usipka

Motorun Açılma Meselesi

arkadaslar bu motor acma olayiyla ilgili beni bilgilendirirseniz memnun olurum. babam ve o tayfadakiler arac 1500-2000 e gelene kadar hiz-devir yapma diyolar bu eski araclarda vardi ama hala gunumuz icin de gecerlimidir. cunku edirneye gidiom ve bombos yol 100 le de gidilmiyo:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

motor için değilde kendi sağlığın için yavaş git

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sağlık konusuna Katılıyorum .Bu arada motor açma olayının yeni jenerasyon araçlarda bir anlam ifade etmediğini düşünüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hala geçerlidir.Bence 1000-100 km kadar fazla devirli kulanma. ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hala geçerlidir.Bence 1000-100 km kadar fazla devirli kulanma. ;)

Bin mi, binyüz mü, yüzbin mi? Meali nedir bunun? :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bende geçen ay aldım ve ilk 100 kmden itibaren sonuna kadar bastım. 110 dayken 180 gördüm. zaten motor açma için devirli kullanman lazım. gerçi hangisi doğru bilmiyorum ama ben ilk 100 dışında zorladım aracı. hatta 1000 km ye gelene kadar bir vites eksik kullandım. şu an 3000 de artık normel kaullnıyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sanki tam tersini yapman gerekiyordu diye hatirliyorum. Ilk km ler zorlamayip sonra zorlamak gerek diye hatirliyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

walla ben hiç açma falan yapmadım basıom gidio :D hiçde dikkat etmedim ama gazı köklediğim oldu bi kere :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Karşı çıkanlar olacaktır ama  şunu belirtmek isterim,rodaj aşaması sadece pistonların

gömleğe alışması gibi basit bir dönem değildir.

Alt takım,kavrama,fren sistemi için de bir alışma sürecidir.Yeni araçlarda eskisine göre ihtiyaç azalmış olabilir ama yine de sürtünme olan heryerde parçaların alışması gereklidir.

Bildiğim kadarıyla 3000km ye kadar 5000d/d yi gerekmedikçe geçmemek,ani gaz ve fren hareketlerinden kaçınmak gerekmektedir.

İyi forumlar..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yalnız bi konu da anca böyle hortlatılır :)

Dert etme daha kötülerini de gördük :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dönüp dolaşıp aynı şeyleri yazıyorum. bu sefer hiçbirşey yazmıyorum bu konuda. belki 4 defa aynı şeyleri yazdım buna benzer konularda.

dejavu yaşıyorum bu sitede sürekli...

:D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaslar bu motor acma olayiyla ilgili beni bilgilendirirseniz memnun olurum. babam ve o tayfadakiler arac 1500-2000 e gelene kadar hiz-devir yapma diyolar bu eski araclarda vardi ama hala gunumuz icin de gecerlimidir. cunku edirneye gidiom ve bombos yol 100 le de gidilmiyo:)

kullandıgımız teknolojisi neredeyse kusursuz. Buna rağmen yeni otomobillerin modern motorları da rodaj sürecine ihtiyaç duyuyor mu? Bu sorunun cevabı: Evet. Ancak rodaj yani motor ve aktarma organlarındaki hareketli parçaların birbirlerine uyum süreci eskisinden daha kısa.

Otomobil üreticileri, modern motorların iç yüzeylerinin kalitesinin çok iyi, üretim toleranslarının çok düşük olduğunu ve bu nedenle eskisi gibi katı rodaj kuralları olmadığını söylüyor. Hatta bazı firmalar rodaj uygulamasına gerek olmadığını açıklıyor.

Otomobil üreticileri son yıllarda pistonların hareket alanını egzoz emisyonunu düşürebilmek için sürekli değiştirdi. Örneğin BMW'nin ürettiği motorlarda piston ve silindir arasında sadece 0.03 mm mesafe var. Silindir ve pistonun aralığı bu kadar küçük olan motorları, henüz yeniyken zorlamak yanlış. Çünkü motorun zorlanması pistonların sıkışmasına neden olabiliyor ve bu uzun vadede yağ tüketimini olumsuz yönde etkiliyor.

Motor, ilk 1000 km rodaj kurallarına uygun kullanıldıktan sonra uzun kilometreler yağ değişimi yapılmıyor. Bazı modellerde 50 bin km'ye kadar (veya 2 yıl) motor yağı değiştirilmiyor. Eski teknoloji motorlarda yağ değişim periyodları 3 bin-3 bin 500 km'ydi.

Peki bir motorun rodajı nasıl doğru yapılır? En önemli kural: Kesinlikle gaz .pedalına sonuna kadar basılmamalı! Yağlama ne kadar mükemmel olsa da metal metale sürtünüyor ve aşınma meydana geliyor. Çünkü silindir ve piston yüzeyleri tam olarak düz değil. Piston ve silindirlere mikroskopla bakıldığında yüzeylerinde küçük tepeler bulunduğu görülüyor. Motor rodajdayken bu küçük tepelerin zirveleri yok edilerek düz bir yüzey oluşturuluyor. Böylece daha iyi bir yağlama sağlanıyor.

Rodaj aşamasında gaz pedalına mümkün olduğu kadar yavaş basılması gerekiyor. Özellikle düşük devirlerde gaza çok yüklenilmemeli. Çünkü düşük devirlerde tam gaz sürtünmeyi artırıyor. Sürtünmeden doğan yüksek ısı silindir iç yapısında olumsuz etkiler bırakıyor. Rodaj, fren ve debriyaj sistemleri

için de geçerli. Balata ve disklerin birbirine alışması gerekiyor. Debriyaj balata ve baskısı da benzer şekilde bir uyum sürecine ihtiyaç duyuyor. Rodaj kuralları bulunan bir diğer parça da lastikler. Üretim aşamasında lastiklerin kalıptan kolay çıkması için yüzeylerine sürülen cilanın yok olması için ortalama 500 km yol yapılması gerekiyor. Bu cila nedeniyle yeni lastiğin yol tutuş ve fren performansı zayıf olduğu için dikkatli davranmak gerekiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.