Mücahit

Lastiği tanıyalım

    Araçlarda yüke karşılık gelen tepki kuvvetini karşılayan, lastikler ile jant arasına sıkıştırılan hava basıncıdır. Lastikler sadece hava basıncının sıkıştırıldığı kılıflardır. Sıkıştırılmış hava basıncının tutulması, iç lastiklerle veya dış lastiklerin iç kısmına tatbik edilen ve sızdırmazlık sağlayan liner tabaka yardımıyla sağlanır. İç lastikli kullanılan dış lastiklere Tube-Type, iç lastiksiz kullanılan dış lastiklere Tubeless lastik denir.

[eklenti sistemin çökmesi sonucu silindi]

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mücahit Abim benim, sana yakışmamış yaa çok az açıklamalı olmuş. :)

Radial lastik falan onları da açıklasaydın ya Abi.

:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lastikler üzerindeki değerler neyi ifade eder

Lastiklerin üzerinde yazan her rakamın her harfin bir karşılığı vardır. Örneğin 205/60 R 16 H bu ebatların açılımı: 205 lastiğin yere basan taban genişliğinin karşılığıdır. 60 lastiğinizin yanak yükseklinin taban ölçüsüne göre yüzdesel %yüksekliğidir. R 16 aracınızın jantının inç cinsinden çapıdır. H ise lastiğin maksimum çıkabileceği hız değeridir.

H ve V serileri hızı gösterir.H=210 km/h. V serileri maksimum 240 km/h hıza kadar çıkabildikleri için aynı desen aynı ebat lastiklerde bile H serilerine göre daha pahalıdırlar.Ayrıca V serileri kullanımı daha serttir.Standart kullanıcıya H tavsiye edilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

eline  sağlık abicim çok saol bilgiler için.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ha gayret Abi, biraz daha bilgi ekledin mi tamam. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lastiğiniz çok çabuk mu yıpranıyor? Lastiğinizin ömrünü nasıl arttıracağınızı biliyor musunuz?

Hava Basıncı

Uygun olmayan hava basıncı ileride tamiri mümkün olmayacak hasarların yanısıra, lastiğin düzensiz ve erken aşınmasına sebep olur. Hava basıncı lastik soğukken ölçülmeli ve mutlaka araç üreticilerinin belirlediği hava basıncı değerlerine uyulmalıdır.

Rot Ayarı

Aracınızın mekanik ve süspansiyon sistemlerindeki aksaklıklar nedeni ile direksiyon ve araç yönü aynı olmayabilir. Ön düzen bozukluğu sadece lastiklerinizde ekonomik kayba neden olmakla kalmaz aynı zamanda aracınızın süspansiyon ve döner aksamına da zarar vererek zaman içerisinde yüksek mekanik tamir ve bakım masraflarına yol açar.

Balans Ayarı

Jant ve lastiğinizin uygun olarak eşlenmemesi hızlı sürüş esnasında zıplama, vuruntu, salgı, yalpa gibi konforsuzluklar hissetmenize neden olacaktır.

Rotasyon (Yer Değiştirme)

Lastiklerinizin, araçta takılı oldukları her değişik pozisyonda değişik aşınma hareketlerine maruz kaldıklarıdan, periyodik olarak yerlerinin değiştirilmesi ömürlerini artıracaktır.

Diş Derinliği

Sırt bölgesi lastiğinizin yola basan kısmıdır. Lastik eskidikçe çekiş azalır. Zamanla lastiğiniz üzerindeki desen aşınarak kullanılmaz seviyeye gelir. Diş derinliği 1.6mm'nin altına inmiş lastikleri kullanmak, can ve mal emniyeti bakımından tehlikeli oldugu gibi, bir çok ülkede kanunen de yasaktır.

Yük Miktarı ve Yükleme Biçimi

Araç üreticisinin belirlediği, araç taşıma kapasitesi (istiap hatti) üzerinde yüklemeler; lastiğin çabuk ısınmasına ; yanak,omuz ve topuk bölgelerinde arıza vermesine ve hızlı aşınmasına sebep olur.Dengesiz yüklemeler de lastik ömrü üzerinde olumsuz etki yapar.

