sTaRs

Mazda ÖTV riski aldı, haziran sonrasına sipariş verdi...

Bu konuda 23 ileti var

121598ee-341c-4f6d-8e35-1e1d416b2145.jpg

Tepeden tırnağa yenilenen Mazda 3, Türkiye'de 36 bin 700 TL'den başlayan fiyatlarla satılmaya başlandı

Otomotiv pazarını canlandırmak için 15 Mart'ta yürürlüğe giren ÖTV indiriminden, elinde otomobil olmadığı için yararlanamayan Mazda Türkiye, bu kez riski göze aldı. Mazda Türkiye, haziranda ÖTV indirimi devam edeceği öngörüsüyle temmuz ayı için sipariş verdi. ÖTV indiriminin 16 Haziran'dan sonra devam edip etmeyeceğinin belli olmadığını belirten Mazda Türkiye Genel Müdürü Bora Koçak, "Önümüzü göremiyoruz. Haziran sonrası için şimdiden araç siparişi vermemiz lazım. ÖTV indirimi devam edecek gibi temmuz ayı için siparişlerimizi verip riski göze aldık" dedi. Normal olarak Türkiye'ye haziran ayından itibaren ithal edilmesini öngördükleri yeni Mazda 3 modellerini ÖTV indirimine yetiştirebilmek için bir ay önce piyasaya sunduklarını belirten Koçak, "Yeni Mazda 3'ün ilk partisinin sevkiyatını bir ay geriye çektirdik. Yurtdışından ÖTV indiriminin biteceği 16 Haziran'a kadar 250 adet yeni Mazda 3 getireceğiz. Ama tüm yıl içinde bin 500 adet satmayı hedefliyoruz" şeklinde konuştu.

36 BİN 700 TL'DEN BAŞLIYOR

Mazda 3'ün ikinci jenerasyonu Türkiye'de 36 bin 700 TL'den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. Yeni Mazda 3, Mazda 2 ve Mazda 6'nın ardından Japon markanın üçüncü köklü yeniliği konumunda. Türkiye'ye ilk etapta sadece 105 beygirlik 1.6 litre benzinli motorla gelen aracın 1.6 litre 109 beygirlik dizel versiyonuysa birkaç ay sonra ithal edilmeye başlanacak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Paylaşım için teşekkürler.

Ama bu 46bin liralık etiketlerde ne yaparlar bilemem. Galiba yakında sağlam bir indirim gelecek gibi geliyor bana. :D

Şu dizel nasıl bişey olur acaba? Bildiğimiz Ford ve Volvo motorumu olacak?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şu dizel nasıl bişey olur acaba? Bildiğimiz Ford ve Volvo motorumu olacak?

Öyle olacak gibi görünüyor..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yani pejo motoru :D

nasıl pejo motoru abi anlamadım pejoda mı kullanıyor bunu  :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sabah karanlığındaki balıkçı sandalı gibi ses çıkartıyor o motor, geçiniz....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bizim millet o gürültüyü dert etse Ford ve Peugeot o kadar satmazdı :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1.5dci lar acayip zaten daciada 65hp idi sanırım, clioda 2 farklı version var 70 ve 85hp, megane da 105hp, Nissan Qashqaide 106hp, Micra da 86hp güç üretiyor :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yok zaten pejodan alıyor ford o motoru. tıpkı opelın multijet kullandığı gibi...yani motor piyasasında kimin eli kimin motorunda belli değil :)

Buraya bir düzeltme düzeltme yapayım. FORD grubu bu motoru pejodan falan almıyor.

Şu anda ford grubunun kendi motorları daha iyidir. Mesela 2.0 dizel ford motoru 143 bg iken ford psa motoru 136 bg...

Bu motoru yani 1.6 109 dizel motorun lisansı BOSCH firmasındadır. CRini enjektörlerini vs BOSCH yapıyor. Turbusu Garrett VGT 15 (tam emin değğlim). Yazılımını ise yine yanılmıyorsam amerikan firması olan Delphi yapıyor. Bosch bu motor elinde bunu üretecek firma arıyor. VW grubu PD dizel yaptığı için istemiyor. GM grubu FIAT ile ortak olduğu için yapmıyor. Ford ve peugeot ortak olup bu motoru üretmeye karar veriyor. Yapılan anlaşma gereği 2.0 ve altı dizeller Peugeot fabrikasında (Tremery) 2.0 üstü dizeller volvo fabrkasında yapılıyor. İngilteredeki dagenham ise motora parça üretim üretim yeri alıyor. Yani ford bu işi bilmiyor da peugeotdan alıyor anlamı çıkıyor ..Yukarıdaki laflardan ..Oysa kazın ayağı öyle değil. FORD mazda volvo ve jaguara da sahip olduğu için 2.0 üstü dizellere daha çok ihtiyacı olacağından peugeot ise daha çok halk arabası ve küçük dizel kullanacağından 1.4 ve 1.6 yı peugeot fabrikası üretiyor. Anlaşma böyle...

