41NEJAT

Rölanti Düşmesi (98 Practica)

mazda 323 98 model  practica  genelde farları açınca,frene basınca, mp3 yüksek açınca ,bu gibi elektrikli üniteleri çalıştırınca rolenti düşe gibi oluyor sonra düzeliyo bu modellerde genelde olduğu söyleniyor.motor karbontek yaptırdım boğaz kelebiği temizlettim hava filtresi değiştirdim hatta sıfır motor yaptırdım.ama yine düşme var .insanın biraz sürüş tadını kaçırıyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aküde sorun olmasın acaba ??

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Akü bölmesine sığdırılabilen en yüksek amperli aküyü taktırın bence de....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Akü olma ihtimali yüksek. Kutup başları da oksitlenmiş olabilir. Eğer akü yeni ise o zaman şarj problem vardır. İlk olarak Aküyü ölçtürün.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

akü de bisorun olsa desem araba tek marşta çalışıyo. bi hafta çalıştırmasam bile  bu soğuklarda tek marşda alıyo. akünün amperi  yada şarj dinamosu küçük geliyor olabilirmi.mübarek istopta etmiyor. o rolenti dalgalanmasında kalkışlarda bani rahatsız ediyor ufak bi sirkeleme yapıyo  zararsız ama neden yapsın.çözemedimbunu ???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Standart donanımının üzerinde müzik sistemi, far vs. fazla akım çeken şeylerden olabilir..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ozaman fazla önemli bi şey yok herhalde ilginize tşkrlr. kazasız belasız günler dilerim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet hocam mumkun mertebe kullanilabilecek (akú bolmesine sigabilecek) en yuksek amperli akuyu kullanmak iyidir.

Sorun bujilerde de olabilir ya da elektrik sisteminin bir yerinde ariza olabilir cunku rolanti dusmesine sebep olan her sey elektrikle alakali gozukuyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

5 litrelik otomatik V8 motorlarda 800 devir normaldir..

Şimdi, boğaz (throttle body) temizlendi diyorsun.. Ancak, rölanti devrinin ana belirleyici parçası olan IAC Valve (Rölanti hava kontrol valfı)nın içi ne alemde acaba?

Bir de, vakum kaçağı olabilir, IAC bu kaçağı kompanse edemiyor olabilir..

Haaaa, bir de, MAF'tan sonra, kelebekten önce (yaklaşık 7 cm çapındaki bağlantı) bir yırtık olabilir. YERİNDEN SÖKEREK dikkatli bir şekilde bakmak lazım orada bir yırtık var mı diye..

Ayrıca, IAC valflerinin "yorulduğu" da malum.

Bu arada, devir düştüğünde titreme de oluyor mu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ilginiz için sğoln beyler maf tan sonraki yırtık nedir manfolttanmı bahsediyon anlayamadım.seviste bakıldı bişey yok dediler bunlarda normal karşılanıyobu rolenti düşüşü.birçokta mazdacıda aynı sorun var her halde .gerçi istop etçek kadar olmuyo ama kalkışlarda  debriyaj gaz ayarsızlığı tatsız oluyo hafif sirkelettiriyo.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.