chuey

205/45-17 Hava Basinci Ne Kadar Olmali??

205/45-17 lastiklere ne kadar hava basinci uygulamaliyiz. Mazda 626 GF 1999 model icin....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

205/45-17 lastiklere ne kadar hava basinci uygulamaliyiz. Mazda 626 GF 1999 model icin....

her marka lastik için farklılık gösteriri. üreticinin önerdiği basıncı öğrenip o ayarı kullanmalısın.

ayrıca arabanın orjinal lastik+çapı için kapı eşiğinde boştaki ve yükteki basınç değerleri ayrı ayrı yazar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Burada göz önüne alınması gereken iki parametre var:

* Aracın kütlesi, takılan lastik ne olursa olsun sabit kalıyor. Dolayısı ile yanal yükleme değerleri vs. değişmiyor.

* Basınç, birim alana etki eden kuvvettir. Santimetrekareye düşen kilogram, ya da inçkareye düşen libre (psi) olarak ifade edilen bu kuvvet, diyelim ki 3 psi olsun, bir basketbol topu ile bir traktör lastiği için de aynıdır.

Basınç, ilgili hacmin miktarı ile değişmez.

Ayrıca, düşük profilli lastiklerin yanak kısımları yan yükleme (viraj) esnasında esnememeleri için çok daha sert olur. Bu da, lastiğin alışılagelmiş yöntem kullanmak vasıtası ile, göz ile yanak şişikliğinin kontrol edilerek tahmin edilmesi yöntemini geçersiz kılar. Bu tür lastiklerde, gereğinden çok az hava bulunsa dahi göz ile anlamak çok zordur.

Hal böyle iken, hava ayarına 30 psi (lastik soğuk iken) başlamakta, biriki gün kullanıp, bir ya da iki psi yukarı - aşağı giderek en iyi yol tutuş, rahatlık, gürültü değerlerini bulmakta fayda var.

Üreticiler ne derse desin, lastik basınç ayarı kişisel bir tercih. Taşa kazınmış bir değer yok.

Bir örnek vermek gerekirse, formula 1 araçları 24-26 psi kullanıyorlar.

Nascar'da ise oval track setuplarında sol ön 22 psi, sağ ön 70 psi oluyor.

Top fuel dragster arka lastikleri, 4.5 - 6 psi arasında.

Ben kendi aracımda, duruma göre 26 ila 29 psi arasında değerler kullanıyorum mesela. 30 dahi kullandığım oldu. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim arabamda (bana özel uygulama değil sanırım) ön ve arka lastikler için yüklü ve yüksüz olarak farklı farklı lastik basnıç değerlerini yazmışlar. Üstelik 185*65*14 ebat dışında 195*55*15 ebatlı lastik takıldığındaki değerleri de yazmışlar. Bunlar fabrika standartı olarak verilmiş değerler, ister basarsınız ister basmazsınız. Sonuçta buradaki büyük çoğunluk arabasını fabrikadan çıktığı şekilde bırakıp orjinal halini korumuyor.

Lastik üreticileri de ürettikleri lastikler için max. yükleme ve hava değerlerini veriyorlar. Ben lastik top gibi zıp zıp zıplayan arabalardan hoşlanıyorum diyerek lastiğe 50 hava basarsam doğru olmaz kanımca.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Zaten ben de onun için bir önceki mesajımda

"Hal böyle iken, hava ayarına 30 psi (lastik soğuk iken) başlamakta, biriki gün kullanıp, bir ya da iki psi yukarı - aşağı giderek en iyi yol tutuş, rahatlık, gürültü değerlerini bulmakta fayda var."

demiştim.

Verilmiş parametreler içindeki değerler yani..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kafam fena dolu olduğu için olsa gerek, senin mesajını "sen kafana göre bas birşeyler, deneme yanılma yöntemiyle uygun değeri bulursun" şeklinde algılamışım ;D:D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.