ford dizel teknolojsinde peugeotdan daha ileri ..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

121598ee-341c-4f6d-8e35-1e1d416b2145.jpg

Tepeden tırnağa yenilenen Mazda 3, Türkiye'de 36 bin 700 TL'den başlayan fiyatlarla satılmaya başlandı

Otomotiv pazarını canlandırmak için 15 Mart'ta yürürlüğe giren ÖTV indiriminden, elinde otomobil olmadığı için yararlanamayan Mazda Türkiye, bu kez riski göze aldı. Mazda Türkiye, haziranda ÖTV indirimi devam edeceği öngörüsüyle temmuz ayı için sipariş verdi. ÖTV indiriminin 16 Haziran'dan sonra devam edip etmeyeceğinin belli olmadığını belirten Mazda Türkiye Genel Müdürü Bora Koçak, "Önümüzü göremiyoruz. Haziran sonrası için şimdiden araç siparişi vermemiz lazım. ÖTV indirimi devam edecek gibi temmuz ayı için siparişlerimizi verip riski göze aldık" dedi. Normal olarak Türkiye'ye haziran ayından itibaren ithal edilmesini öngördükleri yeni Mazda 3 modellerini ÖTV indirimine yetiştirebilmek için bir ay önce piyasaya sunduklarını belirten Koçak, "Yeni Mazda 3'ün ilk partisinin sevkiyatını bir ay geriye çektirdik. Yurtdışından ÖTV indiriminin biteceği 16 Haziran'a kadar 250 adet yeni Mazda 3 getireceğiz. Ama tüm yıl içinde bin 500 adet satmayı hedefliyoruz" şeklinde konuştu.

36 BİN 700 TL'DEN BAŞLIYOR

Mazda 3'ün ikinci jenerasyonu Türkiye'de 36 bin 700 TL'den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. Yeni Mazda 3, Mazda 2 ve Mazda 6'nın ardından Japon markanın üçüncü köklü yeniliği konumunda. Türkiye'ye ilk etapta sadece 105 beygirlik 1.6 litre benzinli motorla gelen aracın 1.6 litre 109 beygirlik dizel versiyonuysa birkaç ay sonra ithal edilmeye başlanacak.

lahanaları hazırlayın...acaip düşer fiyatı ne kadar çok stok, o kadar çok elde kalan araba ve de o kadar çok indirim. aralıkta 28-30a alt donanımı 31-33 e üst donanım alırız :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bunu yeni bir başlıkta "kim hangi motoru ortak kullanıyor" diye bildiğiniz tüm ortak kullanılan motorları yazsanız çok faydalı olur diye düşünüyorum, aşağıdakiler gibi mesela, tabi bildiğiniz diğerlerinide içine alarak fiat-opel multijet vs gibi....

Buraya bir düzeltme düzeltme yapayım. FORD grubu bu motoru pejodan falan almıyor.

Şu anda ford grubunun kendi motorları daha iyidir. Mesela 2.0 dizel ford motoru 143 bg iken ford psa motoru 136 bg...

Bu motoru yani 1.6 109 dizel motorun lisansı BOSCH firmasındadır. CRini enjektörlerini vs BOSCH yapıyor. Turbusu Garrett VGT 15 (tam emin değğlim). Yazılımını ise yine yanılmıyorsam amerikan firması olan Delphi yapıyor. Bosch bu motor elinde bunu üretecek firma arıyor. VW grubu PD dizel yaptığı için istemiyor. GM grubu FIAT ile ortak olduğu için yapmıyor. Ford ve peugeot ortak olup bu motoru üretmeye karar veriyor. Yapılan anlaşma gereği 2.0 ve altı dizeller Peugeot fabrikasında (Tremery) 2.0 üstü dizeller volvo fabrkasında yapılıyor. İngilteredeki dagenham ise motora parça üretim üretim yeri alıyor. Yani ford bu işi bilmiyor da peugeotdan alıyor anlamı çıkıyor ..Yukarıdaki laflardan ..Oysa kazın ayağı öyle değil. FORD mazda volvo ve jaguara da sahip olduğu için 2.0 üstü dizellere daha çok ihtiyacı olacağından peugeot ise daha çok halk arabası ve küçük dizel kullanacağından 1.4 ve 1.6 yı peugeot fabrikası üretiyor. Anlaşma böyle...

ford dizel teknolojsinde peugeotdan daha ileri ..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

.... FORD mazda volvo ve jaguara da sahip olduğu için ...

Abi ben bu kısmı anlayamadım, ford, mazdanın sahibi mi yani şimdi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

lahanaları hazırlayın...acaip düşer fiyatı ne kadar çok stok, o kadar çok elde kalan araba ve de o kadar çok indirim. aralıkta 28-30a alt donanımı 31-33 e üst donanım alırız :D

O zaman biraz daha sıkayım Cenk abi.. :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ford mazdanın 3te birine sahipti..bu tip anlaşmaları zaten ortak platform kullanımı, biri bişey keşfederse diğeri de bedavaya kullansın falan diye  yapıyorlar. İşte mazda japonyada  amerikada iyi satıyor, ford avrupada iyi  dizel  satıyor.Birbirlerine bilgi aktarıyorlar falan  Büyük ortak olunca sahiplik deniyor, piyasada pek çok araba firmasında %33 hisse büyük ortak veya büyük ortaklardan biri demektir. 

yani ford 1.6 109 bg motoru peugeot fabrikasından alıyor ama taşeron olarak peugeotya ürettiriyor. BU da ayrıca değişti 1.6 dizele talep arttığı için (mazda 2 de de kullanılan 90 bg lik değişken geometrili turbosu olmayan 1.6 dizel de var) tam tarihini hatırlamıyorum ama 2009 olması lazım fordun ingiltere dagenham fabrikası da artık küçük dizel üretecek.belki de 128 bg lik dizel sadece fordda olacak ve ingilterede üretilecek. Peugeot da böyle bir 128 bg dizel okumadım. Çok merak ediyorum seneye bu motor çıkınca millet hala ford peugeotdan alıyor diyecek mi? .

Memlekette forumlarda bu motor peugeot fabrikasında üretildiği için FORD parayı bastırıyor üreticisi peugeotdan alıyor, peugeot da parayı koyacak yer bulamıyor ..zaten ford bi b*k bilmez, peugeot canavar gibi dizel yapar gibi bir izlenim doğuruldu.... o açıdan itiraz ediyorum.. 

Gökhan valla benim öngörüm bu...Donanımhaberde takip ediyorum. "motoru ne" "1.6 105" "oooo o nuhnebiden kalma bir motor" , "bu ne ya yan hava kanalları yuvarlak ortadakiler dikdörtgen bu ne tasarım densizliğidir" gibisinden genel kabul edilmeme "bu arabaya 41 istemek çılgınca" gibi yorumlar var ve bir kısmı haklı...Bu motorla mümkün değil çok satmaz..Bunun sonucu da yılsonu büyük indirim demektir.Ayrıca 6da da 2de de aynısı oldu..Mazda stajyerler tarafından yönetildiği için 3 . kezdir aynı şeyi deneyeceklerdir.

NOT: indirim öngörüme bakarak araba almayan ve indirim olmazsa zarar edecek olanlara karşı sorumluluk almam. Herkesin kendi şahsi riskidir. Ama elde araba kalırsa, aralık ayında  mazda çılgınca indirim yapıyor bu da bir gerçek..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bencede risk filan aldıkları yok, şu an yaklaşık 40bin liraya satıyorlar.

indirim uzamazsa ötv bizden kampanyası yapacaklar ve aynı fiyattan satmaya çalışacaklar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yani ford, mazdanın sahibi değil. :)

Bi de pejo için şu foto çok hoşuma gider, fırsat buldukça hep eklerim :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yani ford, mazdanın sahibi değil. :)

sahibi değilse de ford grubuna dahildir..Zaten mazda zora girince hissesini alacak adam aradı. Ford geldi şu kadar hisseye şu para yönetimde şu şu , karar aşamasında şu şu pozisyonlar diye anlaştılar. Bir nevi de sahiplik sayılır yani ..sahiplerinden , ortaklarından biridir.

şu an mazda parayı basıp %20 hissesini geri almış durumda..fordun hissesi bilindiği gibi 13e düştü..ortaklık payı yönetimdeki sözü azaldı...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

öncelikle abi teyit etmişsin. yani ford mevzubahis motorları pugdan alıyor. benim izah ettiğim buydu ama sen farklı bir izlenim edinmişsin. 2.si stajyer meselesi...

millet kan ağlarken mazda hisselerini geri aldı ve haberlere bakılırsa kalan %13luk hisse 30 yıllık ortaklık hatırına bırakıldı. stajyerler krizde başarılı oldu demekki toyota bile sallanırken, işçi çıkartırken. bence mazda 2002 yılından itibaren çok sağlam bir şekilde ilerliyor. zaten en çok ben satayım diyen bir firma değil misyon olarak. o misyonu temsil eden toyota malum.

aman Kadir stajyer derken Türkiyede demek istedim..

6 yı kaça çıkardılar 43e veriyorlardı aralık ayında. 2 yi 27900 mü 29900 mü ne o rakamdan başlatılar. Aaralıkta özaydın gazteye ilan vermişti 21.500e mazda2 diye...

bunu da ÖTV indirimli dönemde 35-42 aralığına çıkardılar belli ki bu da  28-35 aralığına gelecektir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.