mazdamx-5

Kilitli Diferansiyel

Bu konuda 22 ileti var

Kilitli diferansiyel nedir?Nasıl çalışır?

200189153021.jpg

Klasik diferansiyeller bir terazi gibi çalışırlar. 1. şekildede görüldüğü gibi iki tekerlek aksını döndürmek için en az üç tane dişli gerekir. Her iki aksın eşit dönmesini sağlayan ve diferansiyel tamburasının içinde yer alan ayna mahruti dişlisi ise, diğer diferansiyelin motordan kontrollü çalışan tek parçasıdır. (2. şekil, kırmızı olan)

Otomobil yolda düz olarak giderken, tekerleklerden herhangibirine daha fazla ağırlık binmediği için, diferansiyel karpuzunun ortasındaki dişliler tekerleklerle birlikte kendiliklerinden dönerler.ncak otomobil viraja girerken, bu dişliler devreye girerek otomobilin virajın dışındaki hızlı, virajın içindeki daha yavaş dönen itici tekerleklerinin dönüş oranlarının 1:1 olmasını sağlarlar.

Yukarıda sözünü ettiğimiz normal bir diferansiyelin çalışma esaslarına ek olarak kilitli diferansiyellerde değişik birkaç sistem vardır. Bunlardan birincisinde, küçük sürtünme pulları diferansiyelin ortasındaki her iki tekerleğin eşit olarak dönmesini sağlayan ve denge dişlileri olarak tarif edilebilecek olan dişlilerin dönmelerini engellerler. Bu engelleme otomobil yeniden düz bir şekilde gitmeye başlayıncaya kadar devam eder. (Şekil 4)

Bir başka tür de (şekil 5) aksların (şekilde mavi renkli olan) ve dişlilerin karpuzun içine tam olarak girmediği diferansiyellerdeki kilit türüdür.Burada sözü edilen kısımlar yatık olarak yerleştirilmiş baskı halkalarıyla diferansiyele tutturulmuşlardır. Tekerleklerin dönüş hızı arttığında yani otomobil patinaj yapmaya başladığında devreye giren bu sistem, halkaların fren levhalarını sıkıca bastırmasıyla çalışır ve otomobilin tekerleklerindeki dönüş momenti 1:1 olana kadar tutar.Bu sistemin adı dönüş momentli diferansiyel kilididir.

6 numaralı şekilde görülen diferansiyel tipinde ise birbirine ters yönlerde yerleştirilmiş düz dişli çarklar, otomobil patinaj yapmaya başladığı zaman, birbirileriyle ters yönde hareket ederek, dönüş momenti 1:1 olana kadar kilitli kalırlar. Basit bir mantıkla kurulmuş olan bu sistem de gelişmiş pek çok otomobilde kullanılmaktadır. 4x4 araçlardada bu sistemlere ek olarak manuel ve otomatik olarak devreye sokulan kilitler de mevcutur.

Alıntıdır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Önemli değil abi her zamn.Saol

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sağolasın bu merak ettiğim bir husustu, tam olarak anlıyamadım niçin kilitli dediklerini, sanırım eksik şekiller var ama faydalı oldu... O0

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bilgilendirme icin tesekkurler, hangi siteden aldin acaba? merak ettim resim 2 4 5 fln

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

walla öle yazmışlar ama sadece bu şekil vardı yoksa koyardım dierlerinide kusura bakma.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Performansı ve dayanıklılığı çok uzun, pahalı testler; pist ve rallilerdeki uygulamalar sonucu ispatlanan Gripper Kilitli Diferansiyelleri...

Kilitli diferansiyel maksimum çekiş için özellikle yarış otomobillerinde kullanılan kaçınılmaz bir sistemdir.

Kaygan, değişken özellikteki yüzeylerde çekişin tekerlere eşit olarak dağıtılmasını sağlayan bu sistem üstün viraj kabiliyeti ve denge sağlamasıyla aracın yol tutuşunu maksimuma ulaştırır.

30/40, 30/60, 30/65, 40/40, 25/80, 20/80 oranlarında ürünler mevcuttur.

006.jpg

cogss.jpg

Uygulama yapılabilen araçlar

ALFA 164

CITROEN SAXO

FIAT UNO

FORD ATLAS

FORD COSWORTH 71/2"

FORD ESCORT 7"

HEALEY 3000 HONDA CIVIC

JAGUAR 4HA & HU

LOTUS ELISE

MG METRO

MGB BROWN & GAMMONS

MGF NISSAN MICRA

NOVA F13

OPEL ASTRA 2.0L

PEUGEOT 106

PEUGEOT 205

RENAULT 5 TURBO RENAULT CLIO

ROVER 200 TURBO

ROVER MINI + CWP

SKODA

SUZUKI SWIFT

SUZUKI SWIFT C/R GEARSET

VOLVO 850

ALINTIDIR..

BEST SERVİS

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

şekilde görüldüğü üzere mazda'nın ismi yok listede. :(

hem sanki bütün işler bitti de sıra kilitliye gelmiş gibi niye koyduysam bunu da buraya :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Agam bir soru:

Tombak'ı AWD yapabilir miyim?

Eğer olursa kaç tane Tombak parası gider?

Uhh.. İki tane oluvermiş. :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

AWD işi zor olsa gerek, aktarım organlarının komple değişmesi gerekir, e hazırda AWD Mazda3 olmadığına göre baştan aktarma organı dizaynı yapılır, onun masrafını da oranlamak için Tombak'ı alırsak rakam büyük çıkar :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Agam bir soru:

Tombak'ı AWD yapabilir miyim?

Eğer olursa kaç tane Tombak parası gider?

Uhh.. İki tane oluvermiş. :D

ona o kadar para verene kadar 323 gtr alın o fabrikasyon awd li

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arka tekerler alt takım komple sökülür, Yerine arkadan itişli bir aracın sistemi uyarlanır, şaft ise motora değil şafta Uygun elektrikli motor bağlanır ;D ;D Hibrit ve awd aracınız hazırrr :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kilitli diferansiyel deyince aklıma askerde kullandığım 6x6 10 ton taktik Man geliyor :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.