murdock

Benzin

Bu konuda 21 ileti var

konuyu nereye açacağımı bilmediğim için buraya yazdım.geçenlerde doğum günümde kuzenim benzin hediye etmişti :D 10 - 15 litrelik bir bidonda 100 oktan benzin.lakin bizim araçların depo kapağında 95 oktan yazıyor o yüzden ben 95 oktan alıyorum.100 oktanı depoya doldursam bi problem olurmu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

olmaz ...ancak bu kadar kaliteli yakıt arabanızda alışkanlık yaparsa kötü olur? :D

orada 95 yazması en az 95 oktan kullanınız demektir 98 ve 100den fayda görmezsiniz ama belli bir zararı da olmaz.

yanlışım varsa üstadlar veya teknik kişiler düzeltir..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ewt üstadlar yorum yaparlarsa ona göre bende doldururum :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bildigim kadariyla 100 oktan yuksek performansli ve yuksek sıkıstırma oranina sahip arabalar icin uretilmis bir performans yakiti.

95 oktana gore daha yuksek isida tutusmasi vuruntuyu engeller.

Genelde motorlar 95 oktan ile calismaya ayarlidir ve 100 oktan kullanmaniz aracin cekisinde bir degisiklige neden olmaz. Yalnizca cebinize zarardir :D

Eger bir Ferrari, Lambo veya modlanmis bir Impreza STI'a sahip degilseniz 100 oktani kullanmaniz gerekmez.

Sonucta yakitlarin cogu hemen hemen ayni, firmalarin lullandigi katki maddeleri oktan seviyesini ve kalitesini belirler.

Yanlisim varsa duzeltin, saygilar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Volkan Abi vardı sitemizde bi aralar İzmir den, o sürekli 100oktan alırdı.. hediye boşa gitmesin tabi doldur ama bundan sonrası icin 100oktan dan devam etmek gereksiz bence.. BP 97 oktan kullanıyorum sürekli, 95ten de artık vazgecmek lazım diye düsünüyorum.. 100e cıkmak fuzuli olsa da 97 ya da 98 iidir ki fiyat olarak emin olmamakla birlikte 97 ve 98 arasında biraz fark vardı sanki.. en makulu 97 o yüzden bence..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

özellikle sonradan modifiyeli turbolu ve yüksek sıkıştırma oranlı araçlarda önemli bir konudur, benzin-hava karışımının silindirde sıkıştırıldığında ateşlemeden önce kendi kendine patlama (vuruntu) özelliğinin sayısal bir değeridir. performansa doğrudan bir etkisi yoktur. aracınızın kılavuzunda belirtilen oktan benzin kullanmanız yeterlidir. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

95 oktanla 98 oktan yada(97+ diyemi geçiyor)  arasındaki farkı hissediyorum ben kullanımda  95 oktanla sanki daha geç depara çıkıyor araç ama 97 ile 100 oktan arasındaki farkı hissetmedim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

95 oktanla 98 oktan yada(97+ diyemi geçiyor)  arasındaki farkı hissediyorum ben kullanımda  95 oktanla sanki daha geç depara çıkıyor araç ama 97 ile 100 oktan arasındaki farkı hissetmedim

Cebinden daha çok para çıktığı için sana öyle gelmişdir.Piskolojikdir :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

iki depo 100 oktan kullandım ferrari almak için shellden hiç bi fark göremedim çekiş olarak  :D 

eğer 100 oktanı koyacaksan deponu bitirde koy karışık gitmesin motora sonra çarpmasın garibi  :D  :geyik:

herhangi bir zararı olmaz 100 oktan benzinin motora  ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Cebinden daha çok para çıktığı için sana öyle gelmişdir.Piskolojikdir :D

1-2 sefer haricinde hep 97 aldıgımdan cebimden fazla para çıkıyor gibi hissetmiyorum :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yanlis olabilirim ama bizim 95 diye bildigimiz onlarda farkli birseye tekabul ediyor. Biz oktan onlar baska birsey olcuyor diye hatirliyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Amerikadaki yakit Oktan sistemi MON, Avrupa ve Trdeki sistem ise RON'dur.

Fark tamamen bundan kaynaklaniyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

91-95-98 ve 100 var..

97 bizimkilerin uydurması , katkılı 95 demek zaten..

hiç biri 97 oktan demiyor 97 diyor..

yani öyle ki 95e katkı kattık 98e yaklaştırdık diye milleti kandırıyorlar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bidondakileri bitir, sonra yine 95'e dön. gerisi cebindeki paraya göz dikmekten ibaret ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bidondakileri bitir, sonra yine 95'e dön. gerisi cebindeki paraya göz dikmekten ibaret ;)

Ben de böyle düşünüyor ve artık 95 alıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bidondakileri bitir, sonra yine 95'e dön. gerisi cebindeki paraya göz dikmekten ibaret ;)

mustafa abide diosa eni iyisi doldurmak :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Her arabanin belirli bir oktan ayari vardir. Benzin kapaganin orda kac oktan gerekli oldunu yazar. Bu oktanin ustene cikildinda cooooook ufak bir performans farki alirsin. Genelde modlu arablar 100 oktan kulanir cunku onlarin motoru 100 oktan yakmak icin modlarinir. Ayrica bir motorun yeni oktana alismasi icin ve tepki almak icin 2-3 depo alman lazim.Bence 100 oktani sat sen parasi ile 95 al :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar,benzin oktanlarında bir yanıltma olabilirmi ?mesela birçok arkadaştan duyduğum 95 oktan alıyorsun ama 92 veya 93 oktan çıkıyor buda arabada vuruntulara ,,performans  düşmesine sebeb veriyor deniyor .sizler ne dersiniz oktan konusu olabilir mi.geçen sene hürriyette yanlış hatırlamıyorsam oktan düşüklüğünden toyota servisleri araçlarında meydana gelen arızanın oktan düşüklüğünden kaynaklandığını belirterek biraz fazla mesai yapmışlar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Valla saltek abi yaniltma olmaz ama kalitesi hakkinda tartisabiliriz.Eyer oktan da fark var ise direk olarak polise sikayet etsinler, cunku adamlar 95 oktan fiyati alip size 92-93 veriyor, buda dupe duz suctur. Kalite olayina girince, hani eskiden "kesin su karistiriyorlar" gibi geyikler vardi. Bu aralar o kadar oldunu sanmiyorum ama genede farkli farkli istasyondan benizin alip araci iyi dinelemek gerek.Kacak gelen benzin ve mazot motora coook hasar verir. Performans arablarinda oktan farki ve kaliteli benzin fark ettiri ama normal arablarda nasil olur bilemiyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Pompası arızalı ya da oynanmış benzin yerine hava basan istasyonlar olduğu da yaygın bir iddia...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.