Jump to content

Mazda 3 Bakım Periyotları


recep35
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

dün akşam garanti belgesine baktım. aracın periyodik bakımları 6 ayda veya 10.000 kmden hangisi önce gelirse diye yazılmış. benim şimdiye kadar kullandığım arabalarda hep 1 yıldı bu süre. zaten artık yeni teknoloji ve yaglarla 20000 km bakıma ihtiyaç duymuyor arabalar. hadi neyse 10.000 nde bir yaptıralımda bu altı ay çok kısa. (gerçi ben 5 ayda 10 i buluyorum ama bunu yapmayacak çok kişi var. benim bir arkadaşım var mesela ayda 300 km den 2000 nde bir bakıma girecek)

bu konuda bilgisi veya tecrübesi olan varmı. o belge bir temennimi yoksa 6 ayda götürmezsek garanti bitermi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kitapçıkta yazılanların dışına çıkarsanız garanti kapsamı dışına çıkıyor ne yazık ki.Fakat yağ haricinde 6 ayda bi bakım yaptırmak çok saçma bence.Her 6 ayda 200 TL para mı ödiyecem :D Eski şirketteki kullandığım mazda3 80000 deydi ve sadece 4 kez yağ değişti başka bir bakım yapılmadı ama saat gibi çalışmaya devam ediyodu :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Türkiyede nasil bilemem ama burda ben aldigimda araba 3000km deydi.

Satici dediki her sene mayista yada her 20.000km.

Yani ya mayis 06 dedi yada 23000km de dedi ben zaten 31.01.06 aldim arabayi pek bi km olmadi o yüzden ilk mayisda girdim.

Mayis 2006 20.000kmlik bakima girdim

ikincye bakim yani 40bin km bakima mayis 07de girdim

3.ye nisan 08 girdim 60bin kmlik bakima cünkü km 60bine yakindi

simdi 4.cü kez bakimi yaptirdim yani 80bin kmlik bakima girmis oldu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

valla ben de 40.000km olduktan sonra yaklaşık 16.000 de bir götürüyorum.. hiç de bir sorun olmuyor..  şimdi araba 85.000'de ve bir tane bakımı da arada kaynatmış olaraktan 300-400 tl kar yaptık :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Merhaba, Ben arabayı 13500 KM.de aldım. 3 kez bakıma gitmiş. Son bakım 4500 km.de olmuş. aradan 6 ay ya da 10.000 km. geçmemesine rağmen şimdi yine bakım yaptılar. 13500'de 40.000 km bakımı yapılır mı? Yani araba, 3 yıl sonunda örneğin 15.000 km. yapmış olsa son bakımda 60.000 km bakımı mı yapacaklar? Bu olağan mıdır?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sistem kim ?

bakım aralığı 6 ay veya 10000km  hangisi önce dolarsa. sistemlerinizde bir yanlışlık vardır. hakkınız olan zaman aralıklarında yaptırın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13500 km de bir araç için 40000km bakım yapamazlar  ve 40000de değişmesi gereken parçaları değiştiremezler. Servise gittiğinizde periyodik bakım tablosunu kontrol edin, aracınızın kmsinde ne yapılması gerekiyorsa serviste kayıt açtırırken belirtip yazdırın. benim gibi az km yapıyorsanız 6 ayda bir yağ değişimine gidersiniz. Önemli olan 6 ayda bir servise gitmeniz ve dijital kayıt dedikleri mevzuya kayıt olmanız en azından garanti sürecinde.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 yıl sonra ...

Arkadaşlar 2013 sonrası mazda sahipleri için yazıyorum.

 

Bildiğiniz gibi servis için 10.000 Km. veya 6 ay deniyor.

Araç klavuzunu okursanız bu süre avrupa için 20.000 km. Kazakistan-azerbeycan-Rusya- İsrail için 15.000 km. 1 yıl,   bizim ülke de dahil gelişmemiş asya ülkeleri için 10.000 km.

 

Bu bir Türk vatandaşı olarak zoruma gidiyor. 

 

Bulgaristan veya Arnavutluğun, Portekizin vb. yolları mı bizden daha iyi, yakıtları mı, yağları mı ?

