Uygar

Renault Megane III 2009

Bu konuda 41 ileti var

Üçüncü nesil Megane serisinin ilk üyeleri hatchback ve Coupe Türkiye’de… Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, kompakt sınıfta yeni Megane ile ilk üçe oynayacaklarını belirtiyor.

“HEDEFİMİZ PODYUM!”

Türk tüketicisinin Megane ailesine yaklaşımı inanın çözülmesi zor bir denklem gibi… Dilerseniz kısaca Megane model gamının Türkiye serüvenini bir kez daha yaşayalım.

Serinin ilk ürünü sedan serisiyle ciddi satış rakamlarına ulaştı. Hatchback üyesiyse firma satış politikaları nedeniyle aramıza geç teşrif etti; nitekim ilerleyen yaşı nedeniyle de hayal kırıklığından öteye gidemedi.

2003 yılında güncellenen ikinci kuşak Megane serisiyse öncelikle hatchback karoser tipiyle Türk tüketicisi beğenisine sunuldu. Ailenin ağır topu olan sedan karoser gelene kadar bir önceki nesle göre daha iddialı satış rakamlarına ulaştı.

Buna rağmen Renault kurmaylarının yüzünü güldürdüğü söylenemez. 2004 yılında devreye giren ikinci nesil Megane sedan bir kez daha sınıfının değişilmez lideri oldu. Rakamlarla ikinci neslin pazardaki yerini anlatmak gerekirse; sınıfının en çok tercih edilen sekizinci modeli…

Şimdi Megane oldukça zor bir görevle üçüncü kez karşımıza çıkıyor. Firma kurmayları hedeflerini podyum olarak açıklıyor. Daha net bir tanımla en kötü sonuç üçüncülük olmalı…

Dalaman-Antalya arasındaki 300 km’lik zorlu parkur boyunca testini gerçekleştirdiğimiz Megane 3’ün bizde bıraktığı ilk izlenim şu: Evet bu araç sınıfının liderliğine yürüyecek donanımlara sahip.

HİÇ OLMADIĞI KADAR İDDİALI...

Megane hatchback ve Coupe ile geçen 300 km’lik serüvenimiz boyunca aldığımız notlara gelince… Her iki otomobilin kalbini de iki farklı motor tipi oluşturuyor. Bunlar yakından tanıdığımız 1.6 litre 110 HP’lik benzinli ve 1.5 litre 105 HP’lik dizel motor. Her iki motorun da Megane’ı yeterince sırtlayabildiğini söyleyebiliriz. Yıl sonunda 1.4 litre aşırı beslemeli 130 HP güce sahip benzinli versiyon ürün gamına katılacak.

Araçlar Renault’un İspanya’daki Palencia fabrikasında üretiliyor. Yıllık hedef 310 bin Megane üretimi gerçekleştirmek. Aracın doğa dostu olduğunu yüzde 95’lik geri dönüştürülebilir materyalle üretildiğinden anlıyoruz.

Dışarıdan bakıldığında yeni Megane tipik bir kompakt sınıf otomobil olduğunu söylemek mümkün. Bir önceki nesil gibi sıra dışı değil. Coupe’nin tasarımını anlamanız için kesinlikle bir Renault şovrumuna gitmelisiniz. Nitekim görülmeye değer bir otomobil. Hatchback ile devam etmek gerekirse… İkinci neslin ‘Car of the Year’ ödülüne rağmen seveni ve sevmeyeni dengeliydi. Şimdi, sınıfında yer alan rakipleri kadar anlaşılır bir otomobil diyebiliriz. 4295 mm’lik uzunluk bir önceki nesle göre 10 mm’lik artış anlamına geliyor. 1808 mm’lik genişlik iç mekânda sınıfının en geniş omuz mesafesinin oluşmasını sağlamış. 1471 mm’lik yükseklikse Coupe versiyonda 1423 mm’ye düşüyor.

Yeni Megane’ın içi Laguna’dan izler taşıyor. Bu bir üst sınıfta yer alan bir otomobilin kalitesini satın alabilmek adına sevindirici. Kesinlikle malzeme kalitesi ve işçilik yüksek. Yine donanım seviyesi de bir üst sınıftaki otomobiller kadar zengin.

FİYAT İDDİALI…

Megane ailesi için firma kurmayları hayli iddialı fiyat etiketleri belirlemiş. Buna göre hatchback versiyonun fiyatı donanım ve motor tipine göre 31.250 TL ile 37.950 TL arasında değişiyor. Tahmin edeceğiniz gibi giriş fiyatına sahip otomobilde benzinli motor bulunuyor. Bunun yanı sıra Coupe’nin fiyat listesi de oldukça iddialı. Gözleri üzerine çekebilecek kadar iddialı bu otomobile ulaşabilmek için 36.750 TL’yi gözden çıkarmalısınız. Coupe’nin dizel versiyonuysa 39.950 TL.

