x-rayted

W Hız Kodlu Lastik...

Bu konuda 37 ileti var

ben ve pek çok 2 kullanıcısı mükemmel derecede sessiz bir motor olmasına karşın çok yüksek lastik yuvarlanma sesi duyuyoruz kabin içinde..Özellikle pütürlü asfaltta müzik sesini bile bastırabiliyor.

Benim arabada 195 45 16 80W kodlu toyo proxes R31 diye bir lastik var..Emsallerine göre daha sesli midir araştırmadım...Ancak kafam W koduna takıldı. Bizim 63 kWlık (86ps) arabanın Vmax:179 km....Hadi bayır aşağı taş çatlasın 190 hadi bilemedin 200 yapsın (pek mümkün değil ya)...

Şimdi bu arabaya W kodlu lastik koymanın mantığı nedir. benim bildiğim H, 210km,  V 240 km ve  W 270 km hız yapabilirsin demektir. H kodlu lastik bile yeterli olurdu. Gerçi 80 H var mı bilmiyorum ama 84 H var...

Yanlış bilmiyorsam hız kodu arttıkça lastik daha sert olur, sert olunca ömrü kısalır sesi artar..

İlk lastik ihtiyacımız olduğunda H veya en azından V kodlu lastik almak daha mantıklı sanırım..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1- 82H var

2- sert lastiğin ömrü daha uzun, yol tutuşu daha zayıf olur.

diğer söylediklerine bir yorum yapmayacağım :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

diğer söylediklerine bir yorum yapmayacağım :)

niye bizi beğenmiyürmüsün :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bizim Mazda3 comfortlarda H kodu var.W koymaları çok saçma gelio, genelde yüksek güçlü araçlarda kullanılır...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bizim Mazda3 comfortlarda H kodu var.W koymaları çok saçma gelio, genelde yüksek güçlü araçlarda kullanılır...

yau çok cahilsin :D hani bizim arabaların duruşu 200 bg lik duruyorya o bakımdan koyuyolar o lastikleri. :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yau çok cahilsin :D hani bizim arabaların duruşu 200 bg lik duruyorya o bakımdan koyuyolar o lastikleri. :D

Bizim arabalardan bahsetmiyoruz abi Mazda 2 den :D :D bizimkileri karşılaştırma bakımından söledim :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1- 82H var

2- sert lastiğin ömrü daha uzun, yol tutuşu daha zayıf olur.

diğer söylediklerine bir yorum yapmayacağım :)

evet yanlış veya ters biliyor olabilirim :(

sonuç olarak hız kodu artınca sesi artar denebilir mi?

Bizimkinde yüksek sesin sebebi tek başına lastik markası olduğu kadar, yüksek hız kodu olması olabilir mi acaba?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ses bence koda degil de desene  ve hamura bagli birsey gibi geliyor. Ona bakarsan T kodlu lastiklerin daha az ses yapmasi gerekir. Ayrica bence kodu yukseldikce daha dayanikli yani omru uzun olur diye mantik yurutuyorum cunku hem sertligi artar hemde yuksek hiza dayanikli olmas sebebi ile omru. Oradaki 82 rakami da agirlik katsayisi, lastik basina dusen. Cok olmasinda bir sakinca yok bence

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet bu mantıklı geliyor, yani hız kodu yükseldikçe lastiğin ömrünün uzaması...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet bu mantıklı geliyor, yani hız kodu yükseldikçe lastiğin ömrünün uzaması...

bence yanlış düşünüyorsunuz... hız lastikleri en çok 15-20bin gitmeleri ile ünlüdür. F1 lastikleri 200 km bile dayanmıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ama onun sebebi o lastiklerin 300 lu hizlara ulasip orada uzun sure gidip cok isinmasi ve hamurun deforme olmasindan kaynaklaniyor. Fren ve hizlanma sirasinda maruz kaldigi surtunme kuvvetini de ekleyince bu surec daha da hizlaniyor. Dikkat ederseniz F1 de de sert hamurlu lastikler yarisin tamamini bitirebiliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kurşun kalem için kullandığımız; sert silgi / yumuşak silgi örneğini versem yeterli olur mu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sert lastiklerden çok Mazda'da bi yalıtım problemi olduğunu düşünüyorum. Mazda2 için durum ne bilemem ama Mazda3'te özellikle şehirlerarası yollardaki pütürlü asfaltta kabin içine giren gürültünün sadece lastik değişimiyle önemli ölçüde azaltılabileceğini sanmıyorum. (En azından bugüne kadar kullandığım 4 set lastikte herhangi bi önemli değişim olmadı)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Buna alışacaz yani :(

Ben de W yerine H kullansam bir nebze geçer mi diye umut etmiştim :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim bildigim ve gözlemledigim pahalı lastikler ki genelde performansa ve yüksek hızlara maruz kalan türden olanlar yumusak hamurlu yol tutusu arttırmayı amaclayan cabuk ısınan türden lastikler.. daa erken asınıyorlar tabiki.. daa sert hamurlu, yol tutusları daa az olan ve performansa dayalı kullanımdan uzak olan lastikler daa ucuz oluyorlar ve asınmaları daa zor tabi hamur sertligiyle orantılı olarak..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sonuçta bu lastikten memnun değilim hele yağmurda da berbat..2 cmlik su geçişinde çok fena kızaklıyor (aquaplannung).

En kısa sürede değiştirmek lazım.

Bu ebatta en sessiz, uzun ömürlü ve yağmurda iyi lastiklerin en ucuzu hangisi acaba... 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu son saydıklarınızın hepsinin tek lastikte toplanabileceğini sanmıyorum :) Yumuşak lastik sessiz olur ama uzun ömürlü olmaz en azından.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben de ilk iki özelliğe sahip ucuz bir lastik olacağını sanmıyorum :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben  yazlık lastiklerde  Nokian H kullanıyorum ama karşılaştırabilecek durumda değilim sessizliğini. Yol tutuş açısından ise iyi olduğunu söyleyebilirim. Yalnız bizim park alanı çok çakıl olduğu için olsa gerek lastiğin genelinde bir aşınma olmamasına rağmen kesikler oluştu.

Tabii yumuşak ve sessiz ama ucuz değil. Ben tanesini 175 e almıştım 2 sene önce, en son sorduğumda 200 ler mertebesinde idi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.