Fren Ayarı

Fren sistemlerinizi araç üreticisinin tavsiye ettiği aralıklarla kontrol ettiriniz. Ayarsız frenler,lastiklerde düzensiz ve hızlı aşınmalarına neden olur. Ani ve sert frenlemelerde kuvvet dağılımı lastiğe göre farklı olacağından, blok tipi aşınma olması ihtimali artar.

Araç Kullanım Şartlarına Uygun Lastik Seçimi

Araç el kitabında belirtilen ebat ve kat muadilindeki lastikler kullanılmalıdır. Araç Hızı Araç kullanım hızı arttıkça lastiğin sıcaklığını yükselmesi sebebiyle sırt kauçuğu normale göre daha çok aşınma gösterir.

Lastik Eşlemeleri

Aracın tüm lastiklerinin aynı ebat ve yapıda olması gerekir. Aynı aks üzerinde farklı yapı, desen ve aşınmada lastik takılması halinde araç performansı olumsuz etkilendiği gibi lastik düzensiz ve hızlı aşınır.

Yol ve İklim Şartları

Düzgün olmayan yol yüzeylerinde ve sıcak yaz aylarında lastik normale göre daha çok aşınma gösterir.

Lastik Performansı ve Ömürleri

Bu faktörlere ilave olarak araç kullanıcısının sürüş ve fren kullanım alışkanlıkları ile aracın bakım seviyesi gibi diğer faktörlere de bağlı olarak değişiklikler gösterebilir.

Kısa Kısa

Bozuk satıhlarda yüksek hız yapmayın,

- Uzun yola çıkarken ve araç yüklüyken hava basıncını 2 PSI artırın,

- Stepne lastiğinizin basıncını da düzenli olarak kontrol edin,

- Kışın diş derinliğinin 3 mm'den az olması çekişi olumsuz etkiler,

- Çivili kış lastiği kullanımı özellikle buzlu ve karlı zeminlerde üstün çekiş ve tutunma sağlamakla birlikte; kuru zeminde tam tersi etki yapar,

- Aracınızı uzun süre kullanmayacaksanız, aracınızı takoza alın,

- Lastiğinizi parlatmak için petrol ürünleri içeren deterjan veya cilalar kullanmayın. Su ve fırça kullanılarak yapılacak temizlik lastikteki kimyasalların koruyucu bir film tabakası oluşturmasına yardımcı olur,

- Aynı aks üzerindeki lastiklerdeki farklı hava basınçları, aracın düşük hava basınçlı lastik tarafına doğru çekmesine neden olur,

- Lastiğinizi kaldırım kenarlarına ve sivri yüzeylere çarpmaktan kaçının,

- Diş derinliği 1.6 mm ye düşen lastikleri mutlaka değiştirin,

- Karlı ve buzlu yollarda lastiğinizin hava basıncını 2-3 psi artırın. Bu şekilde karda ve buzda daha iyi bir çekiş elde edersiniz,Kullanmadığınız lastikleri şişirilmiş olarak depolamayın,

- Subap kapaklarını kapalı tutun,

- Kış şartlarında lastiklerinizin durumu ne kadar iyi olursa olsun; ani hızlanma ve ani frenden kaçının, daima aracınızı viteste sürün, mevcut lastik izlerini takip edin, önünüzdeki araçla her zamankinden daha uzun mesafe bırakıp, önce vites küçültüp, sonra kısa aralıklarla pompalayarak fren yapın,

- Lastiklerinizin havasını her zaman lastik soğuk iken tamamlayın,

- Kış lastikleri kullanımına karar verildiğinde tüm lastiklerin değiştirilmesi tavsiye edilir. En azından çeker akstaki lastikler değiştirilmelidir. Araç üreticisi firma farklı bir öneride bulunmadığı sürece, araçta kullanılan lastiklerin tümü aynı ebatta olmalıdır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ne yani Volkan üretim bilgilerinidemi istiyorsun,kar zarar istatitikleride olsunmu hemen geliyor diyormuşum  :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mücahit Abi gurur meselesi yaptın sen bu konuyu... :)

Benimde payım var bunda... ;D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hepsi senin yüzünden olmuş zaten Özhan Abi, ilk gazı veren sensin :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

He valla Özhandan 2 şöhret aldım, bende 2 mesajımı sildim bu yazıyı koymak için zaten

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

He valla Özhandan 2 şöhret aldım, bende 2 mesajımı sildim bu yazıyı koymak için zaten

Ben artık - de veriyom Abi, atraksiyon olsun. :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.