olker444

Devir Saati Göstergesi Sorunu (Lantis - Familia - Practica)

  araba iice canımı sıkmaya başladı,ilk sıkıntımız lpg deyken ani gaza basışta garc diye bi ses gelmesi ve devir saatinde sıçramalardı,arabanım bakılmayan düzeneği kalmadı edirnede;gaz kelebeği,jigle,hava akıs metresi vs.sonra internetten araştırdığım kadarıyla buji kablolları ve distribütör kapağıyla içindeki dönen zımbırtıyı değiştirttim o atlatma ve devir saati sıkıntısı kayboldu.buradaki yılların ustası arabanın otomatik şanzıman yağını boşaltıp aynısını koydu ve ben bunun çok salakça bi hamle olduğunu ilyas usta tlf da bişeyler söyleyince anladım. neyse sorun çözüldü deyip edirneden malatyaya yola çıktım.daha çorluda araba hafif göğüs atmaya 3000 devir civarında hafif saatte titremeye başladı ve bi süre sonra düzeldi

,lpg aldıktan sonra her seferinde bi 10 dakka bizi kahretti ve sanki boğazında bişey kalmış gibi tekledi gaz yemedi sonra yine açıldı.ben olay gazda derken farkettimki benzer sıkıntıları benzindede yapmaktaydı,hafif boğuluyo gibi oluyor gaz yemiyo ve birden ani bir ivmelenmeyle hızlanıyordu.bazen devir saati 3500-4000 i geçemiyo,araç sollamaktan imtina eder hale geliyorduk.artık son 50 km ölümdü ve araba rampalarda devir yükselmeden 50-60 bile görrmeden kağnıya dönmüştü.düz yolda ne hikmetse az çok düzeliyodu.ve farkettim ki araba bazen 3500 de bazen 6000 de vites atıyordu.orda epey tahminde bulunan testeden usta oldu.kimse pek bişey anlamadı.kimi viteste sorun var dedi kimi jigle-distribütör buji kablosu hepsi değişecek dedi.arabama lpg ayarı hariç hiç elletmedim.bide ilyas ustanın dediği gibi atf dikstron 3 yağla şanzıman yağını 2-3 defa yeni yağ koyarak değiştim.dönüş yolunda yine rampalarda çekiş düşmesi yaşadım.malatyada yapılan lpg bacıncı ayarı bozuk ondan çıkmaz deyip yaptıkları ayarada artık güvenmiyorum.şimdilerde araba soğukken yine gaza basmama rağmen hız ve devirde artmama ve ani roketleme tarzında hareket etmesi söz konusu,sanki araba bi ara boşta gidip sonra gaz alıyor ve gidiyor edasında ve tekrarlıyorum bunu soğukken daha çok yapıyo.biz şanzıman yağını değişirken 4 litre yağla 3 kere yağı değiştik.inanamadım buna ama ordaki usta abi tribün yağı alıyo ondan az geri veriyo diye savunma yaptı.ee bakıyom çubuğa yağda normalde.fikri olan varsa yazsın.ustalara yönlendirdi semavi ama şu ara vaktim yok istanbula gidecek kadar.fikirlerinizi bekliyorum.bu arada motorun çalışması ve manuel şekilde vites denemelerim gayet normal.herkese selamlar....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Konu başlığını editledim, lütfen açtığımız başlıkların okuyan kişiler tarafından anlaşılabilir olmasına dikkat edelim, teşekkürler :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ıstanbula yolun duserse 532 337 64 89 reramuz usta hem otomatık sanzumanı iyi bilir hem iyi bir  mazda  ustasıdır sorunu bulabilir sanırım sanzumandandan da olabılır gaazdanda bızım ustayı bı ara konus benım ısmını wermen yeterlı olacaktır ılgılenır 626 sinan dersen tanır

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynen, benim Tombakında şanzımanını toplamıştı. Sorununuza Feramuz Usta halledecektir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1998 mazda lantisim war otomatik hergun bı sorun cıkıyo arabaya motor yapıldı komplee 1 aysonra su dewırdaym patlattı o yapıldı 1 ay sonra sarj dınamaosu patlattı dıger sorunları soylemıorum bılee enazından gıdıoo arabaaa sagından solundan ses gelsedee ama sımdıde dewır gostergesıı durduk yeree 360 derecee donuo bı kac tur kafasına goree saga sola donup duruyo bırı bobın agrızalı dedı bırı beyınde sorun war dedıı ayrıca arabanın rolantısı cok ayarsız calısıoo bogaz kelebegınde sorun war dedı ustaa temızledı yıne bı sonuc alamadım benzıdedee ayarsız lpg dede andac_ercan@hotmail.com bırı yardımcı olursa cok sewınırım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hangi birine yardımcı olalım :(

