mebbasayar

Basında Mazda Haberleri...

Bu konuda 25 ileti var

Benim gibi kaçıranlar için iyi oldu. Sağolasın Tolga . Araçların ekranlarda nisbeten güzel sayılabilecek yorumlarla gösterilmesi hoş bence..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar bunlar da geçen haftanın haber linkleri.Bu arada bu linkleri hazırlayan Mazda Europe'dan Hülya Pamuk'tur, bilgilerinize.

Yeni Mazda 3      http://www.ajanspress.com.tr/APWebSite/Viewer/Tv.aspx?id=9121322

Modifiyeli Lantis  http://www.ajanspress.com.tr/APWebSite/Viewer/Tv.aspx?id=9131584

Mazda Ticari      http://www.ajanspress.com.tr/APWebSite/Viewer/Tv.aspx?id=9132234

Mazda 3 MPS      http://www.ajanspress.com.tr/APWebSite/Viewer/Tv.aspx?id=9133944

Mazda BT-50      http://www.ajanspress.com.tr/APWebSite/Viewer/Tv.aspx?id=9134913

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu arada konu başlığını isterseniz model bazında genişletelim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu arada konu başlığını isterseniz model bazında genişletelim.

Lİnklerin başına yazabilirmisin Tolga ne olduğunu :) Ona göre genişletelim ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ortadaki linkte ( Cine5 ) saçmalamışlar. 240 nm tork var diyor :)

Edit : Dizel içinmiş :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

patronlar dün gece uyuyamamış galiba :D

düğünde tepindiler mi :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar

Basında ve dergilerde özellikle AB üretimi araçların kayırılması ıllardır izlediğimiz aşina olduğumuz bir durum.Bu konu AutoMotor Sport dergisinde de böyle olunca editöre bu yazıyı yazma ihtiyacını hissettim.

Sizlere de sunarım.

imden murat oral <murat@mgtgroup.net>

kime halit.bolkan@automotorsport.com.tr,

info@automotorsport.com.tr,

emre.durmaz@automotorsport.com.tr

tarih 9 Temmuz 2009 18:38

konu taktir ve eleştiri

gönderen gmail.com

ayrıntıları gizle 18:38 (9 dakika önce)

Yanıtla

İletiyi izle

Halit bey,

Editörlüğünü yapmış olduğunuz Automotorsport dergisini yakından takip ediyorum ve siz ve ekip arkadaşlarınızı,Türkiye de bu sektördeki son yılladaki kalite ve kan kaybına rağmen çıtayı daha üst noktalara taşıdığınız için kutluyorum.

Genel olarak değerlendirmek gerekirse Automotorsport Türkiye, Alman versiyonunun kalitesine bir çok detayda gönderme yapmayı başarıyor. Özellikle yurtdışı testlerinin ülkemiz araç parkı ve kullanıcı profili de gözönünde bulundurularak seçilmesi dergi üzerinde detaylı çalışıldığını gösteriyor.

Ancak bu detaylı çalışma, Avrupa tandanslı pekçok basın yayın organında rastladığımız ve kırılması imkansız gibi görünen bazı klişeleri sektördeki pekçok dergi ve yayınlar gibi sizin de peşinen kabul ettiğinizi gözlerden saklayamıyor. Özellikle Avrupa Birliğinin Yazılmamış ama genel kabul görmüş gayri resmi korumacı politikası, avrupa ürünlerinin diğer dünya ülkelerine göre daha kaliteli,cazip ve kabul görür olduğu fikri sıkça her inceleme ve yazıda mümkün olduğunca okuyucunun bilinç altına işleniyor.

Bu konuya somut örnek de, öncelikle Almanya Menşeyli markalara karşı(ve devamında fransa,ispanya,italya vb. ülkeler sayılabilir)gösterilen korumacı tavırın, sanırım bağlı olduğunuz grubun da etkisiyle  derginizde de etkisini kuvvetli bir şekilde göstermesi. Örneğin bu ayki derginizde( sayı 7-temmuz 2009) Nissan GT-R ve 911 turbo mukayesesi ile ilgili yazı. Benim şahsen yazıyı okurken edindiğim izlenim, Nissan'ın iyi bir otomobil olmasına rağmen pekçok disiplinde Porsche'nin gerisinde kaldığı imajının verildiği ve yazının ortalarına dek bu kanının pekiştirildiği,Yazının son paragraflarında bu konu Nissan'ın aslında çok iyi bir otomobil ürettiği ve Porsche'nin küçük bir farkla Nissan'nın gerisine düştüğü yönünde hızla sonuca bağlandığı yönünde.(çok şükür ki puan tablosu daha objektif)  Bu yazı eminim orjinal dergiden birebir çeviri ile yorumsuz verildiği için böyle bir durum olduğunu düşünebiliriz. Ancak siz de eminim benden daha iyi biliyorsunuzdur ki Nissan GT-R  daha ilk lansmanı yapılmadan önce 911 Turbo'dan çok daha üstün özelliklerle donatılmış bir araç olduğu pek çok otorite tarafından teslim edilen bir araçtı ve bu Global ekonomik krizde kemer sıkma politikası içinde olan yıllarca aşırı karlılık prensibiyle ikonografik araçları dünyaya değerinin çok üstünde satan Porsche , VW markasının büyük hissesini almak suretiyle ekonomik olarak sıkışık bir döneme girdi ve de bünyesindeki tüm ürün gamlarında high faceup (ağır makyaj operasyonları) ile önündeki 5 yılı az zararla kapatmanın telaşında olması sebebiyle karşısına çıkan bu ve benzeri dişli  rakiplere karşı zayıf bir dönemde yakalandı. Dolayısıyla böyle bir araca verebileceği en iyimser cevap,Porsche'nin aslında çok iyi otomobiller ürettiği,sırtının medya desteği ile sıvazlanmasından başka tüketicilere verebilecek başka cevabı olmadığı.

