OveRMinD

Ben hayatımda bizim A6 kadar problemli araba görmedim...

Bu konuda 45 ileti var

Dün akşam bi konuda yazmıştım, bizde bi 98 model Audi A6 var, sağolsun bugüne kadar çıkarmadığı arıza kalmadı, kabin içindeki ıvır zıvır küçük şeylerden komple motorun yanmasına kadar... :)

Dün de işten dönme yolunda sahilde 50'yle giderken birden motordan garip sesler gelmeye başladı. Sağdan sağdan eve kadar gittim, bu sabah da alıp servise götürdüm arabayı.

Arabayı bıraktıktan 1 saat sonra aradılar servisten, Turbo mili dağılmış ve egzos manifoldu çatlamış. :eek: Mil biraz daha dağılıp kendini tam bıraksaydı egzosa kadar inerdi parçalar dedi servisteki herif.

Şimdi benim anlayamadığım bi şey var, babam arabaya hiç mi hiç bakmaz, en son 1 sene önce yıkanmıştır araba, içi leş gibidir ama tüm servislerini zamanında ve sadece yetkili servise (yani İzmir'de Gönen'e) yaptırır. Hayatımda bugüne kadar motoru zorlayacak şekilde hızlı gittiğini görmedim, en fazla gördüğüm hızı 150 filandır otobanda, ki 1.8 turbo beslemeli bi araç için büyük bi hız değil.

Araba şu anda 275.000 km'de, 125.000'de motor komple yanıp değiştirilmişti, 4-5 sene öncesinin filan parasıyla 11,5 milyar vermiştik, bi de Almanya'dan komple motor gelmişti 1 ayda. Ondan 15-20.000 km sonra turbo bozulmuştu ve komple değişmişti o da. Yani kabaca şu anda arabanın km sayacı 275.000'de ama motoru 150.000, turbosu 120.000 kilometrede.

Herneyse, servisteki elemanın dediği turbo ve egzos manifoldu değişecek, cumaya kadar serviste araba, 1600 YTL de masraf, gerçi açıkçası daha çok çıkar diye bekliyodum, neredeyse sevindim 1600 lira çıktığına.

Şu ana kadar çıkan ve ilk bakışta hatırlayabildiğim arızalar:

Kabin içi:

  • Araba alındığı günden itibaren iç dikiz aynasının üstündeki küçük güneşlik yalama konumdaydı ve kapalı duramıyodu. "Düzeltmek için komple tavan döşemesini sökmek gerekir" dedikleri için gerek yok daha 0 arabaya o kadar büyük işe dedik, öyle kaldı. Bir süre sonra da yuvası iyice genişledi herhalde, artık yuvasında durmayıp düşüyor, kullanamıyoruz yani.
  • Yaklaşık 30.000 km'de teybin ses düğmesi bozuldu, düğmeye dokunur dokunmaz ya sesi sonuna kadar açıyor ya da kapıyordu. Tamire gidip geldi, 3 ay düzgün çalıştı yine bozuldu, yine tamire gitti geldi, yine 3 ay çalışıp bozuldu, babam da lanet olsun deyip bi daha göndertmedi tamire. Son zamanlarda kaset çıkarma sistemi de bozuldu, içeride bi Rumeli Havaları kasedi takılı kaldı, kaset olarak onu dinleyebiliyoruz sadece.
  • Sağ arka kapıdaki küllüğün kapağı arabanın geldiği gün daha bozuktu. Kapatabilmek için belirli bi şekilde az basmak gerekiyordu, artık hiç kapanmıyor.
  • 125.000 km civarında yol bilgisayarı bozuldu ve dolayu yoldan motorun yanmasına neden oldu. (Ayrıntılar motor bölümünde)
  • Sürücü koltuğu bel destek ayarı bozuldu, çalışmıyor.
  • Sürücü koltuğu pozisyon hafızası çalışmıyor.
  • Cruise Control çalışmıyor, tamiri yalan olmasın ama yanlış hatırlamıyosam 800 lira civarı tuttuğu ve far kolunun bile değişmesi gerektiği için tamir ettirmedik.
  • Bazen anahtardan kapıları açtığınızda sürücü kapısı dışarıdan açılmıyor, arka kapıdan veya ön yolcu kapısından binip kapıyı içerideki koldan açmanız gerekiyor.

