazlamalı otoyol kullanımında 4-5 frenden sonra biraz aptallaştı .Yeni diye fazla zorlamadım ama sanırım pist türü sık frenli kullanıma uygun değil. Ancak ilk veya ikinci frende çok iyi diyebilirm şimdilik. Sanırım hafif arabayı durdurmak da kolay..

@kado: Haklısın bakalım yapıcaz bişeyler. standart arabaya binmedim ben bir yerine bir dokunuş yapmam lazım. Spoyler için alternatif yok sanırım onu yaptırıcam. Daha doğrusu ebay de falan acaip DTM tipi karbon marbon kanatlar var da bize uymaz...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@kado: Haklısın bakalım yapıcaz bişeyler. standart arabaya binmedim ben bir yerine bir dokunuş yapmam lazım. Spoyler için alternatif yok sanırım onu yaptırıcam. Daha doğrusu ebay de falan acaip DTM tipi karbon marbon kanatlar var da bize uymaz...

vw forumumu burası yahu :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fiesta ile Mazda 2 platformdaş olduklarından normaldir, tıpkı Mazda 3-Focus-Cmax-Volvo S40-C30 kardeşliği gibi...:) Kimin eli kimin cebinde belli değil bu alemde...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu "aynı platform" işini birisi açıklayabilir mi ? Sonuçta bu iki araçta farklı yerlerde üretiliyor. Fiesta Valencia da Mazda Japonya da.. Nasıl aynı platform oluyor ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bildiğim kadarıyla 2 de Valencia'da üretiliyor, tabii başka yerlerde de üretilebilir illa aynı bant demek değil bu, bantın yapısı aynı ve değişiklik yapılmadan altyapısı aks mesafeleri falan benzer araçlar çıkartılıyor farklı yerlerde de olsa, şöyle bir link yardımcı olur belki C1 platformu ile ilgili..

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_C1_platform

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bildiğim kadarıyla 2 de Valencia'da üretiliyor,

Yok Abi . İlk etapta böyle bir karar vardı ama sonradan vazgeçildi ve Mazda tüm Mazda2 üretimini Japonya ya kaydırdı..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.