 

Konu hakkında mazdaya başvuruda bulunmak, daha sonra da bir avukat olduğum için tüketici mahkemelerinde dava açmak aklıma geliyor.

 

Bu sıkıntı için birlikte mazda şirketine başvuru hakkında benimle birlikte hareket edecek ve mazda ile ingilizce bir başvuru metni hazırlayabilecek arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.

 

Herkese iyi günler..

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar 2013 sonrası mazda sahipleri için yazıyorum.

 

Bildiğiniz gibi servis için 10.000 Km. veya 6 ay deniyor.

Araç klavuzunu okursanız bu süre avrupa için 20.000 km. Kazakistan-azerbeycan-Rusya- İsrail için 15.000 km. 1 yıl,   bizim ülke de dahil gelişmemiş asya ülkeleri için 10.000 km.

 

Bu bir Türk vatandaşı olarak zoruma gidiyor. 

 

Bulgaristan veya Arnavutluğun, Portekizin vb. yolları mı bizden daha iyi, yakıtları mı, yağları mı ?

 

Konu hakkında mazdaya başvuruda bulunmak, daha sonra da bir avukat olduğum için tüketici mahkemelerinde dava açmak aklıma geliyor.

 

Bu sıkıntı için birlikte mazda şirketine başvuru hakkında benimle birlikte hareket edecek ve mazda ile ingilizce bir başvuru metni hazırlayabilecek arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.

 

Herkese iyi günler..

 

Bakim_2_zpsq18ujr3f.png

 

 

Aynı kullanım kılavuzunda belirtildiği gibi. 

 

Peki hizmeti/malı satın almadan bu bilgiye sahibiz. Kullanım kılavuzunda da bu şekilde belirtiliyor bize.

 

Böyle bir şeyde, nasıl bir hak iddaasında bulunabiliriz. Bu tip olaylar karşısında eminim şirketler kendilerini savunacak, koruyacak yasal maddeler vardır. En basiti serbest piyasa gibi.

 

Mesela Amerika'dan X marka bir elektronik cihaz alıyorum. Kredi kartıyla almışım. Faturası, slipi, garanti belgesi vs her şeyi var. Cihaz garanti süresinde arızalanıyor, ama burada ki servis bakmıyor. Yahutta garantisi devam eden ücrete para istiyor. Böyle bir durumda ne yapmalı.

 

Avukat bulmuşken sormak, danışmak istedim. :)

 

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında buradaki konu tüketici hakları ile ilgili bir durum. Ben aracı Japonyadan direkt kendim ( gerçi benim aracın belgelerinde made in mexica yazıyor. Benim için çok büyük hayal kırıklığı oldu, Japon malı aldım sanıyorsun, Jettalar gibi meksika malı çıkıyor, bu da ayrı bir hukuki konu bayiinin belirtmesi lazım ) almış olsam ve burada servis ve garanti vermese mazda haklı olur.

 

Fakat ben Türkiye'den  Türk hukukuna göre yaptığım bir sözleşme ile araç satın alıyorum ve araçta belki de gereksiz yere servis şartı haksız şart olarak konulmuş, zaten forumda da okuduğumuz kadarı ile 15.000 de bir giden arkadaşların garantisini bozmuyorlarmış.

 

Mazda'nın bize doyurucu bir açıklama yapması gerek, Türkiyede yollar bozuk, veya benzin rafine kalitesi düşük vb. böyle bir şey yoksa bu bakım şartı haksız şart oluşturur ve hakimin müdahalesine gerek duyulur yani mazda Türkiye'de de mesela İzlanda da  Ukraynada olduğu gibi servis hizmeti vermek zorundadır.

 

Bu konuda İngilizce bir metni hazırlayıp mazda merkeze şikayetimizi yazılı olarak yapmalıyız, dikkate alacaklarını zannediyorum. Ben diğer mazda modelleinin durumunu bilmiyorum fakat 2013 öncesi modeller için de aynı şart varsa o arkadaşlar da başvuruda bulunabilir ve hatta bulunsunlar. Böyle saçmalık olmamalı.  chevrolet bile avrupadan çekilmesine rağmen araçlarının kullanım ömrü olan 10 yıl boyunca servis ve bakım vemeyi taahhüt etti. 