Motor:

  • 125.000 km'de motor yağ pompası bozuldu. Aynı tarihlerde yol bilgisayarı da bozuk olduğundan hiçbi şey fark etmedik, otobanda 130'la giderken motor yandı.
  • Yeni motorun takılmasından daha 15 - 20.000 km geçtikten sonra turbo bozuldu ve komple değişti.

Diğer:

  • Arabanın sinyal sisteminde bi üretim hatası var, zırt pırt ampuller yanıyor. Elektrikte mi düzensizlik var bilmiyorum ama durum bu.
  • Farlar hiçbi müdahale olmamasına rağmen buğu yaptı, 1 milyar üstünde bi fiyata geçen sene değiştirdik.
  • Tiptronic şanzıman 3'ten yukarı gitmiyordu, garantiden düzelttiler ama şu anda bile bizim tiptronic koskoca A6'nınkinden çok daha başarılı.

Daha düşünsem bir sürü şey bulabilirim ama açıkçası yoruldum yazmaktan.

Evdeki diğer bir VW grubuna ait araba olan 2001 Leon'un da yaşattığı problemleri göz önüne alınca (büyük konuşmak istemem ama) bu şartlar altında bi daha VW grubuyla işimiz olmaz. Kimseye de tavsiye etmiyorum. Alman alacaksanız BMW alın, Mercedes alın. Audi'de tasarımdan başka bişey yok...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Valla işte hiç alakalı değildir bu otomobil işleriyle işten eve gidebilmesi yeterli onun için. 1998'e kadar 1975 model bi Mercedes 280S'imiz vardı, resmen dökülüyodu araba, keşke satmamış olsaydık, Pimp my Ride International'a gönderirdim, çünkü aynen ordaki arabalar gibiydi, yıkanınca içeriye su giriyodu tavandan filan...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şans işte...

Geçmiş olsun Okanım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Valla geçmiş olsun. 1600 YTL de az para değil hani.. O paraya neler yapılır senin guzuya ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim baldızda var 2000 A4.Bu kadar olmasa bile sizinkine yakın problemler var.Bir kere ön takımlar berbat.Motordada tam hatırlamıyorum bazı parçalar arızalandı ve değişti.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayır yani bi de Alman tankı filan diyolar araba için, bu mu yani tank?

Bugün serviste beklerken fiyat listelerine şöyle bi baktım, en ucuz araba 1.6 A3'ün baz anahtar teslim fiyatı 49.500 YTL. Aynı arabanın otomatik vitesi 54.000 YTL.

Açıkçası o parayı verenlere şaşıyorum artık ya. Compact bir araba için bi Accord veya Mazda6 parası veriyolar. BMW 1 için de aynı şey geçerli...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu arada Accord filan daha pahalı olsa bile benim dediğim fiyatlar baz fiyatları, donanımlı bi 1.6 FSI çok rahat 65 milyar civarına çıkabilir tahminimce, dikkat etmedim gerçi...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eh ağzımızda tüy bitti bizim segmenteki arabalar sırf isim ile satıyor artı 15-20 fazla paraya.Aman Volkan duymasın bunları  :fiuw:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Duysun abi, bişeyler kapar belki... :D

Yanlış hatırlamıyorsam Volkan 2.el A6 arıyordu.Sat işte hem yabancıya gitmez. :P:-*

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abartmışsın ki, bu kadar olur yani, Twingo arıyor arkadaş, o da tamirci adamı var diye, benim bildiğim Volkan hayatta yanaşmaz Gönen'e.... :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi bana kalsa bugünleri göremez, çoktan satılırdı o araba ama işte babam masraf olmasın şimdi diyo... :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Okan valla okurken baya baya güldüm ofiste yuh bu kadar mı olur dedim  :D

ne diyelim geçmiş olsun yine..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi bana kalsa bugünleri göremez, çoktan satılırdı o araba ama işte babam masraf olmasın şimdi diyo... :)

Okanım zaten bi araba parası masraf yapmışınız. ;D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yaptık valla ama motorun yanması haricinde küçük küçük masraflar olduğu için o kadar göze batmıyo. Yoksa bugün baktım bizim arabanın 2007 modelinin baz fiyatı (tabi artık 1.8T üretilmiyo, anladılar beceremediklerini heralde, 2.0 var :)) 103.000 YTL...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Okanım geçmiş olsun diyeyim  :( yanlız Audi sadece tasarım yapıyo gerisi fıs lafına katılmıyorum,bence ahım şahım tasarım yok Audi nin arabalarında BMW ve Mercedes e göre  8:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.