Guest izmitlii

İlginç Bir Test Yaptık

merhaba arkadaşlar,

malum geçen hafta Allaha şükür kavuştuk mazda3ümüze. arkadaşlar tabi hayran oldular. deneme sürüşleri yaptık.

şöyle bir test yaptı arkadaş;

arabayı yavaşlatıyoruz epey ve 2. vitese atıp debriyaja basıp aracın motorunu 6-7 bin devre çıkarıyoruz ve debriyajdan hızla ayağımızı çekiyoruz.

sonuçlar ;

mazda3 üm için;

arabam herhangi bir şekilde pati çekmiyor ancak motor yüksek devrini koruyor ve yavaş yavaş hızlanmaya başlıyor.(araç bağırıyor devir yavaş düşüyor)

opel astra için;(araçlar aynı model)

çok az pati çektikten sonra devir hızla düşüyor 1500-2000 civarına ve benim arabadan sanırım biraz daha kısa bir sürede hızına kavuşuyor.(araç bağırmıyor devir çok hızlı düşüyor)

böyle bir test duydunuz mu gördünüz mü daha önce?

araçlardaki farklılık neden kaynaklanıyor olabilir?

mazdada asr olması bu farkın sebebi olabilir mi?

teşekkürler..

Not: Aracınızda bu tarz bir test yapmayınız baskı balata debriyaj sisteminiz zarar görebilir

Edit: Gerekli uyarı eklendi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Valla sizin dediğinizle alakalı mı bilmiyorum ama otomatik şanzımanlarda şöyle bişey de var:

Bazen çok acelem olduğunda park ederken araba tam durmadan geri vitese atıyorum dalgınlıkla. Abimin Seat Leon'unda şanzımanın küfürlerini duyabiliyorum böyle durumlarda ama Mazda3'te araba devir iyice düşene kadar geriye atmıyor ve atınca da şanzımanda herhangi bir rahatsızlık sesi veya hissiyatı duymuyorum.

Öyle ki Mazda3'lerde düz giderken geri vitese atılması durumunda vitesi geçirmeyerek şanzımanı koruyan bir sistem olduğuna inanmaya başladım. Yalnız bu sistem Park vitesi için yok. Bir kere yine aceleden geriye takarken yanlışlıkla parka takmışım araba tam durmadan. Bildiğiniz dişlilerin birbirini yemesi sesi geldi 3-4 kere çat çat çat çat diye. İçim gitti şanzımanı toplicaz yerden diye ama neyse ki bişey olmadı...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bence debriyaj merkezini bozabilecek bir uygulama yapmışsınız. Bunu birkaç kez daha denerseniz debriyaj merkezi bozulacaktır sanırım... Usta değilim ama ben arabayı roketliyo diye birkaç kez denemiştim bunu olan debriyaj merkezine oldu...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kısa sürede baskı balatayı sıyırırsınız bu uygulama ile.. Hiç doğru birşey değil yatığınız bence..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sanırım mazda 3 zorlanınca debriyajı kaçırma yapıyor gibi anladım dediklerinden  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

böyle bir test duydunuz mu gördünüz mü daha önce?

duymadım, görmedim, adını debriyaj patlatma testi koyabiliriz sanırım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda'da yetkili bir isim olsam, şu yazıları takip edip kimin aracının garantiye girip kiminkinin girmeyeceğine burdan karar verirdim:) 

Bu bir test değil, bu arabaya yapılmış bir işkencedir. Yerinde olsam arkadaşını arabamama almazdım bir daha. Ya çok kolay para kazanıyor insanlar, yada çok cahiller. Avatardaki aracı 7 yıl kullandım, 17 yaşında şu anda, ses gelen herhangi bir parçası, 1 gram yağ eksiltmesi, en ufak performans kayıbı yok. 6000 devirlerde arabayı kaldırmaya çalışıp, akisleri, debriyajı mahvetmek mi sürüş keyfi, yoksa uzun yıllar hiç bir yerinden ses gelmeyen, performansı düşmeyen, tertemiz bir aracı sakince sürmek mi daha keyifli?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sizin testle alakalı değil ama benim farkettiğim başka birşey var, birçok araç tekerlekler tam durmadan birinci vitese geçmez, yani yavaşlarken demek istiyorum, bu Mazda çok rahat geçiyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

resmen baskı sıstemıne ve sanzumana ıskence testı olmus o dedıgınız farkta baskı balatadakı kacırma farkı olabılır

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda'da yetkili bir isim olsam, şu yazıları takip edip kimin aracının garantiye girip kiminkinin girmeyeceğine burdan karar verirdim:) 

Bu bir test değil, bu arabaya yapılmış bir işkencedir. Yerinde olsam arkadaşını arabamama almazdım bir daha. Ya çok kolay para kazanıyor insanlar, yada çok cahiller. Avatardaki aracı 7 yıl kullandım, 17 yaşında şu anda, ses gelen herhangi bir parçası, 1 gram yağ eksiltmesi, en ufak performans kayıbı yok. 6000 devirlerde arabayı kaldırmaya çalışıp, akisleri, debriyajı mahvetmek mi sürüş keyfi, yoksa uzun yıllar hiç bir yerinden ses gelmeyen, performansı düşmeyen, tertemiz bir aracı sakince sürmek mi daha keyifli?

olayın ozeti budur ıste

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tamam zararlı olabilir zaten sürekli yapılan bişey de değil ki bu,

ben iki araç arasındaki farkın sebebi nedir onu öğrenmek istiyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda daha yeni demişsin.

Kilometresi çok az yani.

Bu da ne demek, debriyaj daha tam olarak rodajdan çıkmamış demek.

Rodajdan çıkmamış ne demek, baskı plakası ile debriyaj plakası arasında, bir de volan ile debriyaj plakası arasındaki ilişkiler henüz tam anlamı ile rayına oturmamış demek.

Gavurca ifadesi ile "bedding" olmamış demek.

Bunların arasında tam bir uyuşma yokken mal bulmuş gibi 6000-7000 devirde debriyajı düşürmek ne demek?

Zaten tam tutunamayan debriyajı iyice sıyırtmak demek.

İyice sıyırtmak ne demek?

Her üç yüzeyi de bir daha zor iflah olur bir derecede "glaze" (aha yine gavurca..) etmek demek.

Glaze etmek ne demek?

Bi güzel yakıp yüzeyleri yanık/eriyik malzeme ile kaplayıp, fiziksel niteliklerini değiştirip becermek demek.

Bu da ne demek?

Yakın bir tarihte birileri senin debriyajını değiştirip kazandığı para ile evine ekmek götürecek demek.

Yaaa.. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.