mazda22

Ses yalıtımı

selamlar arkadaşlar. 91 323 HB aracımın mekanik ve alektrik ile ilgili bütün sorunlarını hallttim sıra geldi kabin içide keyfe değer işlere.bunlarıda hiç sanayiiye gitmeden kendim helletmeyi düşünüyorum. geçen hafta kalorifer ızgaralarının olduğu ön göğüsü çıkarıp temizlemiştim cillop gibi olmuştu. şimdi kapı içlerinden gelen sesi halletmem lazım. geçen gün kapı döşemelerini açtım kilit teli falan gevşemiş motorun titreşiminden dolayı sallanıp ses yapıyo. önce onu kumaş bantla sarıp metal sürtünmesini engellemeyi düşünüyorum sonrada belki saçma bi fikir ama kapı içindeki boş yerlere şu ev yalımında kullanılan köpük spreylerden dikkatlice sıkıp doldurmayı düşünüyorum tabii merkezi kilit cam gibi kaktörleri dikkate alarak. siz ne dersiniz işe yararmı? yada başka bi öneriniz varmı ses yalıtımı konusunda. ön göğüsü olduğu gibi indirebilirsem orayada ses için bişeyler yapmayı düşünüyorum. birde kilometre saati çok sallanıyo bazı vidalar yalama olmuş onları toplamak lazım ama saati açmaya kalktım direksiyon göbeği engel oluyo saati çıkarmama onuda sökmek istemedim. daha önce kilometre saatini açan yada nasıl açıldığını gören varmı. off çok soru sordum. yardımlarınızı ve görüşlerinizi bekliyorum. teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

diğer saydıklarınla ilgili pek fikrim yok ama kapı içi operasyonunu sakın yapma. belki sadece kilit telini sarman sorun çıkartmaz ama içine köpük sıkma sakın. yapabileceğin tek şey (eğer normalinde yoksa) kapı döşemesinin altındaki kalın naylonu yapıştırabilirsin. camın hareketi + kilit telinin hareketi + cam mekanizmasına zarar verirsin köpükle.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sağol hocam. walla akşam üstü yapmaya başlıcaktım. köpükten vazgeçtik o zaman. gerçi ben mekanizmaların olduğu yere değil döşemenin olduğu kısma sıkıcaktım. yani metal kısımlar değil döşemeyi çektiğimizde arkası ahşap bi yer var o ahşabı çıkarıp o kısma sıktıktan sonra ahşabı tekrar kapatıcaktım. gene de bi söküp bakıcam bi faydası olcak gibiyse deneyebilirim. görüşünüz için çok teşekkür ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

naptın kapı işini merak ettim.

benim de kapılardan çıtır çıtır ses gelip duruyo sinir oluyom açacam ben de kapıları.

bir geri dönüt ver de ona gre ne nasıl yapılı bilelim..

teşekkürler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bence kapı için ses yalıtımında, yapılacak en iyi şey kapı mentese civilerini değiştirip fitilleri yenilemek olur. kapıyı açıp yukarı aşağı oynatmaya çalısın mılımde oynasa ses alması içten bile değil ve kotu yollarda lakırtısı,extra olarakta yenı modellerde çift fitil var biizimkilerde tek karşı kasa tarafta kalan kısmıda lastikli fitille değiştireleilir . metre işi satılıyor fitiller. ses yalıtımına cok faydası olacağını düşünüyorum.

araçlarda ses yalıtımında en onemli noktada camlar sesın %50 sini keserler. yenı arabalarda 0.8 mm yakın kalınlık var bizimkiler cok ince bunada cozum avrupa guvenlik renksiz fimler olabilir iç ve dıs yapılırsa mukemel ses keserler sizcede oyle değilmi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ses yalıtımı demişken,

1999 mazda 323 aldım.üzerinde pirelli lastik vardı. michelin ürünü olan kleber marka çok çok yumuşak lastik aldım.diş derinliği biraz çok. arabada 50 km ile giderken bile yol sesi var. sürekli bir uğultu var diyebilirim. rulmanlara baktırdım sessiz.lastik yumuşacık.parma içine gömülüyor resmen.

arka koltuğu kaldırıp baktım hiç bir izolasyon malzemesi yok. çok şaşırdım. arka tekerlerin üzerine zift denen malzemeden yaptıracağım. arka koltuğun altına keçe attıracağım. bakalım bişey değişecek mi.

küçüklüğümden beri mazda da mazda diyordum. her türlü eleştiriyi kulak arkası ederek mazda aldım. ama pişman olmamak için bahaneler arıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yukarıdaki mesajımdan devam edeyim.

yol sesi için arka koltuğun altına yalıtım zifti çektirdim. üstüne keçe sardırdım. epey bir para verdim. sonuç elde var soğuk su. :'(

şehir içinde de bozuk yolda tıkırtı mevcut.güzel asfaltta sorun yok. çokta güzel gidiyor."işte bu" diyorum. ama ülkemizde maalesef yollar süper. en ufak bozuk yolda,parke döşeli yolda arabanın her tarafı takır tukur. hemde araba dağılıyor sanırsınız. düze çıkınca "az önceki araba bu mu" diye düşünüyorum.

süspansiyonu yumuşatmak için yaylar yada amortisörle ilgili yapılabilecek şeyler var mı acaba?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yağlı tip amortisör kullanabilirsin, biraz daha yumuşak olur.

Fakat unutma ki amortisörlerin yumuşaması nedeniyle yol tutuşun zayıflar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yağlı tip amortisör kullanabilirsin, biraz daha yumuşak olur.

Fakat unutma ki amortisörlerin yumuşaması nedeniyle yol tutuşun zayıflar.

amortisör, rotlar,salıncak burçları  hatta belki yayları bile elden geçireceğim bu gidişle.

yo tutuş açısından virajlarda160 la değil 140 ile şerit değiştiririz olur biter. :)

ek,

Mustafa Bey, izninizle bir iki şey sormak istiyorum:

Amortisör takozlarından,yayların oturduğu tabladan vs. takır tukur ses yapma durumu olabilir mi?kişisel olarak yürüyen takımdan gelen sesleri kesmeye çalışsam neler yapmam gerek? sağına soluna plastik plakalar monte etmek gibi bişeyler yapabilir miyim? bozuk  yada parkeli yollar kabusum oldu. arabaya henüz yabancı olduğum için neresi nasıl bir yapıdadır tam kestiremiyorum.

Birde 10/40 yağ koydum. subap sesi geliyor şimdi. tıkır tıkır şeklinde. yağcı zamanla alışır dedi. normalde 99 model 323 ün yağ ölçüsü nedir?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Helezon yayların tablalara basan yerlerine hortum geçirilebilir ama normal şartlarda oralardan ses gelmemesi gerekiyor.

10/40 veya 15/40 kullanılıyor. gelen ses sübap sesi değildir, sübap iticilerinin sesidir. zamanla ses yapmaya başlıyorlar ve bu durumdan kurtulmanın en kesin yolu iticilerin değiştirilmesi. başka bir konuda bununla ilgili pek çok mesaj döndü.

şimdi aklıma geldi, sesi kesmek için bir katkı maddesiyle ilgili gerekli erişim bilgilerini falan da vermiştik ama hangi konu ve nerede hiç hatırlamıyorum. benim ördekte şuan 15/40 turbo motor yağı var ve ses bir miktar azalmış durumda ama tamamen kesilmedi. herhangi bir zararı olmadığı için de çok dert etmiyorum artık. nasıl olsa lpg enjektörleri daha fazla ses yapıyor artık :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ve mazda da tık ses yok.

Öntakımı servise kabaca göstermiştim.sorun yok demişlerdi. geçen gün sanayiye tamircime götürdüm. ön takımı komple söktük. rot,rotil,burç, lastiklerr vs. hepsini elden geçirdik. değişmesi gerekenleri değiştirdik.beslenmesi gerekenleri besledik. sonuçta araba tıkırtı açısından şuan on numara.

demekki arabanın derdi para harcamakmış.  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim 323 ün kaloriferden hava çok az geliyor son kademeye getirmeme rağmen cam buharını yok edemiyor.oraya ulaşabilmem için neler yapmam lazım deneyimli abilerimden yardım bekliyorum..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.