serdaruyar

Duman Sorunu (1990)

Merhabalar.60 model mazdamı alalı 2 ay kadar oldu ilk başta böyle bir sıkıntım yoktu.arabanın sibop ayarlarını yaptırdıktan sonra sabahları çalıştırdığımda beyaz bir duman atıyor.Normalde sabah çalışırken beyaz duman atması normal diyeceksiniz.Fakat benimki öle böle bir duman değil dışarıdan gören biri araba yanıyor zanneder.Ustalara gösterdim yağ bitmiştir. dediler .Baktık doğru.Hemen yağını ve filitresini değiştridim.Fakat sıkıntım devam etmekte.Kırıkkaledede çok iyi usta bulmak zor.Özelliklede japon oto tamircisi bulmak.Şimdi ustaların bana dediği motor inecek diyorlar.Silindirde problem olabilirmiş.Bu konuda bilgili bir arkadaştan yardım bekliyorum.eğer ustaların dedikleri doğru ise bana kaça patlar.arabam 288000 km de .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

motor rektefiyesi orjinal parçalarla yapılırsa 3 bin lira civarında bir masraf çıkartır. yan sanayi parçalarla yaklaşık yarı yarıya iner. fakat piyasada çin malı yan sanayi parçalar çok fazla ve kalite olarak sıfırın altında diyebiliriz. bunların yerine kore veya taiwan malı yan sanayi parçalar kullanılabilir.

2 ay önce böyle bir problemim yoktu demişsin. bir motor 2 ayda bitmez, fakat içeride ne olup bittiğini de anlamak mümkün olmadığı için öyle ya da böyle motorun açılması gerekecektir. motoru indirmeden üst kapak sökülerek de pistonların, segmanların v.s. durumunu görebilirler.

bir de yağ yakan araba beyaz duman atmaz, mavi duman atar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ilginize teşekkür ederim.Burda baktırdım 1000 lira üstü bir fiyat çıkarttılar.Motor komple bakım istiyormuş yani yandık :).Araçtan memnundum fakat bu parayı veremiyecem.Satmaya karar verdim.Tabiki satabilirsem...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hocam motoru bitik araba sadece sabahları değil 2.5-3bin devri geçtikten sonra da duman atar o dediğin sabah duman atma arızasını üst kapak subaplarını yağ haznesinden ayıran 8 tane küçük plastik parça var -adını hatırlamıyorum- o yapar sana diyeceğim birini direksiyona otutrt sen de arkaya egzozun önüne geç arabayı bağırttır -6000 devire kadar falan- eğer duman belirli bir yerden sonra bariz duman atıyorsa zaten bellidir sorunu rektefeye girer kaliteli malzeme kullanırsan full motor bakımı 1500-1800 arası tutar ha bğırttırdığında duman yoksa o yukarıda bahsettiğim plastikler set olarak 40 tl civarı bir de subap yatakları değişir o da set olarak 15 tl miydi neydi üstkağakçı da bu işe 60-70 tl bi para alır bir de takım conta alırsın 60 tl ye bir de işçilik ustaya 100-150 gider olur biter bence durumu müsait değilse arabanı satma başka arabadan bi daha o hazzı alamazsın söyleyeyim 91 modelini daha yeni tam motor tamirine soktum oradan biliyorum bunları her türlü soru için mesaj atabilirsin

iyi forumlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence önce iyi bir ustaya bakıtmakta fayda var. Benim arcımda da bir süre sabahları ilk çalıştırmada bembeyaz duman bulutu yapıyordu. Gaz ayarlarını değiştirdim şimdi hiç duman yapmıyor. Daha önce Uzaktan gören Belediye ilaçlama yapıyor sanıyordu. Bence gaz veya benzin hava karışımını önce kontrol ettirmek lazım daha sonra da yağ eksiltip eksitmediği olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelik merhaba aynı sorun benim başımdada vardı. tek çözüm motor inip kontrol edilecek eğer gömleklerde bir sorun yoksa segmanla kurtulur. Segmanıda orjinal almanızı tavsiye ederim çünkü yan sanayi segmanlar hararete dayanmaz. Eğer bu işi yaptırcaksanız ii bir ustaya yaptırmanızı tavsiye ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Konu çok eski velakin araştıran biri için veri olması amacıyla yazmak istedim...

Öncelikle sadece ilk çalıştırmada mavimsi duman atan arabanın motoru bitik denemez...Büyük ihtimalle LPG den kaynaklı olarak veya miyadı dolması sebebiyle sübap lastikleri sertleşmiş ve yağ kaçırıyordur silindire...Uzun park sürelerinden sonra bu dumanın görülmesi bu yüzdendir...Bir kaç dakika sonra duman kesilir ve bir daha da çıkmaz...Bunun maddi yönden götürüsü de 300-500 TL. arasıdır. Dumandan kurtulmanın bir yolu da ilk çalıştırmada aracı yüksek devirde çalıştırmamak...1000 devir civarında duman atsada belli belirsiz olacağından hem eksiltme çok azalır hemde çevreden garip karşılanan bu durum yaşanmamış olur...Hareket halinde de devamlı duman atıyorsa motorun komple bakımı kaçınılmaz oluyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.