Jump to content

Mazda ve Tofaş'ın yalıtım testi metodları


Guest sedemirkan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Guest sedemirkan

    ABD'li otomotiv üreticileri Dünya üzerindeki otomobil fabrikalarını dolaşıp yeni teknolojiler ve uygulama durumunu inceliyorlarmış. Japonya'da Mazda fabrikasının girişinde bir çok kafes ve içinde kedi olduğunu görüp ilgili mühendise sormuşlar. Japon mühendis şüöyle açıklamış:

     - Biz ürettiğimiz otomobillerdeki yalıtımı kontrol etmek için her 1000 otomobilden bir tanesinin içine bir kedi koyup kapılarını ve camlarını kapatıp akşam eve gideriz. Sabah geldiğimizde kedi havasızlıktan öldüyse yalıtımba bir problem yoktur, ama eğer kedi yaşıyorsa üretimde bir sorun olduğunu anlayıp tüm üretim kademelerini gözden geçiririz.

Deyince ABD'li mühendisler hayran kalmışlar. Daha sonra Türkiye'deki fabrikaları gezerlerken TOFAŞ'ın girişinde benzeri kafesleri ve içindeki kedileri görmüşler. Teknolojiyi hemen öğrenip uyguladığı için TOFAŞ'a hayran kalmışlar. Yinede Türk mühendisten açıklama istemişler. Bizim mühendis anlatmaya başlamış:

     - Biz ürettiğimiz otomobillerdeki yalıtımı kontrol etmek için her 1000 otomobilden birisinin içine bir kedi koyup akşam eve gideriz. Sabah geldiğimizde kedi arabanın içinde ise bir sorun yoktur. Eğer kedi kaçtı ise üretimde bir sorun olabilir diye düşünürüz ama yinede üretime devam ederiz...

post-0-141695275563_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

çok eski fıkradır...

bunu 98-99 yıllarında doğuşotonun toplantısında anlatmışlardı. yalnız orada hikaye şöyleydi..

toyota ne yaparsa yapsın avrupada vw kadar satamıyor ve vwfabrikasına heyet gönderiyor. bakıyorlar üretim her aşamada aynı, yav  ne fark var da bunlar bu kadar satıyor derken son aşamada almanların kedi testi yaptığını buluyorlar..Moralleri bozuluyor . Moralimizi düzeltmek için bir de tofaş fabrikasına gidelim diyorlar. Geliyorlar . Tabii her şey eski teknoloji kendilerinkinden geri tam moralleri düzeliyor son aşamada bir bakıyorlar. Tofaş da kedi testi yapıyor. Yavv nasıl olur bizim de bilmediğimiz bu en ileri testi siz nasıl yapıyor olabilirsiniz diyorlar..Bizimkiler de o cevabı veriyor..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Valla kendimizi kandırmayalım arkadaşlar, mazdanın yalıtımı, en azından ses yalıtımı hiç de iyi değil.

6.larda fena sayılmaz 3.lere göre 323 ve 626 arasındaki farka göre konuşuyorum bir de 2005 honda civic.lere göre daha iyi denebilir çünkü inanılmaz asfalt sesi alıyor honda civicler ve aynı zamanda patronun accordundan da bu şikayet vardı asfalt sesi gürültüsünden şikayetçiydi onlar da...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Erguvanım benim, sen dediysen doğrudur, napalım be aga biz binemedik şu 6ya :):D

bende de 6 yok ki bak ne demişim 323.le - 626.ya göre konuşuyorum demişim....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bende de 6 yok ki bak ne demişim 323.le - 626.ya göre konuşuyorum demişim....

yazımı yanlış anlamışın gibi bi his doğdu içime Erguvanım :) yapma böle, :) ölesine ortaya laf olsun diye bi atılmış bi laftı sadece :)

İnşallah dahada iyilerine binersin canım kardeşim. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İyiymiş :D Bu arada ekteki fotoğraf Çin'deki taklit arabaların üretim fotoğrafıdır, Tofaş değil ;)

cidden çok güsel :) bu arada bu foto kaç yılında çekilşmiş umarım yeni değildir ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

cidden çok güsel :) bu arada bu foto kaç yılında çekilşmiş umarım yeni değildir ;)

Çok eski değil. O fotoğrafın sonunda Smart'ın kopyası çıkıyor ortaya :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...