Gayet iyi biliyoruz ki ekonomik güç ve medya her dönem pek çok kolda dirsek temaslarını korurlar ve de üretim medyanın ivmesine herzaman ihtiyaç duyar. Bu durum da Alman otomobil üreticilertinin kendi ulusal medyalarında kayırılmalarını açıklar sanırım.

Bu konudan mesnet alarak aynı sayıda Emre Durmaz imzalı bir mini testini gerçekleştirdiğiniz Mazda 3 yazındaki bence objektiflikten uzak  "başarısız olma " değerlendirmesini de yanlış bulduğumu belirtmek istiyorum.Bu konuda Emre Durmaz'ın yazısında belirttiği "Japon focusu orjinalinin başarısının yanına bile yaklaşamadı"  cümlesi kaba tabirle komik ve araştırmadan sarfedilmiş görünen bir cümle. Bu durumu Mazda Global sayfalarındaki satış rakamları incelendiğinde görebiliyorsunuz. Mazda 3 firmanın tarihindeki en başarılı modeli olmakla kalmıyor, 2 milyonu aşan global satış rakamıyla(500binin üzerinde avrupa satışı) Ford Motor Company'nin  yeni modelinin gelitirilmesine ok verdiği-kaynak sağladığı (biliyorsunuz focus tıpkı golf gibi ağır makyajla bir süre daha devam etme kararı alınan bir model) ve ayrıca focus için ve volvo s40 için ön lansman ürünü seçilen model olması. TUV arıza istatistiklerinde en üst sırada  sadık müşteri profili olan, muhafazakar avrupa'da kabul görmüş onbinlerle ifade edilen sayılarda funları olan ilginç bir ürün. Ama başarısız!

Ben hem focus ghia hem de mazda 3 kullanan bir kişi olarak sanırım bu konuyu daha da iyi değerlendirebilirim. Kullandığım mazda 3 2006 model comfort ve focus'a göre tabii olarak donanım eksikleri olan bir model. 60000 km'de .Klasik bakımları dışında (fren balatası da dahil olmak üzere) değişen hiç bir parçası yok. Focus 22000 km'de  12000 km'de başlayan ve tespit edilemeyen direksiyon servo uğultu kaynağı,8000 km'de değişen radyatörü,asla çözüm bulunamayan garip tıkırtıları ile artık mevcut hali ile kabul ettiğimiz çok iyi yol tutan ama motor sesini mazdaya göre çok daha fazla içeri alan bir otomobil.Ben her iki aracı da bir şekilde kullanıyorum ve gönül rahatlığı ile söyleyebilirm ki Mazda 3 Focus'dan detaylar açısından daha titizlikle ele alınarak üretilmiş beni daha fazla tatmin eden bir otomobil. Bu da başarısız bir otomobilin  kullanıcı tarafından bilimsel olmayan kriterlerle değerlendirmesi.

Sonuç olarak sizden ricam gerçek değerlendirmenin elma ile elmayı armut ile armutu değerlendirmekten geçtiği ve de esas testin uzun yol,yani kullanıcı,yani servis istatistikleri olması sebebiyle tüketiciyi yanıltabilecek yorumlardan uzak durmak adına pek çok parametre ile değerlendirme yapmanız. Bu konuda bence en iyi otorite olduğunu düşündüğüm Top Gear internet sitesindeki "car reviews"  bölümlerini ve oradaki yorumları ekibinizdeki dergiye çok faydalı katkıları olan tüm arkadaşlara da ev ödevi mahiyetinde vermenizdir.

Başarılarınızın devamını dilerim

--

Murat Oral

Mimar  /  MGT GROUP

Mimarlık ve Görsel Tasarım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

güzel bi yazı olmuş.Geçen gün yeni mazda3,yeni megane,honda civic 1.4 hb, yeni ford focus, peugeot 308 testini yayınlamıştı autoshow yanılmıyorsam.Orda da aynı durum söz konusu fordu öyle bi anlatmışlarki dedim satıp ford mu alsam :) mazda 3 ü ise yerden yere vurmuşlar süspansiyon çok sert frenler rakiplerine göre kötü, arka kısım çok dar falan..İnsan ister istemez etkileniyor ne yazık ki.Fakat puanlama kısmında o yerden yere vurdukları mazda3 en büyük rakibi ford focustan sadece 1 puan geride 2. tamamlamış testi.Puan kaybettiği tek yer ise frenaj ve motor performansı.Focus 36 metrede duruyor yeni mazda3 38 metre!!!!!! Eski kasa bile 36 m de durabiliyor enteresan... 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

paylaşım için sağolun fakat mazda3. focustan daha iyi bence testler beni pek ilgilendirmiyor çünkü çoğu taraflı en iyi testi kendim binip sürerek yaparım kompak sınıfında bir test yapmıştılar zamanında adı geçmeyen golf nasıl 1. oldu halen anlamamıştım  kısaca kafasına göre birinci yapıyorlar eğer mazda3. süspansiyonuna laf söylüyorsa neden dingil focusa söylemiyor  aynı alt yapıdalar nede olsa :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.