Meb Başayar'da Tolga Bey ile irtibata geçip arabanı oraya götürsen en iyisi olacak herhalde. Tek elden yetkili serviste yaptırırsın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Özel servislerden biraz pahalı oluyor ama en garantısi belirli bir sorun dışında da  sorunlar çıkıyor ise aracı yetkili servislere götürmektir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dinamodan yapıyomus ölcturdum geregınden fazla sarj edıomuss odaa dewır saatının fln sacmalamasına neden oluomus

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

asıl dışarıda yapılan işler daha pahalıya çıkıyor.arızayı tespit etmeden rasgele parça değişiyorlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

asıl dışarıda yapılan işler daha pahalıya çıkıyor.arızayı tespit etmeden rasgele parça değişiyorlar.

Evet. aracımdan gelen ses için ön takım yaptırıyodum neredeyse son anda farkettim rotu değiştik sorun çözüldü :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benimde sormak istediğim bişey var bende lantisimin triger üst kapak contası silindir kapak contasını değiştiriyorum fakat benim kafama takılan contaları değiştirecek fakat sıvı conta kullanacam dedi gereklimi benim nelere dikkat etmem gerek bu aşamada aracıma yanlış bişey yapılmasını istemiyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hocam ankaradaysan servise git...

En azından insanca muamele görürsün.Sıcağın pisliğin içinde bekleyeceğine oturur bir çay içersin.

500 lira verdim ustaya arabanın şanjımanını mahvediyordu servise gittim 20 liraya hallettim işi... Belki istisna belki değil ..

Yedek parçalar orjinal olduğu için pahalı belki ama diğer tarafta aracına ne gibi bir müdehale yapıldığını bile bilmiyorsun, adam arabanı 2 gün tutuyor 1 gün kendi geziyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu kadar sorun varsa bende çıkabilcek bütün masrafı göze alıp servise giderdim ben ustayım diyen bazı insanlar mazda nın bünyesine alışık değil arabayı mahfediyorlar sonrada mazda masraflı araba adam gibi bi ustada işini yaptırdıgın sürece mazda ekonomik ve rahat araba :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aman dikkat et derim. Burda yazanlar çok doğru işi bilmeyenlerin elinde araba mahvoluyor. Daha önceden benimde şarj dinamosu tamir gördü yapamamışlar fazla şarj ediyormuş. Sırayla bütün elektirk aksamını bozdu...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

94 model 323 sedan otomatik vites alalı bir ay olmadı aynı sorunu bende iki gün oldu yasıyorum tamircilerden yada fikir yürütenlerin herkesin bi kafadan bişey sallaması sıkıcı ve bunaltıcı oluyo gerçekten anlayan birilerinin yorumlarına ihtiyacım var benimde.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ve işin ilginç yanı bi tamircinin olayı başka bir otomatik şanzıman tamircisine telefonla sorması ve balata sıyırmış olabilecegi yada beyinle ilgili bi problem olabilecegi hakkında fikir yürütmesi ve daha da sinir bozan tarafının masrafın 500 ile 2500 lira arasında olabilecegini söylemeleri.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arabaya şanzıman yaptırdım ve bu sorun araba soğukken kaybolup ısındığında hortluyor.Usta 2 defa şanzıman beynini bi defada içerdeki sistemi topladı ama ne şanzımandan verim aldık ne o rolanti dalgasından.Rolanti sorunu için bişey diyemem belki sebebi motor yapıldıktan sonra ortaya ıkan o eski problem olabilir yada şanzıman sorunu nedeniye oluşmuş ancak şanzıman istenildiği gibi yapılmadığından halen devam ediyor olabilir.Bakalım ben Taber ustadan ümitliyim,şimdi yeni şanzıman beyni getirtmeye çalışıyor kilisten.Ha motora gelince onuda bi 3000 km deneme aşamasına geçtik sıfır motor 1 litre yağ eksiltmişti geçen sefer:),,,bakalım daha neler öğrenicez şu practicada....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.