Amerika'da 86 oktan benzin kullanılıyor, o adamın bakım periyodu 20.00 de bir büyük ihtimalle. ben 95 oktan alıyorum. gerçek kalite 90-91 civarı diye biliyorum neyse, adam beni Irak' la, pakistan'la, asfalt yolu bile olmayan ülkelerle aynı kategoriye koyuyo.r bu vatandaş olarak benim zoruma gidiyor... 3. dünya ülkesi muamelesi yapıyor, 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında buradaki konu tüketici hakları ile ilgili bir durum. Ben aracı Japonyadan direkt kendim ( gerçi benim aracın belgelerinde made in mexica yazıyor. Benim için çok büyük hayal kırıklığı oldu, Japon malı aldım sanıyorsun, Jettalar gibi meksika malı çıkıyor, bu da ayrı bir hukuki konu bayiinin belirtmesi lazım ) almış olsam ve burada servis ve garanti vermese mazda haklı olur.

 

Fakat ben Türkiye'den  Türk hukukuna göre yaptığım bir sözleşme ile araç satın alıyorum ve araçta belki de gereksiz yere servis şartı haksız şart olarak konulmuş, zaten forumda da okuduğumuz kadarı ile 15.000 de bir giden arkadaşların garantisini bozmuyorlarmış.

 

Mazda'nın bize doyurucu bir açıklama yapması gerek, Türkiyede yollar bozuk, veya benzin rafine kalitesi düşük vb. böyle bir şey yoksa bu bakım şartı haksız şart oluşturur ve hakimin müdahalesine gerek duyulur yani mazda Türkiye'de de mesela İzlanda da  Ukraynada olduğu gibi servis hizmeti vermek zorundadır.

 

Bu konuda İngilizce bir metni hazırlayıp mazda merkeze şikayetimizi yazılı olarak yapmalıyız, dikkate alacaklarını zannediyorum. Ben diğer mazda modelleinin durumunu bilmiyorum fakat 2013 öncesi modeller için de aynı şart varsa o arkadaşlar da başvuruda bulunabilir ve hatta bulunsunlar. Böyle saçmalık olmamalı.  chevrolet bile avrupadan çekilmesine rağmen araçlarının kullanım ömrü olan 10 yıl boyunca servis ve bakım vemeyi taahhüt etti. 

 

15 Km olayını bence Mazda Türkiye'ye yazılı sorarak öğrenebilirsiniz. Her yazılana söylene inanmayın derim. Bu tip önemli şeyleri, yetkili ağızlardan yazılı olarak öğrenmeye bakın tavsiyem size.

 

Chevrolet konusunun 6 ay 10 Bin km bakım ile bir ilgisi yok. O tamamen ayrı bir mevzu. Piyasadan çekildiği halde, ürününe destek vermesi durumu var. Bizde ki 20-25 yıllık Mazda'ları düşündüğümde. Chevrolet kullanıcılarına acıyorum bu durumda.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlhan Bey siz herhalde site yöneticisisiniz  bu konuyu güncelleyip üste alabilirseniz belki bir şeyler yapabiliriz bu hususta, Sanayi bakanlığına falan da başvuruda bulunuruz, çok sayıda üyemizi bakım masrafı saçmalığından kurtarabiliriz. Teşekkürler..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

size saçmalık olarak gelen şey,  bunu üreten, satan, pazarlayan, insanlara mantıklı gelmiş ki, bunu talep ediyorlar.  

 

bana da mantıklı geliyor.  

 

bir diğer yandan, bu üretici kitapçıkta,  arabanızın yağını, ve sıvılarını, ve lastik basınçlarını  belirli periyotlarla  mutlaka kontrol ediniz yazıyor.  kaç kişi 15 günde bir kaputu açıp,  fren hidrolik seviyesine, direksiyon yağına bakıyor.    

 

biz son yıllarda otomotiv sektöründe kalitenin artmasının ardına sığınarak ihmalkâr davranıyoruz.

 

bu güne kadar 2 tane araç motoru yaktım.  2. sinde çok ciddi zararım oldu. 1 tl lik hortum yüzünden

 

yılda 1 kez kaput açmak nedir.  hava ile temas etmiş fren hidroliği,  kutusunda bile bozuluyor. neden bahsediyorsunuz. 

 

duvarda asılı duran bir tablonun çivisi bile zamanla gevşeyip düşerken, hareket halindeki parçanın somunları neden gevşemesin 1 yıl boyunca..

 

benim kışın 300cm ölçtüğüm alüminyum profil, yazın 301cm geliyor.  

1 yılda 4 mevsim görüyor bu araç,  +40 derecede sıkılan bir civata, kışın belki -20  derece görüyor bu memlekette..

kışın soğukta sıkılan bir civatanın, yazın ısınıp bol gelmeyeceğinin garantisini kim verebilir ki.  

 

tamam yağlar gelişti, döküm teknolojisi gelişti, mühendislik çağ atladı..  anladık da,  malzemelerin elastizite modülü, genleşmesi, akma dayanımı  vesairesi değişmedi ki, 

 

 

 

benim 1993 model 626 aracım vardı.  kitapçığı duruyor belki hâla..  ilk bakım 1000km de ,  sonrakiler 3000 km de bir.    

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sayın zaelot, 

görüşlerinizde bir açıdan haklısınız, hatta insanların imkanı olsa her hafta servise soksalar araçlarını, servisler de sadece yağını, filterlerini, kapak contalarını değiştirmeseler de arabanın gerçekten her yerini kontrol etseler, motoru falan açıp baksalar, bütün cıvataları sıksalar, bigisayara bağlasalar vb.

 

Benim burada anlatmak istediğim olay bu anlattıklarınızın hepsi İzlanda da da oluyor, hatta -50 C soğuk oluyor, İspanya hele de İsrail  bizden daha sıcak İngiltere de 180 gün yağmur yağıyor, çok nemli her yer küflenebilir vb. Azerbaycan'dan bile daha alt seviyede görüyorlar bizi. siz aracınıza ukrayna vb. ülkelerin mazotunu, benzinini koymak ister misiniz ? 

 

Servisler de bakım, onarım, parça maliyetleri düşerse aynı zamanda bayi olduklarından daha çok satar, daha çok kazanırlar. Benim bayilerle bir sıkıntım yok, sıkıntım Türkiye distrübitörü de kendisi olan mazdanın  benim ülkemi  yemenle - kamboçya - Afganistanla ile bir tutması.  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

burda sıcaklık  konusunda, hep aynı  olduktan sonra, çok sıcak veya çok soğuk olması  büyük etken değil..  sıcaklık değişikliklerini kastettim ben.

 

öte yandan, o kaliteli ülkelerde  istanbuldaki gibi trafik olmuyordur bence..   istanbul trafiğinde 4 saatte bazen 20 km ilerler ama 2000km kadar motoru ve frenleri yorabilirsiniz.  

toz ve ve çevre kirlililliği olarak da afganistan kamboçya ile yarışabilriz.     hava filtresi ve motor yağının değişim periyodunu belirleyen 1. faktör  toz ve çevre kirliliğidir. kitapçıkta da yazar. 

 

yakıt olarak dünyanın en iyilerinden biriyiz. orada bir sıkıntı yok. 

 

çukur kasis tümsek, yola yaya atlaması, kedi çıkması, boğa geçmesi, logar kapağı, kanalizasyon çalışması, boru patlaması, igdaş kazısı,  gibi yürüyen aksamı etkileyen konularda da,   kamboçya ve afganistandan  gerideyizdir.    

ülkemin yollarından nefret ediyorum. her girdiğim çukur için de büyük beddua küfür ağzıma geleni söylüyorum.

rutubet ve nem olarak da kıyı illerimiz  dünyada başı çekerler..  

 

ben şuanda iş yerimden e5 i izliyorum. (maltepe) d100 bağlantısında kasis var..  dünyada nerede anayola bağlanan araçlar yavaşlayarak bağlanıyor.  

 

anlayacağınız, sıkıntılı bir ülkeyiz.  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...