1000 ADETLİK SATIŞ HEDEFİ VAR.

Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, ÖTV indiriminin sona ereceği 15 Haziran’a kadar olan süre için ekip olarak 1000 adetlik satış hedefi koyduklarını belirtiyor. Aybar’a göre daha yüksek bir hedef belirleyememelerinin nedeni Avrupa pazarlarında yaşanan hareketlilik. Araç için poydum hedefiyle önümüzdeki yıllardan itibaren belirgin hale gelecek. Unutmadan, yeni nesil Megane ailesiyle birlikte Laguna Coupe’de Türkiye’de 38 bin euroluk fiyat değeriyle satışı sunuldu. Meraklılarına duyurulur…

http://www.arabam.com/haber.aspx?HID=1&PID=1110&haberID=286274&baslik=YENİ%20RENAULT%20MÉGANE%20İLK%20SÜRÜŞ&HD%20GALERİ!

DSC_8824.JPG

DSC_8834.JPG

DSC_8855.JPG

DSC_8878.JPG

DSC_8957.JPG

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dışı leon -bravo gibi sıradan hatcback  içi çok kötüydü ama eski megendan  iyi yinede astra ve golfü gecemez coupesi zaten çok satmaz türkiyede arkada koltuk varsa tek kapı olmayacak araba porche bile 4kapılı araba yapıyor artık .yeni mazda hatcbackde benzemiş artık hatcbackler birbirine çok benzer oldu.ben büyük araba sevmeme rağmen mazda3 sedan aldım çünkü piyasadaki çoğu hatcbackden spor bir görüntüsü vardı.şimdi yeni çıkan arabalar içersinde yine en spor duranı bence insignia yine sedan bir model .hatcbacklerin daha spor olması için yüksekliklerini ve boylarını azaltmaları lazım .bizim mazda hatcback içinde geçerli hem uzun hem yüksek hatcbackler nerdeyse stationwagon sınıfına giriyor ve tam bir aile arabası gibi gözüküyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

rs görmüştüm dergide çok iyiydi..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben gittim gördüm, çok da beğenmedim..esp standart değğil, sadece üst donanımda paket opsiyon (esp ile birlikte) ayrıca mais espli tüm araçları sunrooflu getirmiş (sunroof ile esp aynı kefeye konmuş) ...1.6 benzinli bu halde 38300 falan oluyor..

alt donanımın içi cidden kötü...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sanruf ve esp ne alaka?

Cenk abi, döşeme kalitesi eskiden(II) daha iyimi? Yoksa gene o kötü kalite mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dıştan fena değil de içini bu kadar mı kötü yapabilmişler bravo,

insanda zevk olur azıcık, arabaya bindinmi gözün doyması lazım, yolda sağını solunu severek kurcalamak lazım.

Bu arabada ancak yola bakarsın :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

valla görüntü fena değil lakin markaya karşı bi antipati var bende

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dacia yı Renault'a benzeteceklerine Renault'u Dacia ya benzetmişler iç mekan olarak.. Çok basit görünüyor..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Özellikle coupede dış görünüş ok. Fakat iç mekan iğrenç :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

o iç mekan bence ona ait değil. bugün sitesine baktım bütün versiyonlar 6 ileri resimdeki araç 5 ileri...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sanruf ve esp ne alaka?

Cenk abi, döşeme kalitesi eskiden(II) daha iyimi? Yoksa gene o kötü kalite mi?

alt donanım cidden kötü, eskisi gibi..üst donanım idare eder ben beğenemedim...elbet çoğunluk beğenecektir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

valla görüntü fena değil lakin markaya karşı bi antipati var bende

+1 (aynen katılıyorum sana abi) :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dıştan güzel görünüyor ancak içi bence de berbat... Direksiyon n çok da çok bozmuş arabayı, tencere kapağı gibi ama bizim milet sever Reno' yu, bu araba da hatta daha sonra gelecek çirkin sedanı da satış patlaması yapar... Parçası ucuz 2. eli var ya... Merak ediyorum ben bu Megane II leri kime satacaklar, zaten tüm portföy almış bu arabayı, 5 arabadan 3 ü megane II...

post-291-141695276834_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bandırmaya giderken şöyle bir göz atmıştım bayinin önünde eski megane on basar sonunda o iğrenç tasarımdan kurtulduk  :tey: birazda olsa bana göre güzel bir tasarım olmuş

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.