x-rayted

Mazda2 E-PAS

Sanıyorum açılımı electrohydraullic-power assisted steeering olmalı..Yani nesil elektrikli direksiyon. sadece direksiyonu çevirirken güç çalıyor düz iken güç çekmiyor.  3 ve 6larda var mı bilmiyorum. Muhtemelen vardır..

Şimdi bizim 2 de park manevraları esnasında tam tur çevirirsem - tamam direksiyonu limitine kadar çevirmemek gerekiyor ama nadiren gerekiyor işte- direksiyondan elime kalp atımı gibi tak tak diye bir atım hissediyorum..

Bu normal midir ? Hepsi böyle midir ?

Not: 5 senedir kullandığım Cmaxte de EHPAS adıyla veriliyor bu ve aynısı olmuyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda 3 ler de tak diye vuruyor, hatta sizin örneklediğiniz kalp atımından daha sertçe....

Kılavuzlarda yazıyor ama çok kişi okumadığından tekrar edeyim, direksiyonu o tak sesini duyduğunuz noktada yani tur sonunda  3-4 saniyeden fazla tutmanız sisteme zararlı...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tamam limitteki tek taktan bahsetmiyorum...

limite kadar yavaşça çevirdim en son veya ensona birkaç derece kalmış durumda..İşte direksiyonu böyle tutarsam 1-2 saniyede bir çok zayıf bir taklama ve direksiyonu aksi yöne döndürmeye çalışma hareketi (sanki tekrarlayan hıçkırık veya kalp atımı gibi) oluyor..Açıkçası çok tutmaya korktuğum için ayruıntısı ile inceleyemedim..

Bugüne kadarki hiç b ir arabada yoktu böyle bir şey...

neyse demek ki limite kadar çevirmeyeceğiz artık...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Limite getirmeyin demiyor da, kılavuz yanımda değil gerçi ama o noktada fazla tutmayın diyor, siz en doğrusunu kendi kılavuzunuzdan öğrenirsiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda 2'deki direksiyon sistemi EPAS'ın açılımı electic power assisted steering'dir. Sistemde hiçbir şekilde hidrolik, hidrolik pompası , vs yoktur. Aracı çalıştırınca diğer araçlardaki gibi bir vınıltı ve direksiyon tam turdayken bir tıslama sesinin gelmemesinin sebebi de budur. En son tercih edilen teknolojidir. Yakıt tüketiminin EHPAS direksiyonlu araçlara göre dahi daha düşük olmasını sağlar. EHPAS ise electrohydraulic power assisted steering'dir. Normal (tahriği motordan kayışla alan) hidrolik direksiyonlara göre hem yakıt ekonomisi hem de hissiyat anlamında daha iyidir. EPAS'da direk elektrik motoru yardım etmektedir fakat bu sistemin maliyetini ve kompleksliğini arttırır. EPAS'lar da kendi içinde C-EPAS , P-EPAS ve R-EPAS olarak ayrılırlar. Bunların ne olduğuna girmeyeyim. Sonuç olarak 3 ve 6'da EHPAS vardır. EHPAS bir sistemde direksiyonu uzun süre sonda tutmak sorun çıkarabilir fakat EPAS'da böyle bir sıkıntı olmaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hidrolik direksiyonu hiçbir aracın direksiyonunu tam tur çevirmeyiniz.

bu pompanın zorlanmasına yol açar ve ömrünü azaltır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.