Guest muratd37

Jantlar Eğildi.

195/55/15 Ebatlarında Lastik Kullanıyorum.Jantın Markası Kar Metal. Jant Satıcısının Söylediğine Göre Firenle Kasise Düştüğüm İçin Jant Eğilmiş.Jantları düzelttirdim.Fakat gene hafif yalpa yapmaya başladı. Firene basarak kasise hiç düşmedim diyebilirim.Ama yüksek süratle çukurlara düşüyor bazen. Çözüm yolunu bilen varmı. 55 yanak lastik kullananlarda aynı problem varmı.Teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben de daha önce hem Ford Fiesta aracımda ( 185/55/14) hem de bu aracımda ( 205/55/16 ) jant düzelttirdim ama bu durumlarda söylenen birşey vardı ki göbekten eğilirse jant kolay kolay düzelmeyeceği. Muhtemelen sende benzer bir durum oluşmuş olabilir..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

jantlar düzeldi.yalpayı kesti ama sonra gene aynı problem ortaya çıktı 5-6 ay sonra. Araç düşük süratte arka teker yalpalıyor. Çıkılmaz bir hal aldı. İnce yanak aldığıma pişman oldum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

jantlar düzeldi.yalpayı kesti ama sonra gene aynı problem ortaya çıktı 5-6 ay sonra. Araç düşük süratte arka teker yalpalıyor. Çıkılmaz bir hal aldı. İnce yanak aldığıma pişman oldum.

İnce yanak daha çok dikkat ister. Türkiye şartları da eklenince zordur muhafazası ...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

lastikler ne durumda?

jant yamultacak kadar sert darbe aldıysa lastikte de bir hasar vardır mutlaka.

ben 195-50-15 ebatlı lastikle bir çukura vurduktan sonra "kesin lastik yarılmış jant yamulmuştur" diyerek hemen kenara çekip kontrol ettim ama ikisinde de hiçbir problem yoktu. bu iş biraz da senin şanssızlığın olmuş :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Marka konusunda hiçbir fikrim yok ama jant da biraz bu darbelere dayanıksız olabilir mi ? Çünkü özellikle Ford Fiesta Fun'ımın jantları  ( 2000 model 185/55/14 yani seninkinden daha ince yanaklı ) eğildi ama kalıcı bir problem yaratacak kadar düzeltilemez hale gelmedi. Araç hala arkadaşımda ve kullanmaya devam ediyor orijinal jantları ile..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hayır lastikler sağlam. Bir daha düzeltmeye gideyim. Başka çare yok.Göbekte eğilme yok sağa sola yalpa yapıyor. Çok belirgin değil ama ben herşeyin düzgün olmasını istediğimden sıkıntı.Yorumlarınız için teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

geçmiş olsun, normalde jant düzeltilmez yenisi alınır

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

balans yapılır.bozulması için ya yaptığı ağırlık kopar,ya da kayar farklı bir noktada kalır ama balanslanan hertürlü dönen cisimin bu dediğim hallerin haricinde balansı bozulmaz.ayrıca en küçük bir balanssızlık dönüyle direk alakalı olduğundan zamanla limit dahili olan bir balanssızlık zaman içinde limit haricine çıkabilir.

helikopter pervanelerin balanssızlıklarıyla uğraştığımdan dolayı bu konuda geniş bilgiye sahibim.yeniden 0 balans getirmeye çalışın bence.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dostlar; bende aynı ebatlarda 15 jant almayı düşünüyordum. Eğer böyle eğilecekse Valla sıkıntı yaaa... Jantlarda marka filan fark ediyor mu... Yardımcı olursanız sevinirim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

zaten jantı düzelttirmeye çalışacağım eğer sağa sola sallanma geçmezse yenisini alacağım.Gözle görülür bir hasar yok zaten ezik falan.Jant sapa sağlam ama sağa sola aracı düşük süratta sallıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eğer benim ki gibi olacaksa hiç tavsiye etmem.Bir sefer düzeltme işlemi yapıldı bir süre sonra gene hafif hafif sallanmaya başlıyor. Ben diyorumki zamanla kasislere düşe düşe jant yamuluyor; gözle görülür bir eziklik, çatlak hiç birşey yok jant sapasağlam  ve düzgün görnüyor.İnce yanak lastikler böyle olur diyor aldığım yer.Kullananlar görüş yazarsa sevinirim.Bir arkadaş yazmış sağolsun.Açıklamalar içinde ayrı ayrı teşekkürler. Ama jantın marakasından da kaynaklanabilirmi bilmiyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

jantın markası = kalitesi = sorun ya da sorunsuzluk.

kullandığım jant: hiojin racing series (emsallerinden çok daha hafif)

kullandığım lastik: lassa impetus-2

maşallah her ikisi de taş gibi, hiçbir sorun yok. üstelik dediğim gibi 50 yanak ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Valla arabayı benim hanımda kullanıyo. Sağolsun yolda giderken bütün bonusları topluyo. Bizim jant işi biraz zor galiba  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Jantı bir kere yamuldu mu bir daha toplamıyor.Düzeltilsede bir süre sonra yine yamuluyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Valla bu jant işi baya bi zor mesele. Çok dikkat etmek gerekiyo anladığım kadarıyla...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

valla eğer çukurları tutturma konusunda iddalı kişilerde kullanıyorsa aracı 60 yanaktan aşağı ve aynı zamanda orjinal janttan vazgeçmemelisiniz :)

40 yanak 17" taktırdım ankaradayken.jantlar 10 numara janttı ama sonra vazgeçtim sürtme durumu ve malum memleketimin kasisleri ve çukurları yüzünden.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu çukur, laka veya Hasan'ın deyişiyle bonus toplama işi biraz karışık..:D Şöyle ki jantlar eğilmesin veya altı sürtmesin diye çukura girme dersin eşine veya çocuğuna, gider ağaca bindirir veya karşıdan gelenin bonusunu alır çukurdan kaçarken..

Onun için size tavsiyem yeni sürücülere yani ehliyeti 10 yaşını doldurmamışlara :D "Çukurdan kaç" değil, "Çukura yavaş gir" deyin, diğeri sakıncalı oluyor....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Özellikle Otoban hariç sehirlerarası ve şehir içi yollarda bol bol çukurlar var. Helede karadeniz de mulum toprak kayması vs. yollar sıkıntı çukurdan kaçayım derken kaza olasılığıda var.Ama elimden geldiğince çukurlardan kaçmaya çalışırım titiz bir kullanıcıyım. Ama nafile belkide janlar kalitesiz.Birdaha ince yanak alınacaksa kaliteli almak lazım. Sorunuma görüşlerinizle katkıda bulunduğunuz için hepinize ayrı